Zrozumienie myśli klientów i ich potrzeb jest kluczowym elementem prowadzenia biznesu. I nie tylko – bo jeśli chcesz sprawdzić, czy Twój pomysł na biznes wypali to poznanie myśli klientów byłoby przydatne – nie sądzisz? W 2011 nagrałem film, który był świetnie odebrany wśród czytelników mojego newslettera i dotyczył metody pozwalającej na poznanie tego, o czym […]
Tag: sprzedaż
Jak rozmawiać z klientami o podwyżce cen?
W dzisiejszym wpisie kontynuuję temat trudnej rozmowy o podwyżkach cen z klientami. Wiele osób ma problemy z odpowiednim uzasadnieniem swoich zmian w cennikach, zwłaszcza w sytuacji, gdy klient kwestionuje nowe ceny w rozmowie osobistej (na spotkaniu albo przez telefon). W poniższym nagraniu zobaczysz 3 skuteczne metody, które pomogą Ci w prowadzeniu takiej rozmowy i ułatwią […]
Jak koronawirus wpływa na sprzedaż?
Odpowiedź na pytanie jak koronawirus wpływa na sprzedaż jest tak nieprecyzyjna jak przyczyny i faktyczne źródło tej epidemii. Mimo, że w Wuhan (Chiny) liczba infekcji spada, w Europie i na innych kontynentach rozpowszechnianie wirusa COVID-19 jest w fazie rozwojowej. Polski rząd ogłosił przed kilkoma godzinami dwutygodniową przerwę w placówkach oświaty od przedszkoli w zwyż. Nieco wcześniej […]
Jak wprowadzić podwyżkę cen?
Jak wprowadzić podwyżkę cen? To trudny moment w każdej firmie dlatego, bo aktualizacja cen wymaga chłodnej głowy. Bo trzeba przewidzieć możliwe konsekwencje tego, co zrobią klienci gdy otrzymają informację o podwyżce. Jeśli jesteś jeszcze krok wcześniej, zobacz co możesz zrobić zamiast podwyżki. A jeśli dwa kroki przed podniesieniem cen – to mam dla Ciebie prawdopodobnie […]
4 możliwości, które możesz zastosować zamiast podwyżki cen
Podwyżki są naturalnym elementem każdej polityki cenowej. Przyczyną podwyżek cen w większości firm jest inflacja, wzrost kosztów surowców, energii i wynagrodzeń. W praktyce oznacza to, że wzrost cen jest tylko kwestią czasu. Wprowadzanie podwyżki to ostateczność. Każdy wszak liczy się z tym, że część klientów może odejść do konkurencji oferującej np. tańsze zamienniki. Masz 4 […]
Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej?
Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej? Na cenniku i listach asortymentowych pracuje mnóstwo firm. Cenniki są stałym elementem gdy wysyła się ofertę mailem. Cennik jest widoczny w biznesie usługowym – od gabinetu lekarskiego, przez punkt naprawy AGD po wypożyczalnie nart. Cennik to także menu w food-truckach i ekskluzywnych restauracjach. Właściwe podejście do tego jak […]
Czy można sprzedawać bez manipulacji?
Zbijanie obiekcji, omijanie oporu, zamykanie sprzedaży, nakłanianie do zakupu – to elementy prawie każdego konwencjonalnego sposobu sprzedaży. I każdego szkolenia sprzedażowego. Bez różnicy, czy mówimy o sprzedaży B2B czy B2C. Sprzedawcy stosują różne sposoby aby „zrobić wynik”. Manipulacja w wielu procesach kontaktu z klientem ciągle jest elementem który stanowi istotną część: od próby „ominięcia” sekretarki […]
Jak NIE klienta zamienić na szansę sprzedaży?
Podczas lektury tego tekstu wybierzesz się na spotkanie ze swoimi znajomymi. Ot, taka przyjacielska kolacja. Pokażę Ci tam jak TAK i NIE w sposób, który prawdopodobnie nie pojawił się jeszcze w żadnym branżowym czasopiśmie. Wszystko po to, aby Twoja sprzedaż poszybowała w górę a całkowita wartość klienta (CLV) nieprzerwanie rosła. Słowa NIE i TAK są […]