Feedback czyli horror dorocznej ewaluacji

Feedback to informacja zwrotna, której celem ma być zwrócenie uwagi na pozytywne i/lub negatywne zachowanie człowieka. Celem feedbacku jest uzyskanie poprawy zachowania niepożądanego (negatywnego) lub wzmocnienie czy zwiększenie częstotliwości zachowań pozytywnych. W dużych firmach i korporacjach feedback przybrał formę okresowej ewaluacji pracownika. Czasem miesięcznej, często kwartalnej, niekiedy rocznej. A czasami wszystko na raz. W małych […]

Po co robić napisy do filmów na Youtube, Facebook i Vimeo?

Napisy do filmów Youtube (oraz Facebook, Vimeo i z dowolnych plików video i audio) zwiększają ilość obejrzeń, dlatego opłaca Ci się je zrobić. Tworzenie napisów (ang. subtitles) polega na przepisaniu mowy i dialogów z nagrania na tekst pisany a potem zapisanie tego w pliku ze znacznikami czasu. Choć w praktyce określa się je jako napisy […]

Jak zarabiać gdy salon jest zamknięty: sprzedaż online voucherów krok po kroku

Sprzedaż online voucherów może być sensownym rozwiązaniem dla gabinetu kosmetycznego aby przetrwać czas zamknięcia biznesu i ruszyć z kopyta gdy zostanie na nowo otwarty. Kryzys wywołany pandemią koronawirusa sprawił, że biznes w tej branży zamarł. Mam na myśli nie tylko salony kosmetyczne, gabinety kosmetologiczne czy kliniki medycyny estetycznej ale także fryzjerów, fitness, SPA i studio […]

Jak sprzedawać pakiety?

Jak sprzedawać pakiety? Pakiety usług to popularna forma zachęcania klienta do tego, żeby wydał więcej pieniędzy. Sprzedaż pakietów ma kilka zalet: klienci którzy kupili pakiet przychodzą częściej, ta częstotliwość stanowi dodatkową okazję do upsellingu, masz większy obrót, klient w zamian za upust zostawia Ci więcej gotówki. Jak sprzedawać pakiety? Pokaż, że to okazja! Założenie jest […]

4 niedoceniane sposoby na zwiększenie częstotliwości wizyt gości w restauracji

We wcześniejszym wpisie poruszyłem temat tego, jak zwiększyć liczbę gości w restauracji. Gdy już o Tobie wiedzą i zamawiają – pracuj nad tym, aby chcieli Cię odwiedzać często. Tak często jak tylko się da. W tym tekście pokażę Ci 4 niedoceniane (albo źle wykorzystywane) sposoby na zwiększenie częstotliwości wizyt gości w restauracji. 1. Wykorzystaj lokalne […]

Co zrobić, gdy firma zaczyna Cię przerastać?

Firma, która przestała być rodzinnym małym biznesem musi kierować się innymi zasadami w porównaniu z czasem, gdy wszystko można było załatwić pomiędzy 2-5 osobami, bo wszystkie widziały się codziennie (często przy wspólnym stole). Właściciele, którzy nadal zarządzają dużą firmą firmą tak jakby nadal była mała tracą wiele: udział w rynku – stosując te same metody […]

Jak zwiększyć lojalności klientów? Żartujesz, prawda?

Jak zwiększyć lojalność klientów? To pytanie zadają sobie prawie wszyscy sprzedawcy i właściciele firm. Napisałem prawie wszyscy bo wykluczam monopolistów – nie sądzę, żeby np. PGNiG czy miejskie wodociągi zadawały sobie takie pytanie. W pozostałych przypadkach, gdzie działa wolny rynek i nieskrępowana konkurencja każdy chciałby mieć lojalnych klientów. Takich, którzy kupują często, drożej niż ostatnio, z […]

Jak NIE klienta zamienić na szansę sprzedaży?

Podczas lektury tego tekstu wybierzesz się na spotkanie ze swoimi znajomymi. Ot, taka przyjacielska kolacja. Pokażę Ci tam jak TAK i NIE w sposób, który prawdopodobnie nie pojawił się jeszcze w żadnym branżowym czasopiśmie. Wszystko po to, aby Twoja sprzedaż poszybowała w górę a całkowita wartość klienta (CLV) nieprzerwanie rosła. Słowa NIE i TAK są […]

Posts navigation

1 2 3 4 9 10 11