Czy wiesz się jak zdobywać zapytania ofertowe szybciej i taniej?

Agencja marketingowa HubSpot przedstawiła raport, z którego wynika, że pozyskiwanie zapytań ofertowych za pomocą inbound marketingu jest nie tylko dużo tańsze ale i dwukrotnie zwiększa średnią ilość pozyskanych zapytań ofertowych w firmach z sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw). Jak to zrobić? Jak dotrzeć do klientów taniej i szybciej?

Co to jest inbound marketing?

Zacznę odwrotnie – pokażę Ci jego przeciwieństwo. To znaczy: outbound marketing – czyli tradycyjne formy reklamy stosowane przez firmy do komunikowania z klienatmi. Reklamy w radio, telewizji, prasie, na ulotkach gdzie „wypycha” się informację, w dużej mierze licząc na budowę wizerunku, świadomości marki u potencjalnego klienta. Wypycha się reklamę – więc jest to „outbound”.
Z kolei inbound marketing to nowoczesne narzędzie, które zawdzięczamy Internetowi. „Wciąga” klienta, który otrzymuje od firmy atrakcyjną i wartościową treść – a niejako „przy okazji” reklamę firmy. Jest jej wierniejszy, sam, z własnej woli się nią interesuje więc chętniej przyjmuje jej komunikaty. A jak do niej trafia? Internauta poszukuje informacji, które go interesują i w ten sposób odnajduje nadawcę komunikatów. A więc zasysanie, wciąganie potencjalnych klientów – czyli „inbound”. Na ten rodzaj marketingu składają się optymalizacja i pozycjonowanie w wyszukiwarkach, blogi oraz media (portale) społecznościowe.

Szybciej, taniej, więcej

Jak pozyskać klientów przez portale społecznościowe?Z raportu można się dowiedzieć, że koszt pozyskania klienta czy zapytania ofertowego za pomocą inbound markegtingu jest prawie trzykrotnie mniejszy niż w przypadku tradycyjnych narzędzi marketingowych i reklamowych. Ale nie tylko.
Badania były prowadzone w USA, więc wykorzystano w nich popularne tam media takie jak portal Facebook czy Twitter. W Polsce Facebook jest już coraz bardziej popularny (na świecie to 450 milionów użytkowników) ale przecież mamy Naszą Klasę (25 milionów wg Wikipedii) a zamiast TwitteraBlipa i Śledzika.
Z raportu wynika, że we wszystkich firmach zajmujących się handlem detalicznym – nawet tych, które zatrudniają do 10 osób (ale i tych które mają ich 50 i więcej) ilość zapytań ofertowych pozyskanych za pomocą Twittera (czyli amerykańskiego mikrobloga – w Polsce używa się głównie Śledzika i Blipa) jest dwukrotnie wyższa w porównaniu do średniej uzyskiwanej przez firmy, które z Twittera nie korzystają. Co równie ważne – firmy, które były obserwowane na Twitterze przez 100-500 osób wygenerowały 146% więcej zapytań ofertowych niż te, które obserwowało 21-100 osób.

50% więcej z Twojego bloga

Jak pozyskać klientów przez bloga firmowego?Prowadzenie firmowego bloga również zwiększa skuteczność marketingu o połowę. Co istotne, w odróżnieniu od Twittera, efekt dotyczył zarówno obsługi klientów biznesowych jak i detalicznych. Firmy, które blogują uzyskiwały średnio po 15 zapytań od klientów detalicznych i firm – a te które nie prowadzą bloga – 9 od firm i 8 od klientów detalicznych. To więcej o ponad 50%. W przypadku blogów, uzyskanie odpowiedniego efektu jest możliwe po opublikowaniu 24-51 postów, wymaga więc pewnego wysiłku. Warto jednak zainwestować swój czas w bloga, ponieważ treści te mogą być pokazywane w wynikach wyszukiwania Google, a to ważne. HubSpot wykazał bowiem, że więcej zaindeksowanych stron w Google oznacza więcej zapytań ofertowych – więcej potencjalnych klientów. Każde 50-100 zaindeksowanych stron może oznaczać dwucyfrowy wzrost ilości zapytań.

Co zrobić żeby mieć więcej potencjalnych klientów?

  • załóż bloga firmowego,
    na którym rozwiążesz typowe problemy Twoich klientów (np. z obsługą produktów, sposobem konserwacji, pokażesz jak wykonywać czynności),
  • zadbaj o dobrą widoczność Twojej strony i bloga w Google,
  • używaj mikroblogów,
    Blipa i Śledzika, również Twittera, on też zyskuje popularność w Polsce,
  • korzystaj z portali społecznościowych,
    załóż fikcyjne konto dla Twojej firmy w Naszej Klasie i innych portalach społecznościowych. Umieść ich gadżety na stronie, żeby zainteresowani internauci mogli dodawać Cię do znajomych – i informuj ich w każdym z tych miejsc o tym, co wartościowego masz dla nich.

Możesz zdobywać potencjalnych klientów i zapytania ofertowe od nich znacznie taniej i szybciej niż stosując kosztowne billboardy, plakaty czy ogłoszenia w gazetach. Dotrzesz wprost do zainteresowanych, którzy chętnie wysłuchają co masz im do powiedzenia. Nie będziesz musiał walczyć o ich uwagę bo czekają na to co chcesz im przekazać. wykorzystajto.pl i buduj bazę klientów szybciej i taniej niż kiedykolwiek wcześniej za pomocą inbound marketingu!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top