Każda obietnica bez pokrycia jest kłamstwem

Marketing w Praktyce Marzec 2011

W marcowym numerze Marketing w Praktyce pojawił się mój artykuł na temat… tego dlaczego klienci (czyli my!) uważamy, że reklamy kłamią, sprzedawcy wciskają kit a produkty to w zasadzie ściema bez pokrycia w faktach. Oraz najważniejsze – jaki to ma wpływ na Twoją firmę. Na Twoją sprzedaż. I Twój zysk.

W 10 000 znaków rozwinąłem następującą myśl: Jeśli zależy Ci na budowaniu trwałych relacji z klientami, chcesz, aby byli lojalni wobec Ciebie, dawali Ci rekomendacje i bronili Twoich produktów przed nieuprawnioną krytyką, nigdy nie składaj obietnic bez pokrycia. A każda obietnica jest dla nich kłamstwem, jeżeli nie dasz im dowodów.

Dlaczego klienci kłamią?
Dlaczego sprzedawcy kłamią? Bo klienci kłamią, gdy czują że sprzedawcy kłamią.

Oczywiście poza moim tekstem, w marcowym Marketing w Praktyce mnóstwo innych wartościowych tekstów, na przykład na temat mediów społecznościowych czyli o tym jak przekuć „Lubię to” z Facebooka na pieniądze w kasie firmy.

Najlepszy cytat, jaki znalazłem w tym wydaniu to:

Albert Einstein twierdził: „Jeśli wiedziałbym, że za godzinę ktoś kogoś zabije, to 55 minut poświęciłbym na zrozumienie, dlaczego chce to zrobić, a 5 minut na znalezienie rozwiązania”. Większość polskich firm postępuje odwrotnie. Nie analizujemy ani swojej kategorii, ani swoich klientów. Skupiamy się za bardzo na udoskonalaniu oferty, która powstaje na gruncie technologicznych możliwości firmy, a nie rynkowej potrzebie.
Artykuł: Obserwuje – sprzedaje napisany przez Marcina Gieracza

Po nowy numer miesięcznika zapraszam do empików :)

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top