Sprzedawcy, którzy stosują techniki wywierania presji, manipulacji rodem z NLP bardzo rzadko zyskują lojalnych klientów, za to często mają reklamacje i zwroty i nigdy nie udaje im się zbudować trwałej pozytywnej relacji z rynkiem.
Tag: Jak sprzedawać?
Reguła wzajemności – złota zasada sprzedawania
Na okładkę majowego Marketing w Praktyce trafił mój arykuł na temat złotej zasady sprzedawania. A co nią jest? To reguła wzajemności – „Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie”. W kontekście sprzedaży – jaki będziesz dla klientów, tacy będą oni dla Ciebie. Żeby nie było nudno, przedstawiłem to w analogii do bajki o Kocie w Butach. […]
10 błędów najczęściej popełnianych przez sprzedawców
„Najpierw musisz zrozumieć, żeby być zrozumianym”. Taka maksyma powinna być mantrą wszystkich osób zajmujących się sprzedażą: od telesprzedawców, przez przedstawicieli handlowych na Key Account Managerach kończąc. Jeżeli sprzedawca rozumie klienta – wie „o co mu chodzi”. Słuchając, zadając pytania poznaje jego potrzeby. Nawiązuje relację, która ułatwia dotarcie z własną wiadomością, która ma służyć rozwiązaniu jego […]
„Nie jestem zainteresowany” czyli jak przełamać opór klienta?
W Nowym Roku i nowym wydaniu Marketing w Praktyce ukazał się mój arykuł na temat tego, jak przełamać opór klienta. I nie pisałem wcale o oporze w 22 kroku wielodniowego procesu negocjacyjnego a zaraz na początku rozmowy, właściwie tuż po przedstawieniu się – bez znaczenia, czy rozmowa odbywa się przez telefon, czy osobiście. Bo większość […]
Jak odzyskać klienta który odszedł do konkurencji?
Jak odzyskać klienta? Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt […]
Trauma dla sprzedawców – pierwszy telefon do klienta
W listopadowym Marketing w Praktyce ukazał się mój artykuł na temat wykonywania pierwszego telefonu do klienta. A dokładniej – do potencjalnego klienta. Większość sprzedawców, która używa telefonu do sprzedaży albo umawiania spotkań handlowych unika „zimnego telefonu” – czyli rozmowy telefonicznej z osobą, która się jej nie spodziewa. Głównie dlatego, bo większość z nich trwa mniej […]
Autobusy: Jak zyskać więcej pasażerów?
Transport osób to zyskowny biznes. Nawet, jeżeli park samochodowy nie jest już najmłodszy a ceny paliw rosną co kwartał – ludzie zawsze będą się przemieszczać, dlatego znalezienie dobrej trasy to gwarancja dużych i regularnych dochodów. Problem pojawia się wtedy, kiedy tą „dobrą trasę” znajdą też nasi konkurenci. Co robić? Ten artykuł powstał na podstawie konsultacji […]
Daj się polubić swoim klientom!
Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]