Jest takie przysłowie które mówi “Jeżeli nie możesz powiedzieć czegoś miłego, nie mów nic”. Być może spotkałeś się z nim już w dzieciństwie i sądzisz, że chodziło tylko o dobre maniery u dziecka – ale czy ta sama zasada sprawdza się w biznesie gdzie jeden trzyma drugiego za gardło?
Tag: uczucia
Wtopiłeś? Poznaj 5 kroków jak przekuć porażkę na sukces!
Zawsze powinieneś dążyć do doskonałości – jako człowiek i jako przedsiębiorca. Japończycy taki ciągły proces doskonalenia określają mianem „kaizen”. Gdy doradzałem firmom – mniejszym i tym średnim zawsze z wielką pobłażliwością obserwowałem pewne zjawiska które w jakimś czasie w niej występowało. Najczęściej było tak że zatrudniano nowego BWD (Bardzo Ważnego Dyrektora), i ten, na początku […]
Sekret 7. Osobowość, oryginalność i rozrywka.
Twoi potencjalni, przyszli klienci potrzebują informacji. Potrzebują żeby ich edukować, informować, żeby im powtarzać to co jest dla nich ważne. Potrzebują też różnorodności przekazu i właściwej częstotliwości jego nadawania. Ale czego jeszcze pragną klienci? Daj im coś, co sprawi że Twoje wyniki sprzedaży będą fenomenalne!
Sekret 6. Edukacja, powtarzanie i różnorodność
Sekret szósty możesz stosować np. gdy wydajesz gazetkę dla swoich odbiorców (jak w markecie), gdy regularnie rozdajesz ulotki na ruchliwych ulicach miasta albo jeżeli masz sztab przedstawicieli handlowych. Oni mogą to robić. Gazetki mogą to robić. Ulotki mogą to robić. O co chodzi?
Chcesz sprzedać? Ale jak kiedy Twoja cena nie jest najniższa?
Przykład wpływu ryzyka zakupowego na decyzję klientów o wyborze makaronu.
Chcesz sprzedać więcej? Sprzedawaj tuż przed kasą!
Dzisiaj przedstawię Ci trik stary jak świat, ale co dziwne, stosują go właściwie tylko wielkie markety i sklepy internetowe. Myślisz pewno że chciałbym napisać Ci coś o sprzedaży impulsowej ale chodzi mi o coś trochę innego. A mianowicie o sprzedaż krzyżową (cross-sell) i sprzedaż produktu wyższej klasy (up-sell). Już Ci to wyjaśnię, ale wiem że […]
Karty i bony rabatowe oraz powody, przez które klienci już nie wracają
Świetnie byłoby mieć klientów uzależnionych od produktów i usług które im dostarczamy. To jak monopol tylko że to Oni wybierają nas a nie są na nas skazani. Niestety, zazwyczaj bywa tak że klienci odchodzą. Wiesz dlaczego tak się dzieje? Oto najważniejsze i najczęstsze powody dla których klienci już nie wracają: Mieli złe doświadczenia – np. […]