Trauma dla sprzedawców – pierwszy telefon do klienta

W listopadowym Marketing w Praktyce ukazał się mój artykuł na temat wykonywania pierwszego telefonu do klienta. A dokładniej – do potencjalnego klienta. Większość sprzedawców, która używa telefonu do sprzedaży albo umawiania spotkań handlowych unika “zimnego telefonu” – czyli rozmowy telefonicznej z osobą, która się jej nie spodziewa. Głównie dlatego, bo większość z nich trwa mniej […]

Daj się polubić swoim klientom!

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: “Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też “Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]

Pomocy! Klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych!

Czasem w biznesie jest tak, że Twoim największym wrogiem wcale nie jest konkurencja, ale lata utrwalania stereotypów na temat sprzedawców i marketingu. Oraz dziesiątki i setki tych sprzedawców, dzięki którym te stereotypy i uprzedzenia powstawały. Sprzedaż ubezpieczeń na życie Do napisania tego tekstu nakłoniło mnie szkolenie, które przeprowadziłem dla grupy osób zajmujących się sprzedawaniem ubezpieczeń […]

Jak dobrać kolory na stronę www lub reklamę czy ulotkę?

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że kolory w marketingu i sprzedaży mają wielkie znaczenie. Z jakiegoś powodu chętniej zatrzymujemy się przy atrakcyjnych kolorystycznie witrynach sklepów, częściej sięgamy po ładnie skomponowane katalogi czy ulotki. I dłużej zostajemy na stronach, które przyciągają nas kolorystyką. Okazuje się, że tego rodzaju obiekty wcale nie muszą przybierać bardzo wyszukanych form […]

Jak kontaktować się z przyszłymi klientami po raz pierwszy?

Masz tylko jedną szansę na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia dlatego, jeżeli Ty także często kontaktujesz się z potencjalnymi klientami po raz pierwszy lub często słyszysz odmowę, zanim jeszcze zdążysz powiedzieć cokolwiek – mam dla Ciebie garść porad o tym, jak sobie radzić z pierwszym telefonem do potencjalnego klienta. Telefonem, albo spotkaniem. Motywacją do napisania tego […]

Skąd wziąć za darmo zdjęcia do reklam i ulotek?

Po ostatnim tekście na temat muzyki, dostałem kilkdziesiąt maili z pytaniem skąd wziąć bezpłatne zdjęcia do ulotek i reklam? Zdjęcia mogą być wykorzystywane nie tylko do tworzenia ulotek czy reklam, ale można nimi stylizować wnętrze lokalu, restauracji, sklepu, puntku usługowego. Można je wykorzystać na stronie internetowej albo podczas prezentacji u klientów. Zastosowanie zdjęć jest powszechne […]

Po co Ci muzyka w sklepie?

Odpowiedni klimat, nastrój w miejscu, gdzie klienci kupują produkty, w 80% decyduje o wielkości koszyka zakupowego oraz czasie przebywania. Jeżeli prowadzisz sklep lub biznes usługowy lub dowolny punkt obsługi klientów detalicznych to prawdopodobnie o tym wiesz. A jeżeli nie wiesz dlaczego masz mniej klientów, niższą sprzedaż i nikt nie chce polecać Twojego sklepu to oto […]

Nie ma darmowych obiadów, czyli słowo o Grouponie

Grupowe zakupy potrafią być przyjemne, jeżeli za te same produkty i usługi płacisz połowę mniej dlatego, bo ilość kupujących jest ogromna. Z takiego układu każdy wychodzi zwycięsko: klient ma tanio, sprzedawca ma duży obrót i choć mały zysk to działają tutaj korzyści skali. A pośrednik (np. Groupon czy Gruper itp) zbiera prowizję za zetknięcie nabywców […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6