Od czego zacząć, gdy właśnie rozpoczął się Twój biznes i jeszcze nie wiesz jak to jest „być sprzedawcą”? Co zrobić gdy chcesz rozpocząć pracę w sprzedaży, ale nikt nie dał Ci wskazówek co zrobić i w jakiej kolejności, żeby sprzedać? Skończyłem właśnie czytać książkę „Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet” autorstwa Josiane Chriqui Feigon. […]
Tag: rozmowa telefoniczna
Dlaczego sprzedaż telefoniczna z użyciem skryptu daje kiepskie efekty?
Żeby udzielić odpowiedzi najbardziej zbliżonej do prawdy, trzeba by ją podzielić na 2 części: tę związaną z telemarketerami (sprzedawcami telefonicznymi, handlowcami wykorzystującymi telefon do sprzedaży) oraz tę związaną z wszystkim innym tzn. skryptem, grupą docelową i produktem, który sprzedaje się przez telefon (albo spotkaniami, które się umawia telefonicznie). Krótka odpowiedź na pytanie postawione w tytule […]
Przykładowe materiały dla telemarketerów pracujących w call center
Ostatnio pisałem o rodzajach skryptów telemarketingowych (wraz z przykładami). Dzisiaj druga część na temat dodatkowych materiałów, jakie zazwyczaj otrzymuje telemarketer pracujący na skrypcie dosłownym (verbatim). Niektórych z tych materiałów musi przestrzegać obligatoryjnie, inne są opcjonalne. Niektóre są pomocne w prowadzeniu skutecznej rozmowy, inne mają za zadanie chronić interes call center. Nie będę wspominał o materiałach […]
Jak zakończyć rozmowę sprzedażową przez telefon?
O ile pierwsze wrażenie odgrywa fundamentalną rolę na początku rozmowy, zachęcając klienta do kontynuowania dialogu, to ostatnie wrażenie – które buduje się przy zakończeniu rozmowy – odpowiada za to, jakie ogólne odczucie będzie miał nasz rozmówca po tym dialogu. I czy będzie chciał rozmawiać po raz kolejny. Oto kolejny artykuł z cyklu „Skuteczna sprzedaż przez […]
Zamykanie sprzedaży: Jak prosić klienta o zakup?
Większość ludzi nie lubi lub boi się prosić z prostego powodu, który ma głębokie podłoże psychologiczne: prosi osoba słaba, bezradna, która nie umie sobie poradzić. Nikt nie lubi się tak czuć, dlatego ludzie jak ognia unikają wszelkich próśb. A sprzedawcy szczególnie, mimo, że niesamowitą siłę prośby wykazali Cialdini, Ascani, Rittle, Seligman, Bush, Kirsch, Zuckerman, Lazzaro […]
Ile kosztuje zdobycie klienta przez telefon?
Jeśli trafiłeś na ten artykuł dlatego, bo chcesz zlecić zdobywanie klientów jakiejś firmie telemarketingowej (albo zwykłym freelancerom) i nie wiesz ile im za to zapłacić – nie znajdziesz tutaj odpowiedzi (najlepiej zapytaj ich ile chcą za to pieniędzy). Ten tekst powstał dla właścicieli firm telemarketingowych oraz firm, które mają własne działy telemarketingu i zastanawiają się […]
Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych?
To jest pytanie, które spędza sen z powiek wielu właścicieli firm, którzy zdobywają klientów za pomocą rozmów telefonicznych – oraz setek sprzedawców i telemarketerów zatrudnionych w tych firmach. Ci pierwsi – chcą efektywnie wykorzystać pracowników oraz ich czas. Ci drudzy – chcą więcej zarobić. Czy i jak można zwiększyć ilość transakcji podczas sprzedaży telefonicznej? Ten […]
Słuchanie klienta: czy słuchasz tego, co chce Ci powiedzieć?
Stare powiedzenie mówi, że dlatego masz tylko jedne usta a dwoje uszu, żeby mniej mówić a więcej słuchać. Ksiądz i sprzedawca, którzy nie potrafią słuchać mogą się od razu przekwalifikować – obaj z tego samego powodu. Bo żaden z nich nie da poczuć swojemu rozmówcy, że jest w centrum jego uwagi. Oto kolejna część z […]