Prowadząc prezentację sprzedażową prawdopodobnie korzystasz z projektora (rzutnika), planu, który masz w głowie i prezentacji, która będzie hybrydą Twojego planu z głowy i potrzeb słuchaczy. Taka prezentacja to „must have” podczas sprzedaży usług (transport, IT, reklama), produktów (wprowadzenie nowego produktu na rynek, pokazanie go dealerom) albo pomysłów (franczyzy, badań, analiz). W zasadzie wystarczy. Ale… Jak […]
Tag: prezentacja
Sprzedaż B2B: 4 fakty dotyczące emocji, które poprawią Twoją skuteczność
Jako sprzedawcy automatycznie zaakceptowaliśmy paradygmat, że zakupy i sprzedaż w B2B są opisane procedurami i dyscypliną, objęte logicznymi procesami i nie ma w nich miejsca na emocje. Prawda jest jednak zaskakująca. I lepiej ją znać, zanim rozpocznie się swoją prezentację na sali pełnej VIPów. Sprzedawanie firmom: emocje czy korzyści? Wielu sprzedawców, którzy pracują z klientami […]
PowerPoint: Jak prowadzić prezentację sprzedażową?
Don MacMillan to komik. I w 2008 roku popełnił chyba najśmieszniejsze video opisujące wykorzystanie PowerPointa podczas prezentacji. Obejrzyj je, zanim zaczniesz czytać dalej ten tekst: Ten znany w USA komik rok później zrealizował „odświeżoną” wersję tego materiału zagłębiając się w analizę profilu psychologicznego autora prezentacji wykonanej w PowerPoint na podstawie tego, co na niej się […]
Prezentacja oferty, czyli dlaczego klienci się… wycofują?
Z tego tekstu dowiesz się, jak zaprezentować swoją ofertę dokładnie tak, jak oczekuje tego Twój rozmówca, co zrobić aby klient sam chciał kupić Twój produkt, a nie żebyś musiał mu go sprzedawać a także kiedy można pytać klienta o budżet (i co się stanie, jeśli zapytasz go za wcześnie).
Skąd wziąć darmowe zdjęcia do reklam i ulotek?
Po ostatnim tekście na temat muzyki, dostałem kilkanaście maili z pytaniem skąd wziąć darmowe zdjęcia do ulotek i reklam? Zdjęcia mogą być wykorzystywane nie tylko do tworzenia ulotek czy reklam, ale można nimi stylizować wnętrze lokalu, restauracji, sklepu, punktu usługowego. Można je wykorzystać na stronie internetowej albo podczas prezentacji u klientów. Zastosowanie zdjęć jest powszechne […]
3 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zaczniesz krytykować konkurencję
Jest takie przysłowie które mówi “Jeżeli nie możesz powiedzieć czegoś miłego, nie mów nic”. Być może spotkałeś się z nim już w dzieciństwie i sądzisz, że chodziło tylko o dobre maniery u dziecka – ale czy ta sama zasada sprawdza się w biznesie gdzie jeden trzyma drugiego za gardło?