Jak sprzedawać wykorzystując strach i lęki klientów?

Jak sprzedawać wykorzystując strach i obawy? Nie jest tajemnicą, że strach i lęk bardziej motywują ludzi do decyzji/podjęcia działania niż chęć zysku i pożądanie. Po prostu ludzie wiedzą, że zysk i pożądanie zawsze wiążą się z jakimś zobowiązaniem, nakładem pracy. Zrób prosty eksperyment: zapytaj kogoś ze znajomych „Czy chcesz zyskać 200 zł miesięcznie?”. Propozycja jest […]

Techniki perswazji wg trzech ekspertów

Techniki perswazji – te świadomie użyte – pomagają przekonać innych. Ten temat interesuje mnie nieprzerwanie od 2 dekad. Pamiętam, że to wtedy przetestowałem kiwanie głową „na tak” podczas zadawania pytań typu „Czy chciałby Pan…?” i byłem zadziwiony jak bardzo jest to skuteczne. Wydaje się, że wszystko zostało już odkryte, ale… No właśnie. „Świat na TAK!” […]

Zadawanie pytań: Jak nakłonić klienta do zakupu?

W czasach, kiedy nabywcy są wyedukowani, rynek dojrzały, a dostępność substytutów powszechna – prezentacja oferty jest kwestią kluczową. To tak samo trudne, jak nakłonić kogoś pływającego w krystalicznie czystym strumieniu do wypicia wody z plastikowej butelki, za którą dodatkowo musi zapłacić.

Jak rozmawiać z klientem przez telefon po raz pierwszy?

Jak rozmawiać z klientem przez telefon po raz pierwszy? Kiedy napisałem o tym w styczniowym Marketing w Praktyce, trzymałem prawie 30 maili. Dlatego dzisiaj, w odpowiedzi na te maile napisałem coś więcej na temat pierwszego kontaktu z klientem. A dokładniej – tzw. „cold call”. Jak rozmawiać z klientem przez telefon: cold call Cold call można […]