Jak znaleźć i zaprezentować korzyści, które zainteresują klienta?

Zdobycie uwagi klienta jest najważniejszym celem rozpoczęcia rozmowy telefonicznej. Ale zaraz po nim wielu handlowców niweczy swój wysiłek, operując podczas prezentacji oferty językiem korzyści. Problem w tym, że zamiast faktycznie przedstawiać korzyści, prezentują tylko cechy, funkcje albo właściwości produktu. A nawet jeśli mówią o prawdziwej wartości, klienci wykazują brak zainteresowania. Z drugiej części cyklu dowiesz […]

Jak pokonać strach przed dzwonieniem do klientów?

Efekt większości szkoleń sprzedażowych, które dotychczas przeprowadziłem sprowadzał się do “transformacji” działu sprzedawców czy telesprzedawców w dwóch kierunkach: z “idących na ilość” w “idących na jakość” oraz z “pasywnych” na bardziej “aktywnych” w swoich działaniach. Co to znaczy “pasywny” telemarketer? To ten, który się boi rozmawiać z klientami, bo zawsze “wysyłają do na drzewo”. Tzw. […]

Marketer Plus: Jak sprzedawać przez telefon?

W kwartalniku Marketer Plus ukazał się mój pierwszy artykuł z cyklu “Jak sprzedawać przez telefon?”. Część pierwsza (kolejne w następnych numerach) która nosi tytuł “Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta”. Choć znajduje się dopiero na 68 stronie, to redaktor naczelny zdecydował się umieścić go również na okładce :) Cykl ten bazuje na […]

Jak zdobyć lojalnych i zadowolonych klientów?

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: “Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też “Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]

10 błędów najczęściej popełnianych przez sprzedawców

“Najpierw musisz zrozumieć, żeby być zrozumianym”. Taka maksyma powinna być mantrą wszystkich osób zajmujących się sprzedażą: od telesprzedawców, przez przedstawicieli handlowych na Key Account Managerach kończąc. Jeżeli sprzedawca rozumie klienta – wie „o co mu chodzi”. Słuchając, zadając pytania poznaje jego potrzeby. Nawiązuje relację, która ułatwia dotarcie z własną wiadomością, która ma służyć rozwiązaniu jego […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7 8 9