Gdy ludzie którym pomagałem zrozumieli potrzebę prowadzenia email marketingu, zawsze zadawali mi wiele pytań na ten temat. Najczęściej pojawiały się cztery, które pewno i dla Ciebie są zagadką jeżeli mailing i email marketing to dla Ciebie nowość.
Dlatego na łamach mojego serwisu dowiesz się jakie są najczęstsze problemy w prowadzeniu samodzielnych mailingów oraz jak je rozwiązać. Oto one:
Jakie jest sens tworzenia newsletterów i mailingów?
Nie każdy jest gotowy aby kupić Twoje produkty czy usługi natychmiast, w momencie gdy akurat je widzi na stronie internetowej, reklamie na ulicy, w autobusie czy ulotce. Ale to nie znaczy że nie chce ich kupić w ogóle.
Pomyśl, ile razy było tak że spotkałeś na ulicy billboard z reklamą biura podróży, dostałeś ulotkę z pizzerii czy banku który udziela szybkich pożyczek. W tym momencie zupełnie nie masz ochoty na skorzystanie z oferty, nie jest Ci potrzebna więc o billboardzie zapomnasz, a ulotka ląduje w koszu.
Gdyby jednak inicjator tej kampanii zdobył Twój email i przypominał Ci się w użytecznym mailingu co jakiś czas – gdybyś chciał kupić wycieczkę, zamówić pizzę albo wziąść pożyczkę – z pewnością w pierwszej kolejności zwróciłbyś się do tych firm. Mailing, newslettery, biuletyny informacyjne utrzymują Twoją ofertę w pamięci klienta do czasu, aż nie będzie gotowy żeby kupić.
Kiedy powinienem wysłać pierwszą wiadomość?
Natychmiast. Jeżeli pozyskałeś maile z własnej strony – wyślij maila natychmiast po rejestracji. Jeżeli otrzymałeś maile od klientów (np. w ankiecie) – wyślij maila zaraz jak tylko będziesz znał adresy email klientów, im szybciej tym lepiej.
Jeżeli rozmawiałeś z jakąś osobą (klientem, dostawcą) i masz jej email na wizytówce – wyślij do niej email z podziękowaniami za spotkanie i rozmowę. Nie pozwól żeby ludzie zapomnieli o Tobie, żeby Cię wcisnęli w tłum który mają w pamięci. Zacznij budować pozytywne relacje z ludźmi natychmiast jak tylko otrzymasz od nich kontakt i pozwolenie na jego wykorzystanie.
Jak często wysyłać mailing?
Jest taka zasada która wynika z empirycznych doświadczeń marketingowców, która mówi że statystyczna osoba musi poznać przekaz marketingowy 7 razy zanim będzie skłonna do zakupu.
To właściwie jedyna zasada która kieruje częstotliwością mailingu handlowego. Niestety, nie ma złotej zasady. Dla jednego biznesu wystarczy 1 mail tygodniowo (np. gdy sklep sprzedaje mięso na weekendowego grilla), dla innego 1 kwartalnie (salon samochodowy który skłania klientów do usług w serwisie).
To maile handlowe – komercyjne. Maile merytoryczne możesz wysyłać częściej, po to żeby klient chciał utrzymywać z Tobą relację. W innym wypadku wypisze się z Twojej listy bo zobaczy że nie otrzymuje nic poza informacją handlową. Możesz np. na 5 wiadomości merytorycznych wysłać 1 komercyjną, albo w każdej merytorycznej wiadomości wplatać handlowe treści, byle nie agresywnie.
„Proszę wysłać mi ofertę mailem” – jeśli chcesz wiedzieć jak wysyłać maile z ofertami do swoich obecnych i potencjalnych klientów to ten poradnik jest dla Ciebie! Na 82 stronach znajdziesz dziesiątki przykładów treści maili, najskuteczniejsze zwroty i strategie prowadzenia korespondencji mailowej której celem jest sprzedaż.
Bardzo ważne jest aby na początku odstępy między wiadomościami które wysyłasz były niewielkie, po to aby zaistnieć w świadomości odbiorcy. Później mogą być rzadsze, żeby tylko przywoływać z pamięci klienta Twoją ofertę.
Jak długo prowadzić mailing?
Idealny mailing powinien trwać w nieskończoność i cały czas „ogrzewać” bazę. Zdobyłeś maila Twojego przyszłego lub obecnego klienta i nie powinieneś go wypuszczać z rąk. Wysyłaj wiadomości merytoryczne, niekoniecznie często, ale regularnie, żeby klienci wiedzieli że coś od Ciebie otrzymają. Jeśli maile nie będą ciekawe albo będą za rzadko – klienci „wystygną”.
Budujesz silniejszą relację, jesteś nad tłumem innych firm które są w pamieci klienta. Jeżeli używasz do tego specjalnego systemu to nie powinno być problemem – system sam będzie pilnował częstotliwości wysyłki i każdemu wyśle wiadomość którą wcześniej możesz przygotować.
Podsumowując: chodzi o to żeby trafić do pamięci Twojego klienta. W taki sposób że gdy pomyśli „pizza”, „wymiana opon”, „ubezpieczenie oc”, „strona internetowa” to na pierwszym miejscu będzie widział Twoją firmę i Twoje produkty.
Dzięki zastosowaniu mailingu to jest możliwe a gdy będziesz mu się przypominał często kupi u Ciebie na pewno. Taki marketing pozwoli Ci zarobić tysiące złotych bez konieczności ponoszenia dużych wydatków na reklamę.