Jak odzyskać klientów którzy odeszli? To kolejny artykuł dotyczący biznesu beauty, ale jeśli pracujesz w innej branży to także będzie dla Ciebie przydatne. Niczego nie musisz zmieniać tylko przełóż to wprost na swój biznes – bo klienci odchodzą w każdej firmie i trzeba to zatrzymać. Klientki które odeszły są dla Ciebie ważniejsze, niż te, które […]
Tag: emocje
Jak grzecznie odmówić klientowi?
Jak odmówić klientowi? Sposób, którego się za chwilę nauczysz działa nie tylko w salonie kosmetycznym, SPA czy klinice medycyny estetycznej. Jest tak uniwersalny i skuteczny że pomoże Ci w każdej codziennej sytuacji. Jak odmówić klientce rabatu albo postawić granicę, gdy nie chcesz się zgodzić na jego prośbę? Niezależnie od tego jaki jest Twój poziom asertywności […]
2 razy wracałem do książki „Z odwagą w nieznane”.
Jeśli sprzedajesz (czytaj: przekonujesz innych do zrobienia czegoś) to prawdopodobnie częściej słyszysz „nie” niż „tak”. Wyzwaniem jest to, co zrobisz z tym „nie” które słyszysz tak często. Bo jeśli nic – to minie chwila (u jednych to tydzień, u innych pół roku), że zaczniesz sobie zadawać pytanie: „Co ja k*** tu robię?”. Częściej słyszysz „nie” […]
Jak zwiększyć lojalności klientów? Żartujesz, prawda?
Jak zwiększyć lojalność klientów? To pytanie zadają sobie prawie wszyscy sprzedawcy i właściciele firm. Napisałem prawie wszyscy bo wykluczam monopolistów – nie sądzę, żeby np. PGNiG czy miejskie wodociągi zadawały sobie takie pytanie. W pozostałych przypadkach, gdzie działa wolny rynek i nieskrępowana konkurencja każdy chciałby mieć lojalnych klientów. Takich, którzy kupują często, drożej niż ostatnio, z […]
Jak NIE klienta zamienić na szansę sprzedaży?
Podczas lektury tego tekstu wybierzesz się na spotkanie ze swoimi znajomymi. Ot, taka przyjacielska kolacja. Pokażę Ci tam jak TAK i NIE w sposób, który prawdopodobnie nie pojawił się jeszcze w żadnym branżowym czasopiśmie. Wszystko po to, aby Twoja sprzedaż poszybowała w górę a całkowita wartość klienta (CLV) nieprzerwanie rosła. Słowa NIE i TAK są […]
10 zachowań, którymi oddalasz szansę na sprzedaż
W większości firm 80% czasu przeznaczonego na edukację sprzedawców poświęcane jest na poszerzanie wiedzy o produkcie a 20% na techniki i psychologię sprzedaży i organizację. W efekcie kształtuje się eksperta produktowego, który nie umie właściwie pokazać swojej wiedzy, bo w kontakcie z klientami reaguje niewłaściwie. Ten artykuł po raz pierwszy ukazał się w magazynie „Nowa […]
Jak zwiększyć zyski w restauracji lub hotelu (nie podnosząc cen)?
To, co restauratorzy wiedzą na 100% to fakt, że duża ilość gości nie zawsze oznacza duże zyski. Tak samo duża ilość klientów w sklepie spożywczym, widzów w kinie, samochodów na stacji benzynowej. To, co jest prawdą uniwersalną i bezdyskusyjną to fakt, że duża ilość klientów z pewnością oznacza duże koszty związane z ich obsługą. Zatem […]
Obiekcje i wymówki klientów: jak sobie z tym poradzić podczas rozmowy telefonicznej?
Dla wielu sprzedawców problemem jest samo wykonanie telefonu. Z czego się to bierze? Bo czują „podskórnie”, że po wymianie z klientem kilku zdań – albo nawet tylko po powitaniu – zostaną odrzuceni, albo ten będzie „stawiał opór”. To przeczucie zazwyczaj się sprawdza, co prowadzi to irytacji i demotywacji sprzedawcy. Czy jest na to jakiś sposób? […]