Daj się polubić swoim klientom!

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: “Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też “Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]

Jak można podnieść ceny nie tracąc klientów?

Ciągłe obniżanie cen może doprowadzić firmę tylko do jednego: plajta, bankructwo lub jak wolisz zamknięcie biznesu. Jestem tego pewien bo widziałem i ciągle obserwuję jak w dłuższym okresie czasu działa na firmę obniżanie cen pod presją konkurencji. Cena – i zawarta w niej marża – utrzymuje Twoją firmę, dlatego niskie ceny, nawet przy dużych obrotach […]

Jak dobrać kolory na stronę www lub reklamę czy ulotkę?

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że kolory w marketingu i sprzedaży mają wielkie znaczenie. Z jakiegoś powodu chętniej zatrzymujemy się przy atrakcyjnych kolorystycznie witrynach sklepów, częściej sięgamy po ładnie skomponowane katalogi czy ulotki. I dłużej zostajemy na stronach, które przyciągają nas kolorystyką. Okazuje się, że tego rodzaju obiekty wcale nie muszą przybierać bardzo wyszukanych form […]

Skąd wziąć za darmo zdjęcia do reklam i ulotek?

Po ostatnim tekście na temat muzyki, dostałem kilkdziesiąt maili z pytaniem skąd wziąć bezpłatne zdjęcia do ulotek i reklam? Zdjęcia mogą być wykorzystywane nie tylko do tworzenia ulotek czy reklam, ale można nimi stylizować wnętrze lokalu, restauracji, sklepu, puntku usługowego. Można je wykorzystać na stronie internetowej albo podczas prezentacji u klientów. Zastosowanie zdjęć jest powszechne […]

Po co Ci muzyka w sklepie?

Odpowiedni klimat, nastrój w miejscu, gdzie klienci kupują produkty, w 80% decyduje o wielkości koszyka zakupowego oraz czasie przebywania. Jeżeli prowadzisz sklep lub biznes usługowy lub dowolny punkt obsługi klientów detalicznych to prawdopodobnie o tym wiesz. A jeżeli nie wiesz dlaczego masz mniej klientów, niższą sprzedaż i nikt nie chce polecać Twojego sklepu to oto […]

Nie ma darmowych obiadów, czyli słowo o Grouponie

Grupowe zakupy potrafią być przyjemne, jeżeli za te same produkty i usługi płacisz połowę mniej dlatego, bo ilość kupujących jest ogromna. Z takiego układu każdy wychodzi zwycięsko: klient ma tanio, sprzedawca ma duży obrót i choć mały zysk to działają tutaj korzyści skali. A pośrednik (np. Groupon czy Gruper itp) zbiera prowizję za zetknięcie nabywców […]

Jak się dowiedzieć, czego brakuje Twoim klientom do szczęścia?

Tytuł dość podchwytliwy, ale to nie jest ściema. Nagrałem video, na którym pokazuję w jaki sposób za pomocą bezpłatnego i ogólnodostępnego narzędzia można dowiedzieć się czego poszukują Twoi klienci. Ale nie “w ogóle”, bo to przecież wiadomo: szukają szczęścia, zdrowia, pieniędzy i spokoju. Niektórzy jeszcze władzy :) Czego szukają klienci? Na tym video pokazuję w […]

Posts navigation

1 2 3 4 5 6 7 8