W poprzednim artykule z cyklu “Jak być polecanym przez klientów?” napisałem żeby dawać klientom więcej niż oczekują. Tym razem chchiałbym pokazać Ci co jeszcze jest ważne żeby Twoi obecni i potencjalni klienci chcieli Cię rekomendować – niezależnie od tego czy coś u Ciebie akurat kupują czy nie.
Drogocenny prezent
Nie każdy przekaz marketingowy powinien być komunikatem handlowym. Innymi słowy – nie każda rozmowa którą prowadzisz z klientem powinna być nastawiona na natychmiastową sprzedaż. Najważniejsze jest budowanie trwałej relacji z klientem. Wtedy sam do Ciebie przyjdzie gdy będzie chciał kupić. Żeby zbudować silną relację musisz dać klientowi coś bardzo wartościowego, bardzo cennego. Wiedzę.
Ekspert w tej dziedzinie
Gdy dostanie od Ciebie wiedzę na temat który go interesuje pojawisz się w jego świadomości – i co ważne – podświadomości jako ekspert. To musi być autentyczna, bardzo wartościowa i łatwa w przyswojeniu wiedza. Wówczas, za każdym razem kiedy pomyśli o jakimś produkcie związanym z Tobą – automatycznie pomyśli o Tobie. Pomyśli „O, znam eksperta w tej dziedzinie, ciekawe co on o tym sądzi?”. I będzie traktował Cię jak eksperta. A wiadomo że chętniej kupujemy od ekspertów niż od przypadkowych osób nawet jeżeli produkty i ich ceny są identyczne. Zazwyczaj nawet ekspert ma wyższe ceny i nie przeszkadza mu to sprzedawać więcej niż ten kto nie jest ekspertem i ma taniej. To dlatego że jako konsumenci lepiej się czujemy kupując chleb w piekarni a nie w markecie. Zmieniając olej w autoryzowanym punkcie serwisowym a nie w warsztacie Pana Marka. Gotujac gulasz wg. przepisu Roberta Makłowicza a nie znalezionego gdzieś w Internecie autorstwa „niki76”.
Wartość i jakość
Oto kilka propozycji – jaki rodzaj treści może być wartościowy dla Twoich klientów (i przyczyni się to zbudowana silnych relacji i ewentualnej sprzedaży później):
- Informacje o ciekawych czasopismach, artykułach, stronach internetowych
- Porady i wskazówki dotyczące Twojej branży i produktów
- Wydarzenia w branży, nowinki techniczne
- Znane osoby które są związane z Twoją branżą albo produktami
- Analizy i statystyki dotyczące Twoich produktów i branży
- …i generalnie wszystko co może przydać się klientowi.
Myśl o klientach a nie o konkurencji
Nikt nie zna lepiej Twojego biznesu niż Ty sam. Czas który poświęcisz na edukację klientów albo podzielenie się z nimi Swoją wiedzą zaowocuje silną relacją, zaufaniem i w efekcie – docenieniem Twojego poświęcenia. Zamiast traktować ich jak przypadkową, jednorazową sprzedaż zacznij się z nimi wiązać. I nie bój się że jeżeli podzielisz się Swoją wiedzą to konkurencja dowie się o Twoich sekretach. Makłowicz gotuje na ekranie i nie boi się że to zmniejszy jego kulinarny biznes – wprost przeciwnie. Dorota Superniania Zawadzka pokazuje na ekranie sposoby na wychowanie i metody radzenia sobie z dziećmi głównie dlatego żeby mieć więcej klientów. Więc też myśl o klientach – a nie o konkurencji. Pomyśl jak wspaniale możesz się poczuć gdy wiesz że nawet konkurencja traktuje Cię jak eksperta!
Tak jak napisałem we wcześniejszym artykule w tym cyklu – pomysły na prezenty dla klientów mogą być dla Ciebie zupełnie bezkosztowe a mogą przynieść Ci wymierne korzyści finansowe. Ważne żeby były dla klientów wartościowe. wykorzystajto.pl i zdobywaj rekomendacje od klientów bazując na Swojej pozycji eksperta!
To sa drogocenne rady budowanie wartosci w oczach klijenta,sposób traktowania i wzajemna relacja,dobrze ze bede mógl korzystac z panskich rad
Panie Rafale,
właśnie jestem w trakcie lektury kolejnego Pańskiego artykułu i coraz bardziej uświadamiam sobie, jak kiepsko prowadzone były działania marketingowe w moim biznesie, a najbardziej zaskakuje mnie to, że mimo tych wszystkich błędów on nadal jeszcze działa… Potencjał jest nieprawdopodobny, pora zacząć działać! Niezmiernie dziękuję za wszelkie materiały i artykuły. Dały mi mega kopa motywacyjnego, aby poprawić stan finansowy mojego biznesu i rozpocząć fascynującą przygodę w świecie marketingu!
Pozdrawiam,
Maciek
Panie Maćku, cieszę się, że moje artykuły są dla Pana inspirujące i pomocne – takie słowa uznania i dla mnie są wielką motywacją do dalszego działania i dzielenia się wiedzą i doświadczeniem!