Chcesz sprzedać? Stwórz program partnerski!

Jeden z momentów który wspominam najmilej było doświadczenie efektu synergii. Synergia to… najprościej opisać ją wzorem 1+1=3. Albo inaczej: dwa konie ciągną wóz. Każdy koń może uciągnąć ciężar 400 kg (nie wiem czy tak rzeczywiście jest ale przyjmijmy że to prawdziwa liczba). Logika więc mówi że dwa konie pociągną wóz który waży 800 kg. W rzeczywistości jednak dwa konie razem mogą uciągnąć trzy razy więcej niż każdy z nich z osobna.
Inny przykład: ktoś zleca Ci napisanie jak największej ilości esejów na temat roli marchewki w uprawie żywności ekologicznej. I piszesz ich np. 30. Zlecenie to otrzymuje też ktoś inny i też pisze 30 esejów. Gdybyście jednak pracowali razem to opracujecie… każdy po 30 i dodatkowo jeszcze 10 bo będą efektem Waszej burzy mózgów. W sumie 70.

Mam nadzieję że efekt synergii jest już dla Ciebie zrozumiały. To po prostu sytuacja w której 1+1=3 dlatego pokazałem Ci ten wzór na początku.

Do czego przyda Ci się synergia w biznesie?

Ta sama zasada może pomóc Ci w sprzedaży w Twoim biznesie. Jak? Swórz program partnerski. Wybacz smutną prawdę ale nie możesz być idealnym przedsiębiorcą. Możesz oczywiście próbować i nawet być bardzo blisko ale obiektywnie patrząc zawsze będzie ktoś lub coś (klient, rynek, produkt, funkcja, proces) co zrealizujesz gorzej albo zapomnisz o tym w ogóle. Ludzie są różni – do każdego trafiają inne argumenty, potrzebują innych bodźców, cech, mają inne umiejętności, nawyki. Dlatego Twój sposób dotarcia do klientów może być dobry dla pewnej grupy ale nie dotrze do wszystkich. Gdy stworzysz program partnerski umożliwisz dotarcie ze swoimi produktami i usługami do większej grupy odbiorców niż zrobiłbyś to sam, własnymi siłami. W zamian za udział w zyskach ze sprzedaży Twoi partnerzy sprawią że Twój biznes (produkt, usługa) osiągnie:

  • Więcej polecających
  • Większy Rynek (twój i twoich parnterów)
  • Zewnętrznych Promotorów Twojego Biznesu
  • Większą Sieć Dystrybucji
  • Większą Znajomość Marki
  • Zdecydowanie Większą Sprzedaż

eee… przedstawiciel handlowy jest lepszy…

Pod pewnymi względami tak. Płacisz mu pensję, dostaje prowizje od sprzedaży, ma bezpośredni kontakt z klientami. Ale zastanów się nad kolejnym „przedstawicielem handlowym” w takim systemie partnerskim. Będzie nim każdy partner w Twoim systemie partnerskim. Pomijam, że płacisz mu tylko za wyniki i nie masz kosztów stałych (pensja, abonament tel, samochód, laptop). Chodzi mi raczej o to że dociera on do klientów do których nie miałbyś możliwości dotrzeć samodzielnie. Mało tego, ma z nimi dobre relacje, ufają mu bo odwiedzają jego stronę, są na jego forum dyskusyjnym albo liście mailingowej.

Jak założyć swój system partnerski?

Program partnerski - jak go stworzyć?
Program partnerski – jak go stworzyć?

Już pisałem o tym tutaj. Ale wcale nie musisz instalować żadnych skryptów i opracowywać reguł. Wszystko może zrobić za ciebie Bankier, który prowadzi system partnerski dla wielu firm, nie tylko sklepów internetowych. Bo program partnerski w internecie z Bankierem możesz robić również wtedy, gdy masz tradycyjny biznes.
Popatrz, możesz zapłacić partnerowi prowizję (np. 20 zł) za każdą podpisaną umowę na Twoje usługi. Albo 3 zł za wypełnienie każdego formularza kontaktowego na Twojej stronie. Właściciele serwisów internetowych którzy są w systemie Bankiera odsyłają swoich internautów na Twoją stronę i tam wszystko się odbywa.

No tak, ale co z instalacją na mojej stronie?

Niczym nie musisz się martwić. Wszystko zrobią programiści Bankiera. Wykonają niezbędne modyfikacje Twojej strony, ale jeżeli masz swojego programistę, to otrzyma on szczegółowe instrukcje jakie modyfikacje będą konieczne.

No fajnie, ale ile to koszuje? Jakie jest ryzyko?

Opłata zależy od kilku aspektów, ale najważniejsze jest to, że to jest opłata za sukces. Czyli – jeżeli są transakcje (np. podpisane umowy, wysłane formularze z zapytaniem, czy co tam sobie ustalisz) to płacisz. Nie ma – to nie płacisz. Ustalacie wspólnie interesującą prowizję dla właścicieli stron internetowych (np. na 10% albo jakąś stałą np. 30 zł) i część wynagrodzenia dla Bankiera.

Przykład

Ustawiłeś, że za każde wypełnienie formularza kontaktowego zainteresowanej osoby płacisz właścicielowi strony 3 zł. Wypełniono w miesiącu 1000 formularzy, więc musisz wypłacić Partnerom 3000 zł prowizji. Do tego dochodzi prowizja Bankiera. Bankier zajmie się rozliczeniami z Partnerami i bierze na siebie całą papierologię oraz pomoc techniczną.

To najtańszy i najszybszy sposób na zwiększenie sprzedaży!

Możesz w ten sposób zwiększyć:

  • ilość zamówień na ulotki i plakaty (i tak wysyłasz je kurierem)
  • sprzedaż produktów (np. przez sklep internetowy)
  • umów o stałą współpracę z dystrybutorami
  • liczbę klientów albo przedstawicieli w terenie
  • ilość osób, które przystąpią do Twojego systemu MLM (np. Oriflame, Prefumy FM, polisy Skandia i Aegon)
  • ilość klientów rezerwujących wycieczki w Twoim biurze podróży
  • i wiele innych – właściwie nie ma ograniczeń.

Oczywiście możesz zrobić własny program partnerski i wszystkim zarządzać samodzielnie. Tylko po co? Spróbuj najpierw jak będzie Ci to działać w Bankierze – wtedy podejmiesz decyzję, czy warto jest realizować taki system samodzielnie.

Szybki wzrost Twojego biznesu

Twoja firma rośnie już niezależnie od Twojej pracy i działań bo pracuje nad tym Twój program partnerski, który jeżeli jest dobrze opracowany będzie ją rozwijał nieustannie. Z programem partnerskim osiągniesz więcej niż mógłbyś osiągnąć samodzielnie. Twój biznes dostaje dźwignię, soczewkę dzięki której każde oddziaływanie staje się silniejsze. 1+1=3.

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top