Szkolenia dla dealerów samochodowych: doradców klienta, handlowców z działów PC, TRAPO, LKW, pre-owned oraz pracowników działu BDC. Moja oferta jest prawdopodobnie jedyną taką na rynku, o ile sprzedaż w salonie i umawianie spotkań z klientami na jazdę próbną mają dla Ciebie znaczenie.
Czego uczę dealerów samochodowych na tym szkoleniu sprzedażowym?
9 rzeczy. A każda z osobna to:
- obsługa klienta rabatowego – który ciśnie na upust, mimo, że polityka firmy (dealera, generalnego importera) jest sztywna. Handlowcom pracującym u dealera trudno nawiązać relację z takimi klientami a transakcja oznacza zwykle minimalną marżę (sprzedaż samochodu „dla sztuki”).
- obsługa klienta roszczeniowego – wybuchowego, często niekulturalnego. Mimo finalizacji sprzedaży pojazdu obsługa tego typu klientów jest dużym psychicznym obciążeniem dla handlowców.
- wewnętrzna konkurencja pomiędzy dealerami tej samej sieci albo zewnętrzna konkurencja marek samochodowych tego samego segmentu w Polsce i za granicą (Niemcy, Słowacja, Czechy)
- duży nakład pracy w ofertę i w klienta które nie kończą się zakupem auta (brak informacji od klienta, kupuje w innym salonie)
- niska skuteczność ofert wysyłanych mailem (brak odpowiedzi albo wybór oferty innego dealera)
Ponadto:
- wątpliwości i obiekcje które powstrzymują klientów przed zakupem samochodu u konkretnego dealera (np. w wyniku opinii w Internecie)
- właściwe reagowanie na „turystykę samochodową” (klienci krążą po salonach samochodowych po to, żeby uzyskać najlepszą cenę i warunki zakupu)
- praca z klientami, którzy oczekują wygórowanych cen za swoje używane samochody przy odkupie,
- brak sprzedaży spowodowany brakiem wpłaty zaliczki na samochód
Szkolenie dla działu BDC i CC dealera samochodowego
Techniki, których uczę na szkoleniu są dla działu BDC i CC ważne z 3 powodów. Pozwalają im na:
- łatwiejsze umawianie wizyt klientów w salonie i serwisie (większa skuteczność telefonów)
- szybsze radzenie sobie z punktami oporu i obiekcjami przez telefon („nie mam czasu”, „nie interesuje mnie to”)
- szybsze wypełnianie kalendarza jazd próbnych przy premierze nowego modelu samochodu, dniach otwartych czy wyprzedaży rocznika.
- uzyskiwanie telefonów zwrotnych, jeśli klient nie może przyjechać na umówione wcześniej spotkanie z handlowcem lub w serwisie
Czemu ja powinienem przyjechać do Twojego salonu?
To co odróżnia mnie od trenerów/szkoleniowców to fakt, że od 2010 roku na co dzień sprzedaję: przez telefon i na spotkaniach osobistych. Dotychczas przeprowadziłem szkolenia dla dealerów samochodowych: handlowców i pracowników z BDC u łącznie kilkudziesięciu dealerów 4 marek. Oferują samochody z segmentów od A do K plus samochody użytkowe. Ponadto nauczyłem sprzedawców ponad 20 komisów samochodowych technik wywierania wpływu na klientów co sprawiło, że sprzedawali o 8-14% więcej przy tej samej liczbie odwiedzających komisy.
Wskazówki i instrukcje z moich szkoleń dla dealerów łatwo znajdziesz w branżowych magazynach takich jak Flota oraz w periodykach sprzedażowych np. As Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży i inne. Jestem prelegentem na konferencjach Pulsu Biznesu i Forum Media.
Cena szkolenia dla dealerów samochodowych
W zależności od kilku czynników (termin, lokalizacja, zakres szkoleniowy i przygotowanie warsztatów) to szkolenie może trwać 1 lub 2 dni szkoleniowe (8-16 godzin) i kosztuje od 5200 do 9600 zł netto. Żeby dostać konkret dla swojego salonu dealerskiego zadzwoń do mnie: 608 37 38 39 albo napisz: rafal.mroz@wykorzystajto.pl