Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?

Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.

Dlaczego ludzie nie kupują polis na życie (i innych)?

Tym prowokującym tytułem chcę zainteresować Cię książką na temat… zarządzania czasem. Przeczytałem ich w tym temacie kilka – od rozmaitych wariantów metody Getting Things Done przez publikacje dokładnie analizujące Macierz Eisenhowera – ale ta szczególnie mi się spodobała. Mowa o książce „Czas to skarb. 24 zasady zarządzania czasem” której autorem jest profesor Jim Muncy. To jak […]

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?

To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten […]

Dostatek: Jak umysł pomaga w osiągnięciu stanu dobrobytu?

Pod hasłem „dostatni” Słownik Języka Polskiego wskazuje: odznaczający się dostatkiem; bogaty, zasobny, zamożny. Oczywiste konotacje dla tych słów związane zą z pieniędzmi i majątkiem. Ale czy rzeczywiście dostatnie życie jest tożsame z pełnym kontem, jachtem i własną wyspą na Pacyfiku? Jeśli sądzisz, że moje rozważania w tym temacie na blogu dla sprzedawców i sprzedawania mają […]

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji – moja opinia o książce

Dzisiaj skończyłem lekturę książki „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji” Chrisa Guillebeau. Książka zaciekawiła mnie dlatego, bo wcześniej czytałem jego The Art of Non-Conformity i chciałem się dowiedzieć, co takiego chce przekazać w „Niskobudżetowym startupie”. Oto moja opinia na jej temat. Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Dla kogo jest ta […]

Jak pokonać strach przed dzwonieniem do klientów?

Efekt większości szkoleń sprzedażowych, które dotychczas przeprowadziłem sprowadzał się do „transformacji” działu sprzedawców czy telesprzedawców w dwóch kierunkach: z „idących na ilość” w „idących na jakość” oraz z „pasywnych” na bardziej „aktywnych” w swoich działaniach. Co to znaczy „pasywny” telemarketer? To ten, który się boi rozmawiać z klientami, bo zawsze „wysyłają do na drzewo”. Tzw. […]

Na co zwraca uwagę klient, kiedy kupuje?

Zagadnienie, które intryguje każdego sprzedawcę i producenta. Co jest ważne dla klienta kiedy kupuje? Jakość? Ilość? Cena? Cechy? Korzyści? Na pewno. Ale jest coś ponad tym wszystkim. O tym właśnie napisałem w kolejnym numerze Marketing w Praktyce.

Jak zamienić marzenia w rzeczywistość?

Przedsiębiorca powinien, a nawet musi być marzycielem, bo tylko wtedy rozwinie się jego firma. Ale marzenia to również wstyd i strach, że zrealizowanie ich może się nie udać. Dlatego umiejętność zamiany marzeń w rzeczywistość jest tak ważna. Zobacz, jak możesz ją w sobie wykształcić!

Posts navigation

1 2