Pozycjonowanie strony: 10 wskazówek na wybór dobrych słów kluczowych

Pozycjonowanie to spory wydatek – ale też niezbędny jeżeli chcesz pokazać potencjalnym klientom Swoją ofertę którą umieściłeś na firmowej stronie internetowej. Możesz zlecić pozycjonowanie firmie i płacić jej przez rok, co miesiąc po 100 zł za każde słowo kluczowe. Możesz też wypozycjonować Swoją stronę samodzielnie – ale musisz umieć dobrać odpowiednie słowa kluczowe, napisać odpowiednio zoptymalizowane teksty a później pozyskać linki z innych stron do Twojej.

Jak pozycjonować stronę internetową?

O tym jak pozycjonować strony skutecznie i samodzielnie pokazuję na swoich szkoleniach. Ale też na wielu serwisach internetowych i forach znajdziesz mnóstwo materiałów na ten temat. W wielkim skrócie powiem Ci że musisz mieć zoptymalizowaną stronę internetową – czyli taką która będzie zgodna ze standardem HTML a dodatkowo z wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Na stronie musi znajdować się odpowiednia ilość linków które umożliwiają nawigację i jednocześnie tworzą „silosy” (takie małe struktury tematyczne).

Budowa struktury strony i silosów SEO
Budowa struktury strony i silosów SEO jest pracochłonna, ale później łatwiej wypozycjonować stronę w Google.

Potrzeba także odpowiednich słów kluczowych – żeby robot wyszukiwarki mógł „poznać” o czym ta strona jest.
Druga część – to linki prowadzące do Twojej strony, które powinieneś „zostawiać” w internecie.

Jak wybrać słowa kluczowe?

Możesz iść na skróty i po prostu pomyśleć jak Ty zapytałbyś o Swoje produkty w wyszukiwarce, a później umieszczać te słowa w tekstach zakotwiczenia linków na różnych forach. Problem w tym że Ty to Ty a internauci to tysiące takich jak Ty – i każdy może pytać inaczej o to samo. Dobór właściwych słów kluczowych to pogodzenie trzech kwestii: Twoich oczekiwań co do danej frazy, ruchu który może ona przynieść oraz jej związku ze stroną internetową.

Zbyt dobre słowa kluczowe

Często, mimo różnych sposobów pozycjonowania i optymalizacji strony internetowe firm nie pojawiają się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania na najczęściej wpisywane słowa kluczowe. A to choćby z tego powodu że może pojawić się ktoś lepszy, ktoś kto ma jeszcze lepszą stronę, zapłacił więcej za pozycjonowanie albo po prostu ma więcej szczęścia. Bo zbyt dobre słowa kluczowe są najczęściej zbyt drogie.

Dlatego musisz wyszukać takie słowa kluczowe które są swoistym kompromisem. Zamiast pozycjonować Swój sklep z oponami na słowo „opony” (ogromny ruch ale i duża konkurencja) lepiej użyj „opony letnie opel astra” albo „opony zimowe pirelli opel”. Zamiast pozycjonować Swoje biuro podróży na słowo „last minute” czy „wakacje” lepiej użyj „last minute najtaniej kraków” czy „wakacje kreta z dziećmi” albo „last minute bułgaria samolotem”.

Jak widzisz dobór słów kluczowych ma ogromne znaczenie – wpływa na wszystko co dzieje się na Twojej stronie internetowej.

10 spraw o których musisz pamiętać

Oto 10 kwestii o których musisz pamiętać przy wyborze słów kluczowych:

  1. Sprawdź konwersję i konkurencję wybranego słowa kluczowego w Google Adwords
    Oddziel ziarno od plew. Wybierz najbardziej naturalne słowa o które pyta najwięcej ludzi a jest w nich niewielka konkurencja. Dzięki temu dowiesz się ile osób dziennie może (szacunkowo) trafić na Twoją stronę.
  2. Wybierz dobrą domenę
    To spora zaleta jeżeli masz domenę w której znajduje się w niej choć jedno słowo kluczowe. Np. opony-nowicki.pl czy wczasyiwakacje.pl – mimo, że w Google można wypozycjonować każdą domenę, to słowo kluczowe zapada w pamięć Internautom.
  3. Starsze są lepsze
    Mam na myśli domeny. Wyszukiwarki lubią stare, sprawdzone domeny które mają stabilną treść – ufają im. Czasem możesz kupić jakąś kilkuletnią domenę która będzie pasować do Twojego biznesu na aukcji domen. Sprawdź to.
  4. Pomyśl o związkach przyczynowo-skutkowych
    Nie między ludźmi – ale między słowem kluczowym, Twoją domeną, stroną internetową i produktami które na nie znajdzie przeciętny internauta. Czy to będzie dla niego spójne? Unikaj promowania się na słowa kluczowe które są popularne, przyniosą Ci duży ruch ale nic poza tym – żadnej konwersji, sprzedaży. Celuj bardzo precyzyjnie.
  5. Obserwuj statystyki
    Jeżeli jakieś słowo kluczowe przynosi duży ruch i konwersję – użyj go w innym zestawieniu – jest wtedy spora szansa że trafi do nowej grupy docelowej.
  6. Sprawdzaj pozycję Swojej strony internetowej
    Jeżeli po kilku miesiącach regularnej pracy nie widzisz poprawy pozycji na jakieś słowo kluczowe to odpuść sobie i zajmij się jakimś innym albo zoptymalizuj lepiej stronę pod to słowo. Pamiętaj o tym że Google pokazuje Ci inne wyniki wyszukiwania niż osobie z drugiego końca Polski czy Świata. To logiczne – jeżeli wpiszesz „wulkanizator” to dostaniesz wyniki najbliższe miejscu z którego łączysz się z Internetem – po co Ci wulkanizator z drugiego końca świata?
  7. Sprawdzaj jakość linków przychodzących
    Zobacz kontekst w jakim one się pojawiają na forach, jaki mają tekst zakotwiczenia. Jeżeli to możliwe – poproś właściciela strony żeby zmienił sposób linkowania na taki który uwzględni Twoje słowo kluczowe.
  8. Content is the king
    Zawartość i treść jest królem. Ile podstron ma Twoja strona internetowa? Jaka jest ich jakość? Czy są unikatowe? Postaraj się aby było ich jak najwięcej i każda z nich zawierała słowa kluczowe o które Ci chodzi.
  9. Obserwuj i analizuj konkurencję
    Badaj skąd mają linki przychodzące, jakie nazwy domen. Możesz wykorzystać do tego DomainTools.
  10. Badaj kolejne słowa kluczowe
    Nigdy się nie zatrzymuj – wszystko płynie – zwłaszcza w Internecie. To co dzisiaj jest trendy jutro może być zdetronizowane. Najlepiej użyj do tego Google Insights i Google Keyword Tool.

Przeznacz trochę czasu na wybór słów kluczowych. To tak jak wybór lokalizacji Twojego sklepu – czy chcesz go mieć w centrum handlowym, na deptaku przy rynku czy może w dzielnicy przemysłowej. I koniecznie przeczytaj o 5 niezbędnych narzędziach Google dzięki którym cały ten proces który opisałem wyżej będzie łatwiejszy. Powodzenia!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top