Odpowiedź na pytanie jak koronawirus wpływa na sprzedaż jest tak nieprecyzyjna jak przyczyny i faktyczne źródło tej epidemii. Mimo, że w Wuhan (Chiny) liczba infekcji spada, w Europie i na innych kontynentach rozpowszechnianie wirusa COVID-19 jest w fazie rozwojowej. Polski rząd ogłosił przed kilkoma godzinami dwutygodniową przerwę w placówkach oświaty od przedszkoli w zwyż. Nieco wcześniej […]
Tag: klienci
Jak ustalić ceny w salonie beauty?
Jak ustalić ceny w salonie beauty? Czemu ceny są ważne? Odruchowa odpowiedź na to pytanie brzmi: bo mogą utrzymać Twój salon. Oprócz utrzymania dają Ci także zysk – czyli nagrodę za ponoszone ryzyko swojej działalności. Ale to nie jest cała prawda o cenach, dlatego jeśli ustalasz swoje ceny wyłącznie w oparciu o matematykę zwykle tracisz […]
Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej?
Jak zaprojektować cennik, żeby pomagał sprzedawać więcej? Na cenniku i listach asortymentowych pracuje mnóstwo firm. Cenniki są stałym elementem gdy wysyła się ofertę mailem. Cennik jest widoczny w biznesie usługowym – od gabinetu lekarskiego, przez punkt naprawy AGD po wypożyczalnie nart. Cennik to także menu w food-truckach i ekskluzywnych restauracjach. Właściwe podejście do tego jak […]
Jak grzecznie odmówić klientowi?
Jak odmówić klientowi? Sposób, którego się za chwilę nauczysz działa nie tylko w salonie kosmetycznym, SPA czy klinice medycyny estetycznej. Jest tak uniwersalny i skuteczny że pomoże Ci w każdej codziennej sytuacji. Jak odmówić klientce rabatu albo postawić granicę, gdy nie chcesz się zgodzić na jego prośbę? Niezależnie od tego jaki jest Twój poziom asertywności […]
Czy warto dawać rabaty? (w biznesie beauty&spa)
Czy i jaką politykę rabatową warto stosować, żeby na niej zyskać? Jak przekonać klienta do swoich cen, nawet jeśli mamy drożej, niż inni? Jakie programy lojalnościowe są skuteczne i dlaczego, a jakie nie mają sensu? Rafał Mróz, specjalista sprzedaży i pomagania firmom w zwiększaniu sprzedaży podpowiada, jak znaleźć najlepsze odpowiedzi na nurtujące niemal wszystkich managerów […]
3 nietypowe sposoby na zwiększenie liczby gości (i zysku) w restauracji
Zwiększenie liczby gości w restauracji to złożona sprawa. Ludzie, którzy zjedli zęby na biznesie restauracyjnym wiedzą, że nie da się tego osiągać jeśli nie ma właściwych ludzi na właściwym miejscu. Bo to pracownicy decydują o tym, czy klienci będą wracać, rekomendować Cię znajomym i polecać w Internecie (tu działa marketing recenzji). To oni każdego dnia […]
Co zrobić, gdy firma zaczyna Cię przerastać?
Firma, która przestała być rodzinnym małym biznesem musi kierować się innymi zasadami w porównaniu z czasem, gdy wszystko można było załatwić pomiędzy 2-5 osobami, bo wszystkie widziały się codziennie (często przy wspólnym stole). Właściciele, którzy nadal zarządzają dużą firmą firmą tak jakby nadal była mała tracą wiele: udział w rynku – stosując te same metody […]
Jak zwiększyć lojalności klientów? Żartujesz, prawda?
Jak zwiększyć lojalność klientów? To pytanie zadają sobie prawie wszyscy sprzedawcy i właściciele firm. Napisałem prawie wszyscy bo wykluczam monopolistów – nie sądzę, żeby np. PGNiG czy miejskie wodociągi zadawały sobie takie pytanie. W pozostałych przypadkach, gdzie działa wolny rynek i nieskrępowana konkurencja każdy chciałby mieć lojalnych klientów. Takich, którzy kupują często, drożej niż ostatnio, z […]