Własna firma: Mundial w RPA to Twoja najważniejsza nauka!

Mundial RPA 2010 - czego może Cię nauczyć?Zupełnie nie interesuję się piłką nożną. Nawet nie wiem jakie kraje czy drużyny uznawane są za dobre, nie mówiąc już o tym, co to jest ten cholerny „spalony”. Ale lubię czasem oglądać niektóre mecze piłki nożnej, tak jak teraz, w trakcie Mundialu w RPA. Akurat trwa mecz finałowy – Hiszpania – Holandia. Dlaczego takiego futbolowego laika jak ja interesują Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej?

Ano dlatego, bo za każdym razem, kiedy widzę płynną grę dobrego zespołu trafia do mnie na nowo to, czego każdy przedsiębiorca może się nauczyć od najlepszych piłkarzy. Mało tego, moim zdaniem, jest to najważniejsza nauka jaką powinien sobie przyswoić każdy, kto chce być zawodowcem i profesjonalistą w tym, co robi. A więc Ty!

Finał Mundialu w RPA

Nie bez kozery piszę to w momencie, kiedy w finałowym meczu Hiszpania-Holandia wynik po 90 minutach gry jest ciągle bezbramkowy. Kiedy obserwuję grę piłkarzy – to choć zupełnie nie odróżniam ich nazwisk, nie wiem kto jest gwiazdą a kto dopiero nią będzie – widzę u nich jedną rzecz, która decyduje o ich skuteczności – lub jej braku. Mianowicie: Dobry piłkarz jest zawsze tam gdzie jest piłka – doskonały piłkarz jest zawsze tam gdzie będzie piłka.

Gdzie jest piłka w Twoim biznesie?

Jaki to ma związek z Twoim biznesem? Bardzo duży. Na czym się skupiasz w Twojej firmie? Czy pochłania „gasiszenie pożarów” zamiast kreowania nowych szans i możliwości? Zajmują Cię wypadki, które się wydarzają czy stosujesz prewencję aby im zapobiegać? Dopasowujesz się do aktualnych warunków czy stosujesz przemyślaną strategię i biznesplan? I w końcu – czy pracujesz „w biznesie” czy „nad biznesem”? Więc jak? Jesteś przy piłce czy jesteś tam gdzie piłka będzie za moment?

Wyprzedzaj sytuację

Wyprzedzanie sytuacji ma jedną, niepodważalną zaletę – zwiększa dramatycznie szanse na osiągnięcie celu. Wyprzedzanie sytuacji to na przykład biznesplan, strategia marketingowa, wizja produktu, procesu, taktyka postępowania w jakichś przypadkach albo zwykły skrypt do prowadzenia rozmowy telefonicznej czy procedura reklamacji ujęta w jasne punkty. To pozwala wyprzedzić sytuację, pozwala Ci przejąć piłkę w miejscu, w którym ona będzie za sekundę, szybciej niż Twoi przeciwnicy.

Oderwij się od codzienności

Moją ulubioną metodą na wyprzedzenie „piłki” jest oderwanie się od codzienności. W normalnym trybie pracy chyba każdy ma za dużo telefonów, maili, spraw nie cierpiących zwłoki. W związku z tym trudno się jest skupić na tym do czego zmierzamy – my sami i nasz biznes. Dlatego ja często robię sobie przerwę na pół dnia, idę w jakieś fajne miejsce i myślę co będę robił za pół roku, rok, za pięć lat. Jakie usługi lub produkty będę sprzedawał, kim będą moi klienci, jakie będę miał koszty a jakie przychody. Wtedy, kiedy wracam z powrotem do teraźniejszości, o wiele łatwiej jest mi definiować plany, realizować je, osiągać kamienie milowe na drodze, którą sobie wybrałem.

Bądź tam, gdzie piłka znajdzie się za chwilę!

Zauważ, kiedy gracz jest przy piłce, niemal natychmiast jest przy nim jeden (daj Boże!) przeciwnik, który chce tą piłkę przejąć. Ale gdy wie, gdzie piłka będzie za sekundę, to ma ten ułamek czasu na to, żeby stworzyć akcję, która przyniesie mu (i drużynie) zwycięstwo. A więc – bądź tam, gdzie piłka znajdzie się za chwilę!

PS
No, i po Mundialu. W 2010 roku, Mistrzami Świata w Piłce Nożnej zostali Hiszpanie – po dogrywce. Po prostu, holenderski bramkarz nie przewidział odpowiednio wcześniej tego, gdzie będzie piłka ;)

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Jeden komentarz do tekstu “Własna firma: Mundial w RPA to Twoja najważniejsza nauka!

  1. Odpowiedz
    Asen - 11-07-2010

    To Pele powiedział: „nie należy biec za piłką, należy biec tam, gdzie piłka będzie”
    poza tym to często stosowany przykład w marketingu
    fajnie, że do tego doszedłeś o własnych siłach…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top