5 wskazówek, jak napisać skuteczny newsletter

Prawdopodobnie, tak jak większość firm w Polsce nie używasz newslettera jako narzędzia marketingowego. Nawet jeżeli Twoja firma znajduje się wśród tych nielicznych które go prowadzą i wysyłają go swoim klientom i subskrybentom to prawdopodobnie po chwili euforii zapominasz o nim i staje się zupełnie nieskuteczny i co najgorsze – nudny dla jego odbiorców.
Oto pięć porad jak zmienić newsletter w najsilniejsze narzędzie Twojej strategii marketingowej.

  1. Określ czego chcą czytelnicy
    Firmy wykorzystują newslettery najczęściej po to żeby się chwalić. Oczywiście newsletter powinien promować Twój biznes ale poprzez budowanie relacji z klientami. Upewnij się że w biuletynie poruszasz sprawy które są dla nich interesujące.
  2. Personalizuj newsletter
    Setki biuletynów krąży po internecie każdego dnia. Musisz stworzyć taki który wybije się z tłumu. Unikalny newsletter zapewnia Ci najważniejszą rzecz: skupienie uwagi. Bądź prawdziwy. Dołączaj swoje własne przemyślenia i emocje. Pokaż że jesteś człowiekiem.
  3. Zadbaj o jego dobry wygląd
    Estetyczny i wizualny aspekt newslettera to również sposób na jego wyróżnienie z tłumu. Niech będzie krótki bo masz tylko kilka minut uwagi czytelnika. Używaj list i dużych nagłówków i dodaj charakterystyczną, może nawet przerysowaną grafikę.
  4. Pozwól na wyrażanie opinii
    Zapytaj subskrybentów o jakość wydawanego newslettera. Co im się podoba, co nie, czego chcieli by więcej. Interakcja z czytelnikami sprawia że jesteś o krok bliżej sprzedaży. A po to jest Ci potrzebny ten biuletyn.
  5. Zawsze dołączaj informacje kontaktowe
    Głównym celem newslettera jest zdobycie klientów i zamówień (przez budowanie relacji i promowanie produktów). Bez informacji kontaktowych Twoi potencjalni klienci nigdy nie złożą zamówienia, nawet gdy będą bardzo zainteresowani produktami.
Zaplanuj swój email marketing.
Zaplanuj swój email marketing. Zrobisz to raz, a będzie działać cały czas.

Jaki system do newsletterów wybrać?

Sprawdziłem ich kilka i osobiście polecam dwa ponieważ mają doskonałe funkcje i są bezpłatne:

  1. GetResponse – za niewielką miesięczną opłatę (około 50 zł) masz do dyspozycji pełną funkcjonalność systemu z wieloma ładnymi szablonami maili, testami maili (antyspam, dni tygodnia, test A/B dla tematów maili), statystyki otwarć i kliknięć oraz doskonałą pomoc online i przez telefon. System automatycznie integruje się z Twoim sklepem internetowym więc możesz wysyłać klientom maile o porzuconym koszyku, promocjach, kodach rabatowych. To polska firma.
  2. freebot – mimo, że nie jest tak dobrze wyposażony jak GetResponse (aby był trzeba kupić płatną wersję implebot) ale ma jedną funkcję, która sprawia, że Twoja lista mailingowa rośnie 2x szybciej – to tzw. „co-reg” – dzięki której na Twoją listę zapisują się także osoby, które zapisały się na inne podobne newslettery i zainteresują się Twoim. Freebot jest bezpłatny, zrobiony przez polską firmę.
  3. mailerlite – możesz w nim za darmo wysłać wiadomości do 1000 odbiorców, ma fajny edytor maili (świetnie wyglądają na smartfonach!) i doskonałe narzędzia raportowania, kreator landingpages i system automatyzacji. Strona otworzy Ci się po angielsku, ale zakładanie konta i jego obsługa systemu jest po polsku. System należy do skandynawskiej firmy.

Wszystkie te trzy systemy są darmowe (mają darmowe plany).

Stwórz kurs emailowy, który będzie wart Twojej firmy a przyciągniesz nim kolejnych klientów. Niech będzie prosty, krótki i charakterystyczny. Dzięki temu stanie się najskuteczniejszym narzędziem Twojej strategii marketingowej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Opublikowałem to w kategorii Marketing w firmie

Rafał Mróz

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Pomagam firmom łatwiej uzyskiwać lepsze efekty modyfikując ich strategie marketingowe. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla Siebie - zadzwoń do mnie: 608 37 38 39. Sprawdź szkolenia sprzedażowe które prowadzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top