Co trzeba zmienić, żeby sprzedawać więcej? Ba, żeby w ogóle dzisiaj sprzedawać? Te pytania zadają sobie przede wszystkim – co zrozumiałe – sprzedawcy i właściciele firm. Ale jeżli spojrzysz na sprzedaż szerzej – jako na proces przekonywania innych do przyjęcia innego punktu widzenia – okaże się, że nie tylko sprzedawcy mają problem. Mamy go wszyscy. […]
Tag: klienci
Jak zbadać rynek zanim podjemiesz decyzję o założeniu firmy?
Podstawowy problem osób, które chcą otworzyć firmę nie jest to, czy dadzą sobie radę (bo to z reguły osoby mocno zmotywowane), ale to, czy mają właściwy produkt dla odpowiedniego klienta. Jak więc zbadać rynek jeszcze zanim otworzy się własny biznes?
Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców
Jak prosić o polecenia? Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. […]
Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?
Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro […]
PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?
Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował „odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się […]
Mowa ciała: Jak ominąć „nie” w sprzedaży?
Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego „wow!” słyszą… „muszę to przemyśleć” albo „oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? […]
Zadawanie pytań: Jak nakłonić klienta do zakupu?
W czasach, kiedy nabywcy są wyedukowani, rynek dojrzały, a dostępność substytutów powszechna – prezentacja oferty jest kwestią kluczową. To tak samo trudne, jak nakłonić kogoś pływającego w krystalicznie czystym strumieniu do wypicia wody z plastikowej butelki, za którą dodatkowo musi zapłacić.
Obiekcje i wymówki klientów: jak sobie z tym poradzić podczas rozmowy telefonicznej?
Dla wielu sprzedawców problemem jest samo wykonanie telefonu. Z czego się to bierze? Bo czują „podskórnie”, że po wymianie z klientem kilku zdań – albo nawet tylko po powitaniu – zostaną odrzuceni, albo ten będzie „stawiał opór”. To przeczucie zazwyczaj się sprawdza, co prowadzi to irytacji i demotywacji sprzedawcy. Czy jest na to jakiś sposób? […]