5 wskazówek, jak napisać skuteczny newsletter

Jak napisać skuteczny newsletter?Prawdopodobnie, tak jak większość firm w Polsce nie używasz newslettera jako narzędzia marketingowego. Nawet jeżeli Twoja firma znajduje się wśród tych nielicznych które go prowadzą i wysyłają go swoim klientom i subskrybentom to prawdopodobnie po chwili euforii zapominasz o nim i staje się zupełnie nieskuteczny i co najgorsze – nudny dla jego odbiorców.
Oto pięć porad jak zmienić newsletter w najsilniejsze narzędzie Twojej strategii marketingowej.

  1. Określ czego chcą czytelnicy
    Firmy wykorzystują newslettery najczęściej po to żeby się chwalić. Oczywiście newsletter powinien promować Twój biznes ale poprzez budowanie relacji z klientami. Upewnij się że w biuletynie poruszasz sprawy które są dla nich interesujące.
  2. Personalizuj newsletter
    Setki biuletynów krąży po internecie każdego dnia. Musisz stworzyć taki który wybije się z tłumu. Unikalny newsletter zapewnia Ci najważniejszą rzecz: skupienie uwagi. Bądź prawdziwy. Dołączaj swoje własne przemyślenia i emocje. Pokaż że jesteś człowiekiem.
  3. Zadbaj o jego dobry wygląd
    Estetyczny i wizualny aspekt newslettera to również sposób na jego wyróżnienie z tłumu. Niech będzie krótki bo masz tylko kilka minut uwagi czytelnika. Używaj list i dużych nagłówków i dodaj charakterystyczną, może nawet przerysowaną grafikę.
  4. Pozwól na wyrażanie opinii
    Zapytaj subskrybentów o jakość wydawanego newslettera. Co im się podoba, co nie, czego chcieli by więcej. Interakcja z czytelnikami sprawia że jesteś o krok bliżej sprzedaży. A po to jest Ci potrzebny ten biuletyn.
  5. Zawsze dołączaj informacje kontaktowe
    Głównym celem newslettera jest zdobycie klientów i zamówień (przez budowanie relacji i promowanie produktów). Bez informacji kontaktowych Twoi potencjalni klienci nigdy nie złożą zamówienia, nawet gdy będą bardzo zainteresowani produktami.

Jaki system do newsletterów wybrać?

Sprawdziłem ich kilka i osobiście polecam dwa ponieważ mają doskonałe funkcje i są bezpłatne:

  1. freshmail – możesz co miesiąc wysłać 2000 maili do 500 odbiorców, masz do dyspozycji pełną funkcjonalność systemu z wieloma ładnymi szablonami maili, testami maili (antyspam, dni tygodnia, test A/B dla tematów maili), statystyki otwarć i kliknięć oraz doskonałą pomoc online i przez telefon
  2. freebot – mimo, że nie jest tak dobrze wyposażony jak freshmail (do tego trzeba kupić płatną wersję implebot) ale ma jedną funkcję, która sprawia, że Twoja lista mailingowa rośnie 2x szybciej – to tzw. “co-reg” – dzięki której na Twoją listę zapisują się także osoby, które zapisały się na inne podobne newslettery i zainteresują się Twoim.

Obydwa systemy są darmowe.

Stwórz kurs emailowy, który będzie wart Twojej firmy a przyciągniesz nim kolejnych klientów. Niech będzie prosty, krótki i charakterystyczny. Dzięki temu stanie się najskuteczniejszym narzędziem Twojej strategii marketingowej!

Opublikowałem to w kategorii Marketing w firmie

Rafał Mróz

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Pomagam firmom łatwiej uzyskiwać lepsze efekty modyfikując ich strategie marketingowe. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla Siebie - zadzwoń do mnie: 608 37 38 39. Sprawdź szkolenia sprzedażowe które prowadzę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top