Jak rozmawiać z klientami o podwyżce cen?

W dzisiejszym wpisie kontynuuję temat trudnej rozmowy o podwyżkach cen z klientami. Wiele osób ma problemy z odpowiednim uzasadnieniem swoich zmian w cennikach, zwłaszcza w sytuacji, gdy klient kwestionuje nowe ceny w rozmowie osobistej (na spotkaniu albo przez telefon). W poniższym nagraniu zobaczysz 3 skuteczne metody, które pomogą Ci w prowadzeniu takiej rozmowy i ułatwią […]

Jak wprowadzić podwyżkę cen

Koniec roku to czas, kiedy wiele firm zmaga się z problemem wzrostu cen. Zmiany w cenach dotyczą klientów i często wynikają z decyzji dostawców. Takie podwyżki mogą znacząco wpłynąć na rentowność biznesu, co z pewnością wielu przedsiębiorców niepokoi. Ten artykuł jest podsumowaniem nagrania, które opublikowałem na YouTube. Przyglądam się w nim tematowi tego, jak podejść […]

Jak poinformować o wyższej cenie niż w ofercie?

Czasami jest tak, że cena ostateczna znacznie różni się od tej, którą klient otrzymał wcześniej w wycenie szacunkowej. Jeśli nie wiesz jak poinformować o wyższej cenie tak, aby nie stracić dobrego wrażenia to jesteś we właściwym miejscu. Najważniejsze – zawsze zadzwoń do klienta. Podświadomie czujesz, że klient będzie zły lub rozgoryczony, dlatego naturalnie chcesz tego […]

Jak wprowadzić podwyżkę cen?

Jak wprowadzić podwyżkę cen? To trudny moment w każdej firmie dlatego, bo aktualizacja cen wymaga chłodnej głowy. Bo trzeba przewidzieć możliwe konsekwencje tego, co zrobią klienci gdy otrzymają informację o podwyżce. Jeśli jesteś jeszcze krok wcześniej, zobacz co możesz zrobić zamiast podwyżki. A jeśli dwa kroki przed podniesieniem cen – to mam dla Ciebie prawdopodobnie […]

4 możliwości, które możesz zastosować zamiast podwyżki cen

Podwyżki są naturalnym elementem każdej polityki cenowej. Przyczyną podwyżek cen w większości firm jest inflacja, wzrost kosztów surowców, energii i wynagrodzeń. W praktyce oznacza to, że wzrost cen jest tylko kwestią czasu. Wprowadzanie podwyżki to ostateczność.  Każdy wszak liczy się z tym, że część klientów może odejść do konkurencji oferującej np. tańsze zamienniki. Masz 4 […]