2 razy wracałem do książki „Z odwagą w nieznane”.

Jeśli sprzedajesz (czytaj: przekonujesz innych do zrobienia czegoś) to prawdopodobnie częściej słyszysz „nie” niż „tak”. Wyzwaniem jest to, co zrobisz z tym „nie” które słyszysz tak często. Bo jeśli nic – to minie chwila (u jednych to tydzień, u innych pół roku), że zaczniesz sobie zadawać pytanie: „Co ja k*** tu robię?”. Częściej słyszysz „nie” […]

Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?

Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.

Jak prosić o polecenia: 10 największych błędów sprzedawców

Jak prosić o polecenia? Na każdym szkoleniu MLM a nawet podczas spotkań sponsorów z kandydatami mowa jest o zdobywaniu poleceń, rekomendacji i telefonów do znajomych po to, żeby łatwiej było sprzedać swoją ofertę. Jest w tym dużo logiki, bo badania mówią jednoznacznie, że marketing rekomendacji i poleceń jest najskuteczniejszą i najtańszą formą zdobywania nowych klientów. […]

Utrata klientów: dlaczego klienci nie wracają?

Utrata klientów zdobytych miesiąc temu przypomina sytuację ślimaka, który przez cały dzień pokonuje jeden metr, wchodząc na drzewo, aby w nocy ześlizgnąć się o dwa metry w dół. Jeśli Ty też wydajesz pieniądze na reklamy i marketing po to, żeby zdobyć klientów, którzy już nigdy do Ciebie nie wrócą – ten artykuł jest dla Ciebie. […]

Jak zdobyć lojalnych i zadowolonych klientów?

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]

Jak odzyskać klienta który odszedł do konkurencji?

Jak odzyskać klienta? Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt […]

Posts navigation

1 2 3 4 5