Jak odmówić klientowi? Sposób, którego się za chwilę nauczysz działa nie tylko w salonie kosmetycznym, SPA czy klinice medycyny estetycznej. Jest tak uniwersalny i skuteczny że pomoże Ci w każdej codziennej sytuacji. Jak odmówić klientce rabatu albo postawić granicę, gdy nie chcesz się zgodzić na jego prośbę? Niezależnie od tego jaki jest Twój poziom asertywności […]
Tag: uczucia
2 razy wracałem do książki „Z odwagą w nieznane”.
Jeśli sprzedajesz (czytaj: przekonujesz innych do zrobienia czegoś) to prawdopodobnie częściej słyszysz „nie” niż „tak”. Wyzwaniem jest to, co zrobisz z tym „nie” które słyszysz tak często. Bo jeśli nic – to minie chwila (u jednych to tydzień, u innych pół roku), że zaczniesz sobie zadawać pytanie: „Co ja k*** tu robię?”. Częściej słyszysz „nie” […]
Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?
Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na „pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, […]
Jak zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie klientów?
Dawno, dawno temu, u schyłku swojego życia, stary młynarz obdarował swoich trzech synów swoim majątkiem: najstarszy dostał młyn, średni osła a najmłodszy kota. Od tego kota możesz nauczyć sie sekretu, który pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie nowych klientów. Jak?
Sprzedawco – kim tak naprawdę jesteś?
Sprzedawcy, którzy stosują techniki wywierania presji, manipulacji rodem z NLP bardzo rzadko zyskują lojalnych klientów, za to często mają reklamacje i zwroty i nigdy nie udaje im się zbudować trwałej pozytywnej relacji z rynkiem.
Jak zdobyć lojalnych i zadowolonych klientów?
Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]
Jak odzyskać klienta który odszedł do konkurencji?
Jak odzyskać klienta? Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt […]
Daj się polubić swoim klientom!
Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]