Jak sprawdzić co robi konkurencja? Darmowe narzędzie do monitorowania

To, jak sprawdzić co robi konkurencja spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. W dzisiejszym zmieniającym się świecie, kluczowe jest, aby mieć rękę na pulsie nie tylko w swojej branży ale obserwować działania konkurencji. Wielu z nas nie ma czasu na ciągłe przeszukiwanie branżowych portali informacyjnych czy przeglądania sklepów internetowych i stron swoich biznesowych konkurentów. Ale jest na to dobre, darmowe i łatwe w użyciu rozwiązanie.

Ten artykuł – tak jak i poprzednie – jest podsumowaniem mojego nagrania. Obejrzyj go poniżej, albo przeczytaj ten tekst do końca.

W nagraniu przedstawiam bezpłatne narzędzie, które pomoże wam w monitorowaniu trendów w branży, zachowań konkurencji oraz preferencji klientów – chodzi o Google Alerts. We wcześniejszym materiale poruszałem temat tego, jak sprawdzić o czym myślą klienci.

Co to jest Google Alerts?

Google Alerts to bezpłatna usługa od Google, która pozwala na otrzymywanie powiadomień e-mailowych, gdy w Internecie pojawia się nowa informacja dotycząca wybranego przez nas słowa kluczowego. Dzięki temu narzędziu możecie szybko i łatwo śledzić zmiany dotyczące:

  • Twojej branży (wtedy wpisujesz słowo związane z Twoją branżą np. fotowoltaika)
  • działań konkurencji (wówczas możesz podać nazwę firmy albo marki z którą konkurujesz i w ten sposób wiesz jak sprawdzić co robi konkurencja)
  • rynku lokalnego (wtedy napisz branżę i miasto np. fotowoltaika Tarnów)
  • branży i biznesu Twojego klienta (żeby informować ich o nowościach i budować w ten sposób relację)

Jak korzystać z Google Alerts?

Korzystanie z Google Alerts jest proste. Nie musisz mieć konta Google, aby skorzystać z tej usługi. Na stronie wprowadź słowo kluczowe związane z waszą branżą, np. „fotowoltaika” czy „termomodernizacja„, a system pokaże wam podgląd wiadomości, które znalazł – podobnie jak robi to wyszukiwarka Google. Ale z pewną istotną różnicą.

Otóż wyszukiwarka pokaże Ci wszystkie wyniki, nawet strony sprzed kilku czy kilkunastu lat, a dodatkowo to Ty musisz tego szukać. Alarmy Google działają inaczej: sprawdzają tylko najświeższe dane (np. z tego tygodnia albo z dzisiaj) i wysyłają Ci skrót na maila.

Możesz dostosować częstotliwość ich dostarczania a także to, w jakim regionie i języku Google będzie szukać nowych treści na ten temat.

Jakie ustawienia w Google Alerts wybrać?

Podczas tworzenia alertu możesz dostosować kilka opcji. Jedną z kluczowych jest częstotliwość otrzymywania powiadomień: codziennie, raz w tygodniu czy na bieżąco, w momencie pojawienia się nowych informacji.

Możesz także wybrać źródła informacji aby otrzymywać powiadomienia tylko z określonych typów witryn, takich jak wiadomości, blogi czy portale społecznościowe. Ja sugeruję zostawienie opcji automatycznej.

Z Google Alerts wiesz jak sprawdzić co robi konkurencja

Korzystanie z Google Alerts ma wiele korzyści. Dzięki tej aplikacji możesz na bieżąco obserwować działania konkurentów. Jest to szczególnie przydatne, gdy chcesz być na czasie z nowinkami, trendami, a także aby zyskać dostęp do informacji, które mogą wpłynąć na Twoją działalność i konkurencję.

Na przykład, jeśli konkurencja wprowadza nowy produkt, możesz szybko zareagować, aby dostosować swoją strategię i poszerzyć też swoją ofertę. Jeśli pojawiło się ogłoszenie o pracę dla 7 handlowców, to wiesz, że coś się u nich szykuje. Możesz dowiedzieć się o targach, partnerstwie albo przejęciach firm w Twojej branży.

Dodatkowo, Google Alerts może posłużyć jako narzędzie do budowania relacji z Twoimi klientami. Otrzymując informacje na temat wydarzeń czy nowości dotyczących ich branży, możesz wysyłać je do swoich klientów w formie SMSów albo wiadomości na Whatsapp co pokaże im, że jesteś dobrze zorientowany w ich biznesie i gotowy, aby im pomóc w podejmowaniu decyzji. W ten sposób budujesz relację pozasprzedażową i wzmacniasz swój wizerunek eksperta.

Jak obserwować konkurencję skutecznie?

Pisząc o Google Alerts, nie można zapomnieć o znaczeniu właściwego doboru słów kluczowych. Możesz śledzić nie tylko ogólne terminy związane ze swoją branżą, ale także nazwy firm konkurencyjnych, nazwy marek czy konkretnych produktów aby zobaczyć, jakie informacje o nich się pojawiają. Dzięki temu zyskasz wiedzę którą można przekuć na przewagę i lepiej zrozumiesz, jakie działania podejmują inni w Twojej branży.

Podsumowanie

Jak sprawdzić co robi konkurencja?
Jak sprawdzić co robi konkurencja? Użyj Google Alerts aby monitorować zachowanie konkurencji, informacje pomocne dla Twoich klientów albo nowości i wydarzenia w branży.

Google Alerts to proste, ale niezwykle potężne narzędzie, które pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie w swojej branży, z którym obserwacja działań konkurentów będzie łatwa. Z tym narzędziem wiesz jak sprawdzić co robi konkurencja. Pozwoli ono na szybkie i efektywne zbieranie informacji, co z pewnością przyniesie korzyści w codziennej działalności i pomóc w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. Wykorzystaj to narzędzie i jego możliwości w swojej pracy.

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Opublikowałem to w kategorii Marketing w firmie, Własny biznes

Rafał Mróz

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Pomagam firmom łatwiej uzyskiwać lepsze efekty modyfikując ich strategie marketingowe. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla Siebie - zadzwoń do mnie: 608 37 38 39. Sprawdź szkolenia sprzedażowe które prowadzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top