Szkolenia dla sprzedawców okien

Szkolenia dla sprzedawców okien i stolarki otworowej: drzwi i okien. Moje szkolenie jest prawdopodobnie jedyną taką opcją dostępną na rynku. Oczywiście pod warunkiem, że sprzedaż w salonie stolarki okiennej i praca z klientami na budowie (albo w ich mieszkaniu) mają dla Ciebie znaczenie. Zobacz:

Czego uczę sprzedawców okien i drzwi?

9 rzeczy. A każda z osobna to:

Sprzedaż stolarki okiennej aluminium zwykle kończy się obiekcjami "za drogo" i powrotem klientów do tańszej opcji PVC.
Sprzedaż stolarki okiennej aluminium zwykle kończy się obiekcjami „za drogo” i powrotem klientów do tańszej opcji PVC.
  • obsługa klienta rabatowego – który ciśnie na upust, mimo, że polityka firmy (producenta okien, drzwi) jest sztywna. Co powiedzieć klientowi który chce rabat? Handlowcom pracującym u sprzedawcy stolarki otworowej trudno nawiązać relację z takimi klientami. Zakup oznacza zwykle minimalną marżę (sprzedaż okien „dla sztuki”). Na szkoleniu pokazuję jak napisać ofertę która wpłynie na postrzeganie klientów tak, by zauważyli swój zysk mimo wyższej ceny i braku rabatów.
  • obsługa klienta marketowego – który przyzwyczaił się do cen z marketów. Choć łatwo można wykazać różnice konstrukcyjne w oknach i drzwiach produkowanych „pod market”, to klient i tak będzie przyrównywał ceny z salonu stolarki otworowej do marketu.
  • obsługa trudnych klientów (roszczeniowych) – którzy dużo oczekują, często agresywnych. Mimo finalizacji sprzedaży okien i drzwi obsługa klientów tego typu jest dużym psychicznym obciążeniem dla handlowców stolarki otworowej.
  • wewnętrzna konkurencja pomiędzy dealerami tego samego producenta okien czy drzwi albo zewnętrzna konkurencja innych salonów stolarki okiennej czy drzwiowej.
  • duży nakład pracy w stworzenie oferty dla klienta (pomiar, wycena) który nie kończą się zakupem okien czy drzwi (brak informacji od klienta, kupuje w innym salonie)
  • niska skuteczność ofert wysyłanych mailem (brak odpowiedzi albo wybór oferty innego sprzedawcy okien)

Ponadto jeszcze te 3:

  • wątpliwości i obiekcje które powstrzymują klientów przed zakupem okien u konkretnego sprzedawcy stolarki okiennej (np. w wyniku opinii w Internecie)
  • właściwe reagowanie na „turystykę okienną” (klienci krążą po salonach stolarki po to, żeby uzyskać niższą cenę i lepsze warunki zakupu)
  • radzenie sobie w sytuacji, gdy to firma (producent okien, drzwi) nie dotrzymuje terminów.

Szkolenia dla sprzedawców okien są realizowane w siedzibie firmy (albo innym miejscu w Polsce), w dogodnym dla Was czasie.

Szkolenie dla działu sprzedaży dealerskiej producenta okien i drzwi

Sprzedaż okien PVC ("plastikowe", "PCV") jest bardzo konkurencyjna. Szkolenia dla sprzedawców okien pomogą Ci poradzić sobie, gdy klienci będą mieć tańszą ofertę od Twojej.
Sprzedaż okien PVC („plastikowe”, „PCV”) jest bardzo konkurencyjna. Szkolenia dla sprzedawców okien pomogą Ci poradzić sobie, gdy klienci będą mieć tańszą ofertę od Twojej.

Sprzedaż do dealerów jest wymagająca przede wszystkim dlatego, że producenci okien szukają dealerów wśród salonów, które już współpracują z konkurentami. To naturalnie sprawia, że te salony nie chcą ochoczo współpracować z nowymi producentami.

Techniki, których uczę na tym szkoleniu są dedykowane handlowcom z działu sprzedaży dealerskiej producenta okien. Ułatwiają zrobienie 4 rzeczy, które teraz zwykle działają kiepsko – możesz to sprawdzić w swojej firmie. Te rzeczy to:

  • łatwiejsze nakłanianie salonów sprzedaży okien konkurencji do rozpoczęcia współpracy z nowym producentem okien czy drzwi. Efektem jest większa skuteczność telefonów jeśli chodzi o umawianie spotkań oraz skuteczność samych spotkań. Wszystko dzięki wyjściu poza klasyczny schemat „mamy piękne i trwałe okna w dobrej cenie”.
  • szybsze radzenie sobie z wątpliwościami i obiekcjami przez telefon („nie mam czasu”, „nie interesuje mnie to”, „już mamy dostawcę okien i nie interesuje nas inny”)
  • szybsze wypełnianie kalendarza spotkań z zainteresowanymi dealerami (salonami stolarki otworowej).
  • uzyskiwanie prawdziwych kryteriów istotnych dla dealera (właściciela salonu stolarki otworowej) które hamują go przed rozpoczęciem współpracy. Niestety, zwykle handlowcy otrzymują w odpowiedzi tylko wymówki (np. „macie za wysokie ceny”, „jestem zadowolony ze współpracy z obecnym dostawcą okien/drzwi”).

Czemu ja powinienem przyjechać do Twojego salonu?

To co odróżnia mnie od trenerów/szkoleniowców to fakt, że od 2010 roku na co dzień sprzedaję: przez telefon i na spotkaniach osobistych. Dotychczas przeprowadziłem szkolenia dla producentów stolarki otworowej w zakresie pozyskiwania dealerów (salonów) oraz dla samych salonów sprzedaży okien łącznie u ponad 30 firmach.

Handlowców obsługujących klientów indywidualnych nauczyłem wywierania wpływu na klientów w taki sposób, że przestają skupiać się na cenie i odrzucają najtańsze oferty które wcześniej rozważali (poprzez wprawianie ich w stan wątpliwości). W ten sposób udało się odzyskać średnio 3 na 10 klientów, którzy wcześniej odchodzili do tańszych ofert/salonów.

Handlowcy poszukujący dealerów, nowych punktów sprzedaży okien uzyskali o 5-12% więcej spotkań. Wszystko przy tej samej ilości telefonów (albo maili).

Wskazówki i instrukcje z moich szkoleń dla dealerów łatwo znajdziesz w branżowych periodykach sprzedażowych np. As Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży i inne. Jestem prelegentem na konferencjach Pulsu Biznesu i Forum Media.

Cena szkolenia dla sprzedawców okien

W zależności od kilku czynników to szkolenie trwa 2 lub 1 dzień (16-8h). Cena mieści się w kwocie pomiędzy 13 200 a 5 600 zł netto. Żeby dostać konkret dla swojej fabryki okien czy  salonu sprzedaży okien zadzwoń do mnie: 608 37 38 39 albo napisz: rafal.mroz@wykorzystajto.pl

Scroll to top