Dlaczego sprzedaż telefoniczna z użyciem skryptu daje kiepskie efekty?

Żeby udzielić odpowiedzi najbardziej zbliżonej do prawdy, trzeba by ją podzielić na 2 części: tę związaną z telemarketerami (sprzedawcami telefonicznymi, handlowcami wykorzystującymi telefon do sprzedaży) oraz tę związaną z wszystkim innym tzn. skryptem, grupą docelową i produktem, który sprzedaje się przez telefon (albo spotkaniami, które się umawia telefonicznie). Krótka odpowiedź na pytanie postawione w tytule […]

Jak oczyścić bazę maili (listę mailingową) z nieaktualnych adresów?

Jak oczyścić bazę maili? Zobacz to na przykładzie jednego z moich klientów. Firma produkcyjna bazująca wyłącznie na eksporcie swoich produktów. Od 20 lat świetnie funkcjonuje na rynkach zagranicznych: jej produkty można kupić w sklepach w USA, Kanadzie, Meksyku, Chile, Rosji, Kazachstanie, Białorusi, Ukrainie, Iranie, Dubaju oraz we wszystkich krajach UE. Ten efekt został uzyskany między […]

Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?

Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa […]

Przykładowe materiały dla telemarketerów pracujących w call center

Ostatnio pisałem o rodzajach skryptów telemarketingowych (wraz z przykładami). Dzisiaj druga część na temat dodatkowych materiałów, jakie zazwyczaj otrzymuje telemarketer pracujący na skrypcie dosłownym (verbatim). Niektórych z tych materiałów musi przestrzegać obligatoryjnie, inne są opcjonalne. Niektóre są pomocne w prowadzeniu skutecznej rozmowy, inne mają za zadanie chronić interes call center. Nie będę wspominał o materiałach […]

Skrypt telemarketera: rodzaje i przykłady skryptów w telemarketingu

Wielu sprzedawców telefonicznych (telemarketerów) pracuje w mniejszej lub większej infolinii i na codzień zajmuje się wykonywaniem rozmów telefonicznych do „zimnej bazy”, najczęściej bardzo ogólnej, bez segmentacji. Rozmowy przeprowadzane są w oparciu o skrypt, którego celem jest uzyskanie sprzedaży (usługa: abonament telefoniczny, telewizyjny, oddłużanie, szkolenie BHP albo produkt: suplementy diety, prenumerata czasopisma) lub leadu (np. umówienie […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 9 10 11