Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?

Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro […]

Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?

Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się […]

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten […]

PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?

Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował “odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się […]

Mowa ciała: Jak ominąć “nie” w sprzedaży?

Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego “wow!” słyszą… “muszę to przemyśleć” albo “oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? […]

Słuchanie klienta: czy słyszysz co chce Ci powiedzieć?

Stare powiedzenie mówi, że dlatego masz tylko jedne usta a dwoje uszu, żeby mniej mówić a więcej słuchać. Ksiądz i sprzedawca, którzy nie potrafią słuchać mogą się od razu przekwalifikować – obaj z tego samego powodu. Bo żaden z nich nie da poczuć swojemu rozmówcy, że jest w centrum jego uwagi. Oto kolejna część z […]

Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 7 8 9