Jak sprawdzić co robi konkurencja? Darmowe narzędzie do monitorowania

To, jak sprawdzić co robi konkurencja spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. W dzisiejszym zmieniającym się świecie, kluczowe jest, aby mieć rękę na pulsie nie tylko w swojej branży ale obserwować działania konkurencji. Wielu z nas nie ma czasu na ciągłe przeszukiwanie branżowych portali informacyjnych czy przeglądania sklepów internetowych i stron swoich biznesowych konkurentów. Ale […]

Jak rozmawiać z klientami o podwyżce cen?

W dzisiejszym wpisie kontynuuję temat trudnej rozmowy o podwyżkach cen z klientami. Wiele osób ma problemy z odpowiednim uzasadnieniem swoich zmian w cennikach, zwłaszcza w sytuacji, gdy klient kwestionuje nowe ceny w rozmowie osobistej (na spotkaniu albo przez telefon). W poniższym nagraniu zobaczysz 3 skuteczne metody, które pomogą Ci w prowadzeniu takiej rozmowy i ułatwią […]

Feedback czyli horror dorocznej ewaluacji

Feedback to informacja zwrotna, której celem ma być zwrócenie uwagi na pozytywne i/lub negatywne zachowanie człowieka. Celem feedbacku jest uzyskanie poprawy zachowania niepożądanego (negatywnego) lub wzmocnienie czy zwiększenie częstotliwości zachowań pozytywnych. W dużych firmach i korporacjach feedback przybrał formę okresowej ewaluacji pracownika. Czasem miesięcznej, często kwartalnej, niekiedy rocznej. A czasami wszystko na raz. W małych […]

Po co robić napisy do filmów na Youtube, Facebook i Vimeo?

Napisy do filmów Youtube (oraz Facebook, Vimeo i z dowolnych plików video i audio) zwiększają ilość obejrzeń, dlatego opłaca Ci się je zrobić. Tworzenie napisów (ang. subtitles) polega na przepisaniu mowy i dialogów z nagrania na tekst pisany a potem zapisanie tego w pliku ze znacznikami czasu. Choć w praktyce określa się je jako napisy […]

Jak zarabiać gdy salon jest zamknięty: sprzedaż online voucherów krok po kroku

Sprzedaż online voucherów może być sensownym rozwiązaniem dla gabinetu kosmetycznego aby przetrwać czas zamknięcia biznesu i ruszyć z kopyta gdy zostanie na nowo otwarty. Kryzys wywołany pandemią koronawirusa sprawił, że biznes w tej branży zamarł. Mam na myśli nie tylko salony kosmetyczne, gabinety kosmetologiczne czy kliniki medycyny estetycznej ale także fryzjerów, fitness, SPA i studio […]

Jak sprzedawać pakiety?

Jak sprzedawać pakiety? Pakiety usług to popularna forma zachęcania klienta do tego, żeby wydał więcej pieniędzy. Sprzedaż pakietów ma kilka zalet: klienci którzy kupili pakiet przychodzą częściej, ta częstotliwość stanowi dodatkową okazję do upsellingu, masz większy obrót, klient w zamian za upust zostawia Ci więcej gotówki. Jak sprzedawać pakiety? Pokaż, że to okazja! Założenie jest […]

4 niedoceniane sposoby na zwiększenie częstotliwości wizyt gości w restauracji

We wcześniejszym wpisie poruszyłem temat tego, jak zwiększyć liczbę gości w restauracji. Gdy już o Tobie wiedzą i zamawiają – pracuj nad tym, aby chcieli Cię odwiedzać często. Tak często jak tylko się da. W tym tekście pokażę Ci 4 niedoceniane (albo źle wykorzystywane) sposoby na zwiększenie częstotliwości wizyt gości w restauracji. 1. Wykorzystaj lokalne […]

Co zrobić, gdy firma zaczyna Cię przerastać?

Firma, która przestała być rodzinnym małym biznesem musi kierować się innymi zasadami w porównaniu z czasem, gdy wszystko można było załatwić pomiędzy 2-5 osobami, bo wszystkie widziały się codziennie (często przy wspólnym stole). Właściciele, którzy nadal zarządzają dużą firmą firmą tak jakby nadal była mała tracą wiele: udział w rynku – stosując te same metody […]

Posts navigation

1 2 3 4 9 10 11