Zarządzanie ludźmi: masz odwagę służyć (pracownikom)?

Kiedyś sądziłem, że miejsce lidera jest na pierwszym planie. Że to on ma być gwiazdą zespołu czy firmy. Wynikało to z tego, że kiedy spoglądałem z dystansu na różne firmy w jakich pracowałem – a później prowadziłem szkolenia widziałem bardzo wyraźnie jednego szefa, który wyznacza kierunki, opracowuje strategie, rozwiązuje problemy. Z resztą – sam wszędzie gdzie byłem szefem – byłem taki sam.

Na czym polega zarabianie pieniędzy w MLM?

MLM to specyficzna formuła sprzedaży. Kiedyś myślałem, że chodzi w nim o sprzedawanie produktów. Dopiero po pewnym czasie zrozumiałem, że to jest biznes liderów. Że w istocie chodzi w nim o budowanie organizacji, a nie sprzedaż jako taką. Może inaczej – sprzedaż pomysłu, idei innym osobom – a nie sprzedaż produktów czy usług. Tylko ci […]

Mowa ciała: Jak ominąć “nie” w sprzedaży?

Często zdarza się, że sprzedawcy podczas rozmów handlowych są zawiedzeni reakcją klienta na ich wyjątkową ofertę. Zamiast spodziewanego “wow!” słyszą… “muszę to przemyśleć” albo “oddzwonię do Pana jak to przeanalizuję”. A przecież wszystko jest doskonałe: produkt wysokiej jakości, prawo zwrotu, długi termin płatności, natychmiastowa dostawa… Co może być powodem takiej reakcji klientów? Dlaczego nie kupują? […]

Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?

Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na “pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, […]

Andrzej pyta: Co powinna zawierać strona dla biura podróży? Jak ma wyglądać?

Masz własny biznes turystyczny. Albo dopiero zamierzasz uruchomić agencję turystyczną lub biuro podróży – organizatora turystyki bo będziesz organizować wyjazdy na kolonie albo ferie czy wycieczki po okolicznych zabytkach – i chcesz zlecić wykonanie strony www. Taką która pokaże Twoją firmę potencjalnym klientom? Taką która pokaże im wszystkie wycieczki, zdjęcia z hoteli, przedstawi ceny na […]

10 błędów najczęściej popełnianych przez sprzedawców

“Najpierw musisz zrozumieć, żeby być zrozumianym”. Taka maksyma powinna być mantrą wszystkich osób zajmujących się sprzedażą: od telesprzedawców, przez przedstawicieli handlowych na Key Account Managerach kończąc. Jeżeli sprzedawca rozumie klienta – wie „o co mu chodzi”. Słuchając, zadając pytania poznaje jego potrzeby. Nawiązuje relację, która ułatwia dotarcie z własną wiadomością, która ma służyć rozwiązaniu jego […]

Jak odzyskać utraconych wcześniej klientów?

Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt na swoich szkoleniach […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6