Sprzedaż fotowoltaiki szkolenie dla przedstawicieli handlowych

Sprzedaż fotowoltaiki szkolenie, które prowadzę dla branży PV. To co je wyróżnia to fakt, że wykorzystuję w nim nagrania rozmów i prawdziwe dialogi z klientami którzy chcą mieć panele fotowoltaiczne albo mają wątpliwości przed założeniem modułów na swoim dachu. To nie jest wiedza teoretyczna tylko to co działa i zostało sprawdzone w fotowoltaice.

Sprzedaż fotowoltaiki szkolenie dla handlowców na którym opracowują swój własny model sprzedaży w oparciu o autorską metodę Rafała Mroza.
Sprzedaż fotowoltaiki szkolenie dla handlowców na którym opracowują swój własny model sprzedaży w oparciu o autorską metodę Rafała Mroza.

Firmy, które zajmują się montażem instalacji fotowoltaicznej mają zwykle szkolenia techniczne, dotyczące modułów czy inwerterów albo projektowania mikroinstalacji lub farmy. Sęk w tym, że aby dotrzeć do etapu montażu przez instalatora najpierw handlowiec musi:

  • znaleźć klienta (dotrzeć do właścicieli domów lub rolników czy firm)
  • nawiązać z nim kontakt (rozmowa telefoniczna, email, messanger, whatsapp)
  • zainteresować go instalacją
  • zareagować na obiekcje które na pewno się pojawią
  • doprowadzić do podpisania umowy na montaż.

I dopiero wtedy może przydać się przygotowanie merytoryczne (wykonanie, zgłoszenie do elektrowni, integrowanie systemów fotowoltaicznych i sieci energetycznych itd).

Kurs sprzedaży fotowoltaiki

Sprzedawanie PV może być trudne, bo

  • jeśli robisz chodząc od domu do domu to tracisz mnóstwo czasu a robisz mało spotkań. Wynika to z kilku rzeczy - np. dlatego, bo ludzie są w pracy gdy ty jesteś pod ich domem albo z tego powodu, że w czasach pandemii wiele osób po prostu nie chce się spotykać z obcymi ludźmi
  • jeśli umawiasz spotkania przez telefon to tracisz dużo czasu żeby znaleźć sensowne osoby (właścicieli domów, rolników) albo dotarcie do decydenta jest bardzo trudne (sekretarki w firmach).
  • jeśli wysyłasz oferty mailem to mało który z nich dotrze do skrzynki (filtry antyspamowe), tylko niewielka część tych które dotrą będzie otwarta i jeszcze mniejsza z nich zostanie przeczytana. A dopiero mały wycinek z tych, którzy przeczytają maila wykona działanie np. zadzwoni do Ciebie albo odpisze.

Brak szkolenia w tym zakresie sprawia, że Twoja firma traci szansę wzrostu wraz z rynkiem, który w Polsce ma wysoką dynamikę wzrostu. Po prostu zostawiasz leady na tacy swoim konkurentom.

Problemy w sprzedaży instalacji PV

Mikroinstalacje PV stają się popularne w ostatnich latach dzięki dotacjom (np. Mój Prąd) czy ulgom (Ulga termomodernizacyjna przy wymianie pieca na pompę ciepła). Problemy, które pojawiły się na rynku to:

  • przerwy w kontynuacji dofinansowania (albo zmiana jego warunków)
  • wysoka konkurencja (tego samego właściciela odwiedza wiele firm fotowoltaicznych)
  • kolekcjonerzy ofert (klienci, którzy zbierają oferty na instalacje i odsuwają decyzję w czasie)

Właściwy sposób postępowania w tych okolicznościach sprawia, że handlowcy łatwiej przekonują klientów do podpisania umowy tu i teraz, minimalizując ryzyko, że tego klienta przejmie konkurencja albo będzie wstrzymywał się z zakupem paneli.

Jak sprzedawać fotowoltaikę?

Chodzi o to, żeby nie tracić energii na czynności, które nie przynoszą skutku i używać technik sprzedażowych które zwiększają skuteczność. Handlowcy w trakcie szkolenia sprzedaży instalacji fotowoltaicznych nauczą się jak reagować na najczęstsze obiekcje i wątpliwości:

  • nie ma nic za darmo, tu musi być haczyk
  • to się nie opłaca (za duża inwestycja w stosunku do korzyści)
  • to się za długo zwraca
  • inni dali mi niższe ceny/mają taniej

Podczas 2 dni szkolenia Twoi handlowcy uczą się jak wykorzystywać materiały marketingowe i sprzedażowe (ulotki, katalogi, kalkulacje opłacalności instalacji) oraz opracowują strategię działania (w oparciu o mój autorski model kontaktów z klientem która zwiększa szansę na zakup o 23%). W tym czasie uczestnicy nauczą się prowadzenia rozmowy sprzedażowej do celu (lejek sprzedażowy, umówienie spotkania przez telefon i na spotkaniu osobistym, zakup). Każdy uczestnik po ukończeniu programu otrzymuje imienny certyfikat.

Cena

Ta oferta obejmuje wersję stacjonarną (realizowane w Twojej firmie lub w miejscu przez nią wynajętym, opcjonalnie catering wg oczekiwań: dostęp do barku kawowego: kawa, herbata, woda, soki, posiłki, przekąski; obiadu). W zależności od kilku kwestii cena 2-dniowego szkolenia waha się między 9670 a 16210 zł netto. Mam także przygotowany kurs online jak sprzedawać fotowoltaikę.

Zapraszamy właścicieli firm instalacyjnych, telemarketerów i handlowców PV którzy nie chcą tracić szans na sprzedaż.

Scroll to top