Znajomi Twojej firmy z portali społecznościowych kupują chętniej

Na pewno już o tym wiesz, że lojalni klienci kupują więcej, chętniej i częściej niż ci przypadkowi. Stąd programy lojalnościowe, karty stałego klienta, koncept CLV itd. Poza tym, utrzymanie klienta jest zazwyczaj tańsze niż zdobycie nowego. W Internecie sprawy mają się podobnie z tym, że tutaj klient ma porównywarki internetowe i opinie innych klientów w zasięgu myszki, i w zaledwie kilkanaście sekund wszystkiego można się dowiedzieć. eMarketer - Fani z Facebooka kupują chętniej

Lojalność klientów w Internecie

Czy w takich warunkach można budować lojalność klientów? Oczywiście, że tak! Jednym z wielu narzędzi są portale społecznościowe. Wczoraj eMarketer opublikował wyniki ankiet, z których wynika, że amerykańscy użytkownicy Facebooka są bardziej skłonni do zakupu produktów firm, których są fanami.

Facebook i Twitter

Ponad połowa amerykańskich internautów na Facebook’u powiedziała, że chętniej kupuje produkty conajmniej kilku marek których jest fanami, tak samo powiedziało 67% obserwujacych konkretne marki użytkowników Twittera. 60% fanów na Facebook’u chętniej poleca te marki znajomym, w przypadku obserwujących za pomocą Twittera wskaźnik ten wynosi 80%.eMarketer - Dlaczego internauci chcą być fanami?

Dlaczego internauci chcą być Fanami?

Badacze cytowani przez eMarketera sprawdzili również dlaczego użytkownicy social media zostają fanami/znajomymi marek na portalach społecznościowych. Okazało się, że najważniejszymi przyczynami, dla których warto być fanem marki na Facebook’u było otrzymanie upustów i rabatów, zwyczajne bycie klientem firmy, oraz chęć okazania swojego wsparcia dla firmy. Na Twitterze: zniżki, najświeższe informacje i treści – tylko 2% chciało w ten sposób pokazać swoje wsparcie dla marki.

Co to znaczy dla Twojej firmy?

Jak widzisz, Twoja firma na portalach społecznościowych oraz mikroblogach (śledzik, blip) może zamienić klientów okazjonalnych (a nawet tylko potencjalnych) w lojalnych. Użytkownicy portali społecznościowych będą reklamować Twoją firmę gdy dasz im zniżkę. To wystarczy. Wówczas będą Cię promować, bo jak widzisz w wynikach analiz – poza upustami chcą pokazać wsparcie dla firmy, od której kupują i są dumni z tego, że są jej klientami (w taki sposób potwierdzają słuszność swoich decyzji zakupowych i obniżają ryzyko zakupowe, o którym pisałem już wcześniej). wykorzystajto.pl – sprzedawaj jakość, promuj ją w social media a zdobędziesz lojalnych klientów!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top