Jak podnieść ceny nie tracąc klientów?

Ciągłe obniżanie cen może doprowadzić firmę tylko do jednego: plajta, bankructwo lub jak wolisz zamknięcie biznesu. Jestem tego pewien bo widziałem i ciągle obserwuję jak w dłuższym okresie czasu działa na firmę obniżanie cen pod presją konkurencji. Cena – i zawarta w niej marża – utrzymuje Twoją firmę, dlatego niskie ceny, nawet przy dużych obrotach […]

Wymówki klientów czyli „Proszę wysłać mi ofertę mailem”

Jestem pewien, że jeśli masz już za sobą kontakt z przynajmniej 30 potencjalnymi klientami (osobisty albo telefoniczny), to na pewno choć raz udało Ci się słyszeć takie mniej więcej zdanie: „Proszę wysłać mi ofertę na maila” albo coś podobnego. To zwykła wymówka klienta, ktoś po prostu chce Ci powiedzieć w dyplomatyczny sposób „Spadaj na drzewo”. […]

Jak sprawić, aby niezdecydowani klienci chcieli kupować?

W lipcowym wydaniu Marketing w Praktyce ukazał się mój artykuł, będący rozszerzeniem jednego z sekretów, wchodzących w skład mojego bezpłatnego kursu „7 Sekretów Skutecznego Marketingu”. Rzecz o tym, jak sprawić aby potencjalni klienci, pozyskani za pomocą ankiet, rozmów telefonicznych albo bezpośrednich wizyt handlowych zdecydowali się na zakup. Bo można odwiedzić albo obdzwonić wszystkich potencjalnych klientów, […]

Legalna muzyka w sklepie za darmo?

Muzyka w sklepie nadaje odpowiedni klimat. Nastrój w miejscu, gdzie klienci kupują produkty, w 80% decyduje o wielkości koszyka zakupowego oraz czasie przebywania (tu PDF z badań). Jeżeli prowadzisz sklep lub biznes usługowy lub dowolny punkt obsługi klientów detalicznych to prawdopodobnie o tym wiesz. A jeżeli nie wiesz dlaczego masz mniej klientów, niższą sprzedaż i […]

Nie ma darmowych obiadów, czyli słowo o Grouponie

Grupowe zakupy potrafią być przyjemne, jeżeli za te same produkty i usługi płacisz połowę mniej dlatego, bo ilość kupujących jest ogromna. Z takiego układu każdy wychodzi zwycięsko: klient ma tanio, sprzedawca ma duży obrót i choć mały zysk to działają tutaj korzyści skali. A pośrednik (np. Groupon czy Gruper itp) zbiera prowizję za zetknięcie nabywców […]

Problem Anetty: Jak przekonać klienta?

Pod artykułem na temat tego jak ustalić cenę, Anetta napisała swój komentarz, w którym zawarła swój problem i jednocześnie kilka pytań odnośnie skuteczności jej oferty. Jeżeli Ty też masz jakieś pytania lub problemy związane ze sprzedażą, marketingiem lub prowadzeniem firmy, zostaw mi komentarz.Oto pytania Anetty oraz moja odpowiedź: Witam! Drogi Rafale mam ogromną prośbę o […]

Na co zwraca uwagę klient, kiedy kupuje?

Zagadnienie, które intryguje każdego sprzedawcę i producenta. Co jest ważne dla klienta kiedy kupuje? Jakość? Ilość? Cena? Cechy? Korzyści? Na pewno. Ale jest coś ponad tym wszystkim. O tym właśnie napisałem w kolejnym numerze Marketing w Praktyce.

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7