Feedback czyli horror dorocznej ewaluacji

Feedback to informacja zwrotna, której celem ma być zwrócenie uwagi na pozytywne i/lub negatywne zachowanie człowieka. Celem feedbacku jest uzyskanie poprawy zachowania niepożądanego (negatywnego) lub wzmocnienie czy zwiększenie częstotliwości zachowań pozytywnych. W dużych firmach i korporacjach feedback przybrał formę okresowej ewaluacji pracownika. Czasem miesięcznej, często kwartalnej, niekiedy rocznej. A czasami wszystko na raz. W małych […]

Jak grzecznie odmówić klientowi?

Jak odmówić klientowi? Sposób, którego się za chwilę nauczysz działa nie tylko w salonie kosmetycznym, SPA czy klinice medycyny estetycznej. Jest tak uniwersalny i skuteczny że pomoże Ci w każdej codziennej sytuacji. Jak odmówić klientce rabatu albo postawić granicę, gdy nie chcesz się zgodzić na jego prośbę? Niezależnie od tego jaki jest Twój poziom asertywności […]

Co zrobić, gdy firma zaczyna Cię przerastać?

Firma, która przestała być rodzinnym małym biznesem musi kierować się innymi zasadami w porównaniu z czasem, gdy wszystko można było załatwić pomiędzy 2-5 osobami, bo wszystkie widziały się codziennie (często przy wspólnym stole). Właściciele, którzy nadal zarządzają dużą firmą firmą tak jakby nadal była mała tracą wiele: udział w rynku – stosując te same metody […]

Czy można sprzedawać bez manipulacji?

Zbijanie obiekcji, omijanie oporu, zamykanie sprzedaży, nakłanianie do zakupu – to elementy prawie każdego konwencjonalnego sposobu sprzedaży. I każdego szkolenia sprzedażowego. Bez różnicy, czy mówimy o sprzedaży B2B czy B2C. Sprzedawcy stosują różne sposoby aby „zrobić wynik”. Manipulacja w wielu procesach kontaktu z klientem ciągle jest elementem który stanowi istotną część: od próby „ominięcia” sekretarki […]

Jak NIE klienta zamienić na szansę sprzedaży?

Podczas lektury tego tekstu wybierzesz się na spotkanie ze swoimi znajomymi. Ot, taka przyjacielska kolacja. Pokażę Ci tam jak TAK i NIE w sposób, który prawdopodobnie nie pojawił się jeszcze w żadnym branżowym czasopiśmie. Wszystko po to, aby Twoja sprzedaż poszybowała w górę a całkowita wartość klienta (CLV) nieprzerwanie rosła. Słowa NIE i TAK są […]

Dlaczego sprzedaż telefoniczna z użyciem skryptu daje kiepskie efekty?

Żeby udzielić odpowiedzi najbardziej zbliżonej do prawdy, trzeba by ją podzielić na 2 części: tę związaną z telemarketerami (sprzedawcami telefonicznymi, handlowcami wykorzystującymi telefon do sprzedaży) oraz tę związaną z wszystkim innym tzn. skryptem, grupą docelową i produktem, który sprzedaje się przez telefon (albo spotkaniami, które się umawia telefonicznie). Krótka odpowiedź na pytanie postawione w tytule […]

Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?

Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.

10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż

W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa […]

Posts navigation

1 2 3 4 8 9 10