Social Media: Co można a czego nie można robić w pracy?

Co można a czego nie można w pracy?eMarketer opublikował artykuł z którego zainteresowało mnie kilka danych. Polecam lekturę całego ale ja skupię się tylko na jednym zagadnieniu. Chodzi o to co robią pracownicy na serwisach social media. Co uważają za akceptowalne a co nie. Badanie które mnie zainteresowało dotyczy rynku amerykańskiego ale sądzę że jest duża korelacja z naszym polskim podwórkiem.
Cytowana tam firma FaceTime podała w swoim raporcie że 95% użytkowników Internetu wchodzących w pracy na portale społecznościowe (social media) robiła zarówno z pobudek osobistych jak i zawodowych. 61% robiło to przynajmniej 1 raz dziennie a 15% było zalogowanych na tych portalach przez cały dzień pracy.

Co można w pracy a czego nie można?

Portale społecznościowe w pracyLiberty Mutual – to Ci od ubezpieczeń Liberty Direct którzy teraz tak mocno się reklamują w Polsce – opublikowali wynik badania amerykańskich internautów którzy korzystają z Sieci w godzinach pracy. I wynika z niego że w pracy można (w nawiasie odsetek amerykańskich internautów którzy odpowiedzieli twierdząco):

  • zaprosić do listy znajomych kolegę z pracy (na podobnym stanowisku) – 76%
  • sprawdzać prywatną skrzynkę pocztową – 66%
  • zaprosić do listy znajomych swojego kierownika – 35%
  • zaprosić do listy znajomych swojego podwładnego – 30%

Ci sami ludzie uważają że nie można w pracy:

  • wgrywać swoich zdjęć (do portali społecznościowych) – 82%
  • aktualizować swoją stronę na Facebook albo czytać blogów nie związanych z pracą – 76%
    …a mimo to, że uważają to za nieakceptowalne to 9 na 10 Amerykanów to robi (wg raportu FaceTime).

I co ja z tego będę miał?

Jeżeli w Polsce działa to podobnie (a uważam że tak) to znaczy że jeżeli Twoja firma zaistnieje w mediach społecznościowych (blip.pl, twitter, facebook, goldenline, profeo, grono, naszaklasa, youtube, wykop) to masz szansę żeby zaistnieć dla nowej publiczności i być w codziennym kontakcie z Twoimi potencjalnymi klientami. Prawdopodobnie z takimi którzy nigdy by o Tobie nie usłyszeli gdyby nie film o Twoim produkcie który nakręciłeś komórką na zapleczu sklepu.
Jeżeli polscy internaucie tak samo uważają że można dodawać współpracowników do list znajomych na portalach społecznościowych w czasie pracy to znaczy że grono Twoich potencjalnych klientów w tych miejscach powiększa się również w dni robocze, od 8:00 do 16:00. wykorzystajto.pl! I napisz mi jakie jest Twoje zdanie na ten temat.

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top