Na czym polega zarabianie pieniędzy w MLM?

MLM to specyficzna formuła sprzedaży. Kiedyś myślałem, że chodzi w nim o sprzedawanie produktów. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że to jest biznes liderów. Że w istocie chodzi w nim o budowanie organizacji, a nie sprzedaż jako taką. Może inaczej – sprzedaż pomysłu, idei innym osobom – a nie sprzedaż produktów czy usług. Tylko ci […]

PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?

Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował „odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się […]

Jak pokonać strach przed dzwonieniem do klientów?

Efekt większości szkoleń sprzedażowych, które dotychczas przeprowadziłem sprowadzał się do „transformacji” działu sprzedawców czy telesprzedawców w dwóch kierunkach: z „idących na ilość” w „idących na jakość” oraz z „pasywnych” na bardziej „aktywnych” w swoich działaniach. Co to znaczy „pasywny” telemarketer? To ten, który się boi rozmawiać z klientami, bo zawsze „wysyłają do na drzewo”. Tzw. […]

Sprzedaż przez telefon – Jak rozpocząć rozmowę przez telefon, aby zainteresować potencjalnego klienta?

Sprzedaż przez telefon może wydawać się passé. Od momentu wejścia Internetu w krwiobieg firm minęło już kilkanaście lat i korzystanie z e-maila w kontaktach biznesowych między firmami stało się obligatoryjne, niczym przysłowiowa „śmierć i podatki”. Wiele osób wieszczyło szybki koniec tradycyjnych kanałów kontaktu handlowego – spotkania osobistego wobec webinaru czy sprzedaż przez telefon wobec korespondencji […]

Jak zdobyć lojalnych i zadowolonych klientów?

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]

Pytania zamknięte czy otwarte? Jak zadawać pytania klientom?

Zadawanie właściwych pytań w odpowiedni sposób to bez wątpienia najważniesza umiejętność sprzedawcy, ponieważ pozwala mu na zgromadzenie informacji o kliencie. I to z najlepszego źródła – bo od samego klienta. Po moim artykule opublikowanym w Marketing w Praktyce, gdzie pisałem o 10 największych grzechach sprzedawców otrzymałem kilkanaście maili dotyczących właśnie pytań. W artykule, na początku […]

Ubezpieczenia i produkty finansowe – jak je sprzedawać?

W Gazecie Ubezpieczeniowej ukazał się mój tekst o tym, jak rozmawiać z klientem po raz pierwszy, aby go nie stracić. Sprzedaż ubezpieczeń i produktów finansowych (inwestycyjnych ale i kredytowych) cechuje się nieco innymi zasadami. Tutaj sprzedaje się albo tzw. „święty spokój”, (o tym pisałem w tekście „dlaczego klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych„) albo obietnicę przyszłych […]

Pomocy! Klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych!

Czasem w biznesie jest tak, że Twoim największym wrogiem wcale nie jest konkurencja, ale lata utrwalania stereotypów na temat sprzedawców i marketingu. Oraz dziesiątki i setki tych sprzedawców, dzięki którym te stereotypy i uprzedzenia powstawały. Sprzedaż ubezpieczeń na życie Do napisania tego tekstu nakłoniło mnie szkolenie, które przeprowadziłem dla grupy osób zajmujących się sprzedawaniem ubezpieczeń […]

Posts navigation

1 2 3 4 5