Szkolenia sprzedażowe

Szkolenia sprzedażowe i handlowe prowadzę wyłącznie w formie szkoleń zamkniętych, dedykowane Twojej firmie, produktom, Twoim pracownikom i ich klientom. Są przeznaczone dla handlowców, sprzedawców, key accountów, pracowników działu telemarketingu, działu sprzedaży i contact center oraz działów obsługi klienta (BOK, DOK). Projektuję je w oparciu o wyniki ankiet Twoich pracowników (uczestników szkolenia, którymi są handlowcy, sprzedawcy, RMS, menedżerowie sprzedaży itd).

Szkolenia otwarte prowadzę jedynie na zaproszenie w firmach (szkolenia zamknięte, dedykowane) albo podczas konferencji i kongresów otwartych. Jeśli interesują Cię szkolenia internetowe to sprawdź moje szkolenia online.

Szkolenia obejmują techniki sprzedaży, negocjacji i pozyskanie klientów a także wiedzę dotyczącą tego:

  • skąd pozyskać dane o potencjalnych klientach i jak wykorzystać zewnętrzne bazy, Internet oraz wewnętrzny CRM
  • co zrobić, żeby dotrzeć do decydenta (dyrektora, właściciela) gdy pilnuje go sekretarka
  • jak rozpocząć rozmowę telefoniczną z klientem albo jego sekretarką, żeby ich zainteresować
  • jakim sposobem nakłonić ich do mówienia o potrzebach jakie mają (techniki wywierania wpływu i perswazji oraz manipulacji)
  • jak wysłać ofertę mailem: napisać ją tak, żeby chcieli ją przeczytać i odpowiedzieć
  • jak radzić sobie z obiekcjami klienta (biznesowego i indywidualnego)
  • co zrobić, żeby zamknąć sprzedaż tak, aby klient miał poczucie, że zrobił świetny interes
  • jak wykorzystać AI oraz ChatGPT i inne narzędzia sztucznej inteligencji aby poprawić jakość obsługi klienta, uwolnić swój potencjał marketingowy oraz uwolnić czas i zasoby od czynności, które może zrobić AI.

Skuteczność szkoleń

Chodzi o to aby osiągnąć sukces. Pierwszym, najszybciej odczuwalnym efektem jest poprawa umiejętności i kompetencji sprzedażowych (widoczna już następnego dnia szkolenia) co w praktyce przekłada się na wzrost zamówień u obecnych klientów i łatwiejsze pozyskiwanie nowych. Drugi efekt to trwały wzrost motywacji i pozytywny wpływ na nastawienie i pracę handlowców (bo uzyskują lepsze wyniki sprzedażowe mniejszym wysiłkiem). Trzeci uzyskuje właściciel procesu (szef sprzedaży, menedżerowie sprzedaży) poprzez moje wsparcie, co oznacza, że łatwiej utrzymać mu tą pro-sprzedażową atmosferę przez kolejne 9-11 tygodni. To sprawia, że zarządzanie sprzedażą jest łatwiejsze (bardziej przewidywalne) a zarządzanie zespołem handlowym jest skuteczniejsze (przewidywalne wyniki).
O innych moi klienci nie mówili, więc albo ich nie ma, albo są są marginalne.

W opisach szkoleń poniżej zobaczysz listę problemów które rozwiązuję na każdym z nich. Dokładny program szkolenia prześlę Ci po rozmowie. Trwa zwykle 30-40 minut i potrzebuję jej, żeby upewnić się, że:

  • rozumiem jakie efekty są dla Ciebie najważniejsze oraz,
  • mam doświadczenia w Twojej branży (robiłem już szkolenia dla innych firm z tego sektora),
  • znam techniki sprzedażowe, które zadziałają w Twoim przypadku.

Dopiero wtedy mogę powiedzieć, że jestem właściwą osobą, które może dostarczyć Ci rezultaty, które są dla Ciebie ważne.

Jeśli nie spełnię któregoś z tych punktów to od razu Ci o tym powiem.

Szkolenia branżowe

To specjalistyczne szkolenia dla handlowców, których programy są dedykowane konkretnym branżom i wyzwaniom, które się w nich pojawiają. Moje szkolenia branżowe obejmują:

Szkolenia dla handlowców: SPRZEDAŻ W TERENIE

Szkolenia dla handlowców, sprzedawców i przedstawicieli handlowych, którzy zajmują się sprzedażą bezpośrednią produktów (FMCG, dobra luksusowe i okresowego zakupu) i usług (finansowe, ubezpieczeniowe, dla firm oraz dla osób fizycznych).
Podstawowe problemy, które są rozwiązywane podczas tego szkolenia dla handlowców:

  • jak dotrzeć do nowych klientów
  • jak pracować z klientami w terenie na spotkaniach, aby powtarzali zamówienia
  • co robić gdy klienci odchodzą do konkurencji?
  • jakich technik sprzedażowych użyć, gdy klient jest niezdecydowany?
  • jak sobie radzić z obiekcjami klientów?
  • w jaki sposób obsługiwać trudnych klientów (techniki negocjacji)?
  • jak wprowadzić podwyżkę, żeby nie stracić klientów?

Zamów to szkolenie:
rafal.mroz@wykorzystajto.pl, 608 37 38 39

Czas trwania: 1 lub 2 dni szkolenia (9 lub 18 godzin)
Liczba uczestników: do 20 osób
Ile kosztuje to szkolenie? W zależności od kilku kwestii, które ustalimy przez telefon to może być kwota od 4500 do 13200 zł netto.
Gdzie się odbywa? W terenie oraz w wybranym i opłaconym przez Ciebie miejscu w Polsce (siedziba firmy w dowolnym mieście np. Warszawa, Łódź, Częstochowa, Opole, Kalisz, Radom albo dowolna miejscowość) lub online.

Szkolenia:  umawianie spotkań przez telefon i sprzedaż przez telefon

Sprzedaż przez telefon szkolenie, które obejmuje swoim zakresem kilka dziedzin (sprzedaż telefoniczna, umawianie spotkań przez telefon). Rozmowa telefoniczna to zwykle pierwszy kontakt z klientem B2B i indywidualnym. Nawet jeśli do sprzedaży dochodzi na spotkaniu, to zwykle trzeba to spotkanie umówić – przez telefon. Szkolenia dla sprzedawców telefonicznych dedykowane są osobom z działu obsługi klienta oraz dla telemarketerów i handlowców, którzy telefonicznie pozyskują klientów z zimnych baz oraz sprzedają i prowadzą obsługę posprzedażową (telefoniczne utrzymanie klientów np. przy kolejnych zamówieniach/odnawianiu prenumeraty/umowy na kolejny okres).

Szkolenia z umawiania spotkań przez telefon przydatne są wszędzie tam, gdzie pozyskuje się klientów (sprzedaż) lub umawia z nimi spotkania z zimnych baz lub ciepłych baz, które długo nie utrzymywały kontaktu (np. klienci którzy od kilku lat nie kupują). W praktyce każda transakcja zazwyczaj rozpoczynana jest przez telefon, więc to szkolenie doskonale sprawdza się u przedstawicieli handlowych B2B oraz sprzedawców B2C.

Na szkoleniu, daję jak na dłoni rozwiązania tych kluczowych problemów:

  • jak zainteresować rozmówcę już przy samym rozpoczęciu rozmowy?
  • co zrobić, aby klienci nie reagowali oporem już po podniesieniu słuchawki?
  • jak przeprowadzić badanie potrzeb klienta, żeby nie czuł się odpytywany i chętnie odpowiadał?
  • jakich technik sprzedażowych użyć, aby klient chciał umówić się na spotkanie przez telefon?
  • jak przez telefon prezentować produkty/usługi, aby klienci nie szukali wymówek?

Szkoląc sprzedawców uczę ich także:

  • w jak pisać maile z ofertami i adresować dokumenty, katalogi i foldery aby zostały przeczytane?
  • jak sprawić, aby klienci chcieli do Ciebie kupić (albo powiedzieli Ci, co ich powstrzymuje)?
  • co zrobić, gdy klienci mają wątpliwości i obiekcje dotyczące oferty (negocjacje, cena, przydatność, porównanie do konkurencji i Internetu)?

Zamów to szkolenie:
rafal.mroz@wykorzystajto.pl, 608 37 38 39

Czas trwania: 2 lub 3 dni szkolenia (18 lub 24 godziny)
Liczba uczestników: 2-40 osób
Ile kosztuje to szkolenie? W zależności od kilku kwestii, które ustalimy przez telefon to może być kwota od 4500 do 13200 zł netto.
Gdzie się odbywa? W wybranym i opłaconym przez Ciebie miejscu w Polsce (siedziba firmy w dowolnym mieście np. Warszawa, Konin, Olsztyn, Lublin, Kielce, Wrocław albo dowolna miejscowość) lub szkolenia online.

Szkolenia obsługi klienta w sklepie internetowym

Szkolenia obsługi klienta w sklepie internetowym zaprojektowałem specjalnie dla e-commerce. Przeznaczone są dla pracowników działów obsługi klienta w sklepach internetowych i contact center w ecommerce dla których proces sprzedaży online jest kluczowy. Korzystają z nich firmy, które sprzedają przez internet towary dla klientów indywidualnych (odzież, biżuteria, żywność, meble, wykończenie wnętrz, części samochodowe, ubezpieczenia itp.). Drugą grupą są sklepy internetowe które są w istocie hurtowniami internetowymi obsługującymi zamówienia firm (B2B).

Podczas szkolenia dla BOK sklepu internetowego uczestnicy dowiedzą się między innymi:

  • jak zmienić decyzję klienta o zwrocie towaru na wymianę na inny,
  • co powiedzieć gdy wynik reklamacji jest niekorzystny dla klienta aby go nie stracić,
  • jak wykorzystać negatywne opinie które zostawiają w Internecie niezadowoleni klienci,
  • w jaki sposób rozmawiać z rozgoryczonymi klientami (przesyłka zaginęła, zamówienie jest długo realizowane).

Oraz:

  • jak odpisywać na maile informacyjne do klientów żeby kupowali tu i teraz,
  • w jaki sposób robić dosprzedaż (upsell i cross-sell) w contact center sklepu internetowego,
  • techniki sprzedażowe cross-sell i up-sell do wykorzystania w BOK przy sprzedaży online,
  • jak informować ich o nieoczekiwanych zmianach (brak towaru, wyższa cena, dłuższy czas oczekiwania).

Zamów to szkolenie:
rafal.mroz@wykorzystajto.pl, 608 37 38 39

Czas trwania: 1 lub 2 dni szkolenia (9 lub 18 godzin)
Liczba uczestników: do 18 osób
Ile kosztuje to szkolenie? W zależności od kilku kwestii, które ustalimy przez telefon to może być kwota od 4500 do 13200 zł netto.
Gdzie się odbywa? W wybranym i opłaconym przez Ciebie miejscu w Polsce siedziba firmy w dowolnym mieście np. Warszawa, Białystok, Szczecin, Koszalin, Rzeszów albo dowolna miejscowość) lub jako kurs online.

Szkolenia handlowe: Jak zdobywać polecenia i rekomendacje od klientów

Jak zdobywać polecenia od klientów? Wszystko zależy od właściwych momentów, w których handlowiec prosi klienta o polecenie albo rekomendację do swoich znajomych. Rekomendacje w ogóle nie są wykorzystywane w Polsce choć są najtańszym sposobem pozyskiwania klientów.

Ten sposób zdobywania nowych klientów świetnie sprawdza się w bardzo wąskich i hermetycznych branżach (np. odczynniki chemiczne dla laboratoriów, tkaniny tapicerskie, specjalistyczna karma dla zwierząt, usługi wysokościowe itp.). Onieśmielające efekty uzyskiwali jednak ci z moich klientów, którzy obsługują klientów indywidualnych: np. agenci ubezpieczeniowi, pośrednicy kredytowi, kliniki medycyny estetycznej i gabinety kosmetologiczne czy producenci okien.

Na tym szkoleniu handlowym uczę jak:

  • otrzymywać tylko kontakty do takich klientów, którzy rzeczywiście chcą kupić (a nie do jego znajomych, którzy nie są zainteresowani),
  • uzyskiwać co najmniej 12% nowych klientów rocznie wyłącznie dzięki poleceniom obecnych klientów
  • wykorzystywać 11 sytuacji w kontaktach z klientem, które są najlepszą okazją do otrzymania numeru telefonu do znajomego

Dodatkowo:

  • wykorzystać każdy rodzaj spotkania, biznes-mikser czy networking do zdobycia poleceń,
  • poprosić o polecenie tak, żeby klient dobrze się z tym czuł i sam chciał Ci pomóc
  • robić to bez wrażenia, że czujesz się bezradnie i prosisz o łaskę (i jesteś w podrzędnej roli).

Zamów to szkolenie:
rafal.mroz@wykorzystajto.pl, 608 37 38 39

Czas trwania: 1 dzień szkolenia (8 godzin)
Liczba uczestników: do 18 osób
Ile kosztuje to szkolenie? W zależności od kilku kwestii, które ustalimy przez telefon to może być kwota od 4500  do 13200 zł netto.
Gdzie się odbywa? W wybranym i opłaconym przez Ciebie miejscu (siedziba firmy w dowolnym mieście np. Warszawa, Poznań, Gdańsk, Katowice albo dowolna miejscowość) lub online.

Doradztwo i indywidualne konsultacje

Przeznaczone jest dla osób, które chcą rozwiązać swoje konkretne problemy związane z tematyką szkoleń (zarządzanie zespołem, sprzedaż osobista, telefoniczna, umawianie spotkań, zdobywanie nowych klientów). Podczas konsultacji dyskutowane są wskazane wcześniej problemy i wątpliwości, wraz z podaniem konkretnych rozwiązań oraz instrukcji działania.

Każda konsultacja indywidualna obejmuje przygotowanie planu działania (jeśli taka jest specyfika konsultacji) oraz audytu powykonawczego po wdrożeniu tego planu w życie.

Zamów to szkolenie:
rafal.mroz@wykorzystajto.pl, 608 37 38 39

Czas trwania: wg potrzeb
Liczba uczestników: 1-4 osoby
Ile kosztują konsultacje? w zależności od kilku kwestii to jest kwota 1150 zł do 450 zł netto za 1 godzinę
Gdzie się odbywają? Online – przez telefon lub Skype albo osobiście – w siedzibie u klienta lub w Nowym Sączu

Jak wygląda proces realizacji szkolenia?

Wszystkie szkolenia są dopasowywane do firmy: jej pracowników, produktów, grupy docelowej (potencjalnych klientów), konkurencji i . Po podpisaniu umowy szkoleniowej i opłaceniu pierwszej części umowy, proszę o wypełnienie krótkiej ankiety. Wyniki ankiety omawiam z właścicielem procesu (szef sprzedaży). W oparciu o te dane dopracowuję wcześniej ustalony plan szkolenia tak, aby z listą zagadnień z ankiet wszystkie ważne elementy były omówione i przepracowane na szkoleniu.

Po każdym dniu szkolenia proszę o spotkanie z właścicielem procesu (szef sprzedaży) aby omówić wnioski i spostrzeżenia. Po szkoleniu rozliczamy pozostałą część usługi fakturą VAT i ustalamy kolejne działania jakie zostaną podjęte aby prowadzić rozpoczęty szkoleniem proces we właściwym kierunku (warsztaty, indywidualne wsparcie uczestników). Proces wygląda tak samo jeśli chodzi o szkolenia handlowe, sprzedażowe czy szkolenia obsługi klienta.

Jak zamówić szkolenia lub doradztwo?

Po prostu napisz do mnie: rafal.mroz@wykorzystajto.pl lub zadzwoń: 608 37 38 39. Porozmawiamy na temat tego, w jaki sposób mogę pomóc Tobie, Twojej firmie i Twoim pracownikom.

Dodatkowo, szkoląc sprzedawców można skorzystać z dofinansowania KFS, ponieważ posiadam stosowne certyfikaty i znak jakości (PARP – Baza Usług Rozwojowych) i wpisy (Rejestr Instytucji Szkoleniowych) co sprawia, że możesz uzyskać nawet 100% zwrotu jego kosztu.

Czym się różnię od innych?

Swoje szkolenia sprzedażowe prezentuję także podczas corocznego kongresu Nowej Sprzedaży
Szkolenia sprzedażowe wykorzystuję także podczas konferencji i kongresów np. Nowej Sprzedaży czy Pulsu Biznesu.

W odróżnieniu od większości trenerów i szkoleniowców, ja:

  • Jestem sprzedawcą i nie sprzedaję szkoleń tylko inne produkty. Każdego tygodnia przez 3 dni sam sprzedaję produkty naszej fundacji: znaki jakości oraz certyfikaty językowe TGLS.pl i zdobywam partnerów handlowych na obozy językowe Perfect Travel. Umawiam spotkania, prowadzę prezentacje i negocjacje z klientami, dzwonię o płatności. Jestem blisko codziennych problemów Twoich handlowców.
  • Publikuję swoje wskazówki dla sprzedawców w branżowych periodykach takich jak Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży, Szef Sprzedaży, Marketing w Praktyce oraz Marketer + czy Magazyn Liderka, Beauty Inspiration, Biznes Restauracje & Catering lub Gazeta Ubezpieczeniowa.
  • 4-5 razy w roku jestem prelegentem na konferencjach takich jak Kongres Nowej Sprzedaży, Targi eHandlu, Kongres Lojalności Klientów (to mini szkolenia otwarte), konferencje dla kosmetologów, księgowych, prezesów spółdzielni mieszkaniowych i innych, jeszcze bardziej „egzotycznych”.
  • Przynajmniej 2 razy na kwartał uczestniczę w szkoleniach sprzedażowych i wybieram z nich to, co działa odrzucając to, co jest tylko dobrze sprzedaną teorią
  • W swoim sposobie sprzedaży stosuję modele SPIN, SNAP, The Challenger i sprzedaż konsultacyjną (relacyjną).
  • Od 2010 roku, co roku szkolę sprzedawców na 30-40 szkoleniach sprzedażowych dedykowanym pracownikom działu handlowego i działu sprzedaży.
  • Jeśli nie sprawdziłem w praktyce jakiegoś rozwiązania – od razu o tym mówię.

Moje CV znajdziesz na LinkedIn – dodaj mnie do swoich znajomych!.

Opinie

Szkoląc Twoich pracowników skupiam się na efekcie. Łącząc doświadczenia ze sprzedaży, zarządzania firmą, księgowości i controllingu oraz e-marketingu jestem selekcjonerem narzędzi i rozwiązań, które połączone z handlowcem tworzą precyzyjną i przewidywalną (plany!) maszynę sprzedażową.

Zadzwoń do mnie, żeby porozmawiać o efektach które chcesz uzyskać: +48 608 37 38 39

Scroll to top