10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa […]

Przykładowe materiały dla telemarketerów pracujących w call center

Ostatnio pisałem o rodzajach skryptów telemarketingowych (wraz z przykładami). Dzisiaj druga część na temat dodatkowych materiałów, jakie zazwyczaj otrzymuje telemarketer pracujący na skrypcie dosłownym (verbatim). Niektórych z tych materiałów musi przestrzegać obligatoryjnie, inne są opcjonalne. Niektóre są pomocne w prowadzeniu skutecznej rozmowy, inne mają za zadanie chronić interes call center. Nie będę wspominał o materiałach […]

Skrypt telemarketera: rodzaje i przykłady skryptów w telemarketingu

Wielu sprzedawców telefonicznych (telemarketerów) pracuje w mniejszej lub większej infolinii i na codzień zajmuje się wykonywaniem rozmów telefonicznych do „zimnej bazy”, najczęściej bardzo ogólnej, bez segmentacji. Rozmowy przeprowadzane są w oparciu o skrypt, którego celem jest uzyskanie sprzedaży (usługa: abonament telefoniczny, telewizyjny, oddłużanie, szkolenie BHP albo produkt: suplementy diety, prenumerata czasopisma) lub leadu (np. umówienie […]

Jak zakończyć rozmowę sprzedażową przez telefon?

O ile pierwsze wrażenie odgrywa fundamentalną rolę na początku rozmowy, zachęcając klienta do kontynuowania dialogu, to ostatnie wrażenie – które buduje się przy zakończeniu rozmowy – odpowiada za to, jakie ogólne odczucie będzie miał nasz rozmówca po tym dialogu. I czy będzie chciał rozmawiać po raz kolejny. Oto kolejny artykuł z cyklu „Skuteczna sprzedaż przez […]

Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców

Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. Co ciekawe, mimo, że […]

Posts navigation

1 2 3 4 7 8 9