Jak podnieść ceny nie tracąc klientów?

Ciągłe obniżanie cen może doprowadzić firmę tylko do jednego: plajta, bankructwo lub jak wolisz zamknięcie biznesu. Jestem tego pewien bo widziałem i ciągle obserwuję jak w dłuższym okresie czasu działa na firmę obniżanie cen pod presją konkurencji. Cena – i zawarta w niej marża – utrzymuje Twoją firmę, dlatego niskie ceny, nawet przy dużych obrotach […]

Wymówki klientów czyli „Proszę wysłać mi ofertę mailem”

Jestem pewien, że jeśli masz już za sobą kontakt z przynajmniej 30 potencjalnymi klientami (osobisty albo telefoniczny), to na pewno choć raz udało Ci się słyszeć takie mniej więcej zdanie: „Proszę wysłać mi ofertę na maila” albo coś podobnego. To zwykła wymówka klienta, ktoś po prostu chce Ci powiedzieć w dyplomatyczny sposób „Spadaj na drzewo”. […]

Prosty biznes plan, czyli jak sprawdzić czy na tym zarobię?

Wiele osób, głównie tych, które planują uruchomić własny biznes pytało mnie czy mogę polecić jakiś prosty sposób na wyliczenie, „…czy biznes się opłaci, czy będzie z niego zysk, czy firma nic nie straci” jak śpiewała Maryla Rodowicz. Są tacy, którzy bez podobnego narzędzia nie wyobrażają sobie żadnej inwestycji (a nawet prowadzenia finansów domowych!), a są […]

Nie ma darmowych obiadów, czyli słowo o Grouponie

Grupowe zakupy potrafią być przyjemne, jeżeli za te same produkty i usługi płacisz połowę mniej dlatego, bo ilość kupujących jest ogromna. Z takiego układu każdy wychodzi zwycięsko: klient ma tanio, sprzedawca ma duży obrót i choć mały zysk to działają tutaj korzyści skali. A pośrednik (np. Groupon czy Gruper itp) zbiera prowizję za zetknięcie nabywców […]

Jak się dowiedzieć, czego brakuje Twoim klientom do szczęścia?

Tytuł dość podchwytliwy, ale to nie jest ściema. Nagrałem video, na którym pokazuję w jaki sposób za pomocą bezpłatnego i ogólnodostępnego narzędzia można dowiedzieć się czego poszukują Twoi klienci. Ale nie „w ogóle”, bo to przecież wiadomo: szukają szczęścia, zdrowia, pieniędzy i spokoju. Niektórzy jeszcze władzy :) Czego szukają klienci? Na tym video pokazuję w […]

Problem Anetty: Jak przekonać klienta?

Pod artykułem na temat tego jak ustalić cenę, Anetta napisała swój komentarz, w którym zawarła swój problem i jednocześnie kilka pytań odnośnie skuteczności jej oferty. Jeżeli Ty też masz jakieś pytania lub problemy związane ze sprzedażą, marketingiem lub prowadzeniem firmy, zostaw mi komentarz.Oto pytania Anetty oraz moja odpowiedź: Witam! Drogi Rafale mam ogromną prośbę o […]

Każda obietnica bez pokrycia jest kłamstwem

W marcowym numerze Marketing w Praktyce pojawił się mój artykuł na temat… tego dlaczego klienci (czyli my!) uważamy, że reklamy kłamią, sprzedawcy wciskają kit a produkty to w zasadzie ściema bez pokrycia w faktach. Oraz najważniejsze – jaki to ma wpływ na…

Jaka powinna być nowa strona internetowa?

Wiele osób i firm chce zmienić swoją stronę internetową na nowszą – odświeżyć ją, dodać coś nowego, czasem stara wersja po prostu się im znudziła. Jeżeli też chcesz to zrobić, zobacz jak na takiej „zmianie” zyskać i jak można stracić – na konkretnych przykładach.

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11