Jak koronawirus wpływa na sprzedaż?

Odpowiedź na pytanie jak koronawirus wpływa na sprzedaż jest tak nieprecyzyjna jak przyczyny i faktyczne źródło tej epidemii. Mimo, że w Wuhan (Chiny) liczba infekcji spada, w Europie i na innych kontynentach rozpowszechnianie wirusa COVID-19 jest w fazie rozwojowej. Polski rząd ogłosił przed kilkoma godzinami dwutygodniową przerwę w placówkach oświaty od przedszkoli w zwyż. Nieco wcześniej […]

Jak wprowadzić podwyżkę cen?

Jak wprowadzić podwyżkę cen? To trudny moment w każdej firmie dlatego, bo aktualizacja cen wymaga chłodnej głowy. Bo trzeba przewidzieć możliwe konsekwencje tego, co zrobią klienci gdy otrzymają informację o podwyżce. Jeśli jesteś jeszcze krok wcześniej, zobacz co możesz zrobić zamiast podwyżki. A jeśli dwa kroki przed podniesieniem cen – to mam dla Ciebie prawdopodobnie […]

4 możliwości, które możesz zastosować zamiast podwyżki cen

Podwyżki są naturalnym elementem każdej polityki cenowej. Przyczyną podwyżek cen w większości firm jest inflacja, wzrost kosztów surowców, energii i wynagrodzeń. W praktyce oznacza to, że wzrost cen jest tylko kwestią czasu. Wprowadzanie podwyżki to ostateczność.  Każdy wszak liczy się z tym, że część klientów może odejść do konkurencji oferującej np. tańsze zamienniki. Masz 4 […]

Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej?

Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej? Na cenniku i listach asortymentowych pracuje mnóstwo firm. Cenniki są stałym elementem gdy wysyła się ofertę mailem. Cennik jest widoczny w biznesie usługowym – od gabinetu lekarskiego, przez punkt naprawy AGD po wypożyczalnie nart.  Cennik to także menu w food-truckach i ekskluzywnych restauracjach. Właściwe podejście do tego jak […]

Czy można sprzedawać bez manipulacji?

Zbijanie obiekcji, omijanie oporu, zamykanie sprzedaży, nakłanianie do zakupu – to elementy prawie każdego konwencjonalnego sposobu sprzedaży. I każdego szkolenia sprzedażowego. Bez różnicy, czy mówimy o sprzedaży B2B czy B2C. Sprzedawcy stosują różne sposoby aby „zrobić wynik”. Manipulacja w wielu procesach kontaktu z klientem ciągle jest elementem który stanowi istotną część: od próby „ominięcia” sekretarki […]

Jak NIE klienta zamienić na szansę sprzedaży?

Podczas lektury tego tekstu wybierzesz się na spotkanie ze swoimi znajomymi. Ot, taka przyjacielska kolacja. Pokażę Ci tam jak TAK i NIE w sposób, który prawdopodobnie nie pojawił się jeszcze w żadnym branżowym czasopiśmie. Wszystko po to, aby Twoja sprzedaż poszybowała w górę a całkowita wartość klienta (CLV) nieprzerwanie rosła. Słowa NIE i TAK są […]

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6