Jakie pytanie musi zadać każdy sprzedawca?

Kilka dni temu pokazałem właścicielom firmy odzieżowej informacje, które można uzyskać za pomocą Google Insights. Dowiedzieli się jak ludzie pytają w Internecie o produkty podobne do ich własnych, jakie marki są najpopularniejsze w jakich krajach oraz w których miesiącach zainteresowanie produktami jest największe. Otworzyli oczy ze zdumienia – bo w szybkim czasie mogli zobaczyć kiedy, […]

Utrata klientów: dlaczego klienci nie wracają?

Utrata klientów zdobytych miesiąc temu przypomina sytuację ślimaka, który przez cały dzień pokonuje jeden metr, wchodząc na drzewo, aby w nocy ześlizgnąć się o dwa metry w dół. Jeśli Ty też wydajesz pieniądze na reklamy i marketing po to, żeby zdobyć klientów, którzy już nigdy do Ciebie nie wrócą – ten artykuł jest dla Ciebie. […]

…a gdybym chciał produkować ekologiczny makaron? – Wywiad z Bobem Dorfem

Jutro (18.06.2013) na GrowUpStartUp w Warszawie pojawi się Bob Dorf, współautor książki “Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” . O tym kim jest, poczytasz na podlinkowanym profilu z Wikipedii. Dlaczego intryguje mnie jego sposób myślenia i postrzegania biznesu? Rok temu zetknąłem się z fragmentami książki która właśnie trafia na nasz rynek w polskim […]

Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?

Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na “pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, […]

Jak znaleźć i zaprezentować korzyści, które zainteresują klienta?

Zdobycie uwagi klienta jest najważniejszym celem rozpoczęcia rozmowy telefonicznej. Ale zaraz po nim wielu handlowców niweczy swój wysiłek, operując podczas prezentacji oferty językiem korzyści. Problem w tym, że zamiast faktycznie przedstawiać korzyści, prezentują tylko cechy, funkcje albo właściwości produktu. A nawet jeśli mówią o prawdziwej wartości, klienci wykazują brak zainteresowania. Z drugiej części cyklu dowiesz […]

Jak pokonać strach przed dzwonieniem do klientów?

Efekt większości szkoleń sprzedażowych, które dotychczas przeprowadziłem sprowadzał się do “transformacji” działu sprzedawców czy telesprzedawców w dwóch kierunkach: z “idących na ilość” w “idących na jakość” oraz z “pasywnych” na bardziej “aktywnych” w swoich działaniach. Co to znaczy “pasywny” telemarketer? To ten, który się boi rozmawiać z klientami, bo zawsze “wysyłają do na drzewo”. Tzw. […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7 13 14 15