Jak napisać pismo o odroczenie terminu płatności? Właściwe przedstawienie swojej sytuacji może sprawić, że takie pismo zostanie rozpatrzone pozytywnie. Skąd pomysł na ten wpis? Od czytelników i subskrybentów mojego newslettera. Konsekwencje które dotykają przedsiębiorców na skutek pandemii koronawirusa sprawiają, że wielu z nich dopiero teraz zaczyna walkę o przetrwanie. Wiceprezes LPP (właściciel marek Reserved, Cropp, […]
Tag: lojalność
Jak zwiększyć lojalności klientów? Żartujesz, prawda?
Jak zwiększyć lojalność klientów? To pytanie zadają sobie prawie wszyscy sprzedawcy i właściciele firm. Napisałem prawie wszyscy bo wykluczam monopolistów – nie sądzę, żeby np. PGNiG czy miejskie wodociągi zadawały sobie takie pytanie. W pozostałych przypadkach, gdzie działa wolny rynek i nieskrępowana konkurencja każdy chciałby mieć lojalnych klientów. Takich, którzy kupują często, drożej niż ostatnio, z […]
Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?
Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.
Utrata klientów: dlaczego klienci nie wracają?
Utrata klientów zdobytych miesiąc temu przypomina sytuację ślimaka, który przez cały dzień pokonuje jeden metr, wchodząc na drzewo, aby w nocy ześlizgnąć się o dwa metry w dół. Jeśli Ty też wydajesz pieniądze na reklamy i marketing po to, żeby zdobyć klientów, którzy już nigdy do Ciebie nie wrócą – ten artykuł jest dla Ciebie. […]
…a gdybym chciał produkować ekologiczny makaron? – Wywiad z Bobem Dorfem
Jutro (18.06.2013) na GrowUpStartUp w Warszawie pojawi się Bob Dorf, współautor książki „Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” . O tym kim jest, poczytasz na podlinkowanym profilu z Wikipedii. Dlaczego intryguje mnie jego sposób myślenia i postrzegania biznesu? Rok temu zetknąłem się z fragmentami książki która właśnie trafia na nasz rynek w polskim […]
Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?
Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na „pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, […]
Jak zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie klientów?
Dawno, dawno temu, u schyłku swojego życia, stary młynarz obdarował swoich trzech synów swoim majątkiem: najstarszy dostał młyn, średni osła a najmłodszy kota. Od tego kota możesz nauczyć sie sekretu, który pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie nowych klientów. Jak?
Sprzedawco – kim tak naprawdę jesteś?
Sprzedawcy, którzy stosują techniki wywierania presji, manipulacji rodem z NLP bardzo rzadko zyskują lojalnych klientów, za to często mają reklamacje i zwroty i nigdy nie udaje im się zbudować trwałej pozytywnej relacji z rynkiem.