Szkolenia dla sprzedawców okien 2025

Szkolenia dla sprzedawców okien i stolarki otworowej: drzwi i okien. Moje szkolenie jest prawdopodobnie jedyną taką opcją dostępną na rynku. Oczywiście pod warunkiem, że sprzedaż w salonie stolarki okiennej i praca z klientami na budowie (albo w ich mieszkaniu) mają dla Ciebie znaczenie. Zobacz:

Czego uczę sprzedawców okien i drzwi?

9 rzeczy. A każda z osobna to:

Szkolenie sprzedaż okien PVC
Szkolenie dla sprzedawców okien PVC pomaga handlowcom łatwiej obsługiwać zapytania od klientów oraz reagować na porównania (konkursy piękności).
  • obsługa klienta rabatowego – który ciśnie na upust, mimo, że polityka firmy (producenta okien, drzwi) jest sztywna. Co powiedzieć klientowi który chce rabat? Handlowcom pracującym u sprzedawcy stolarki otworowej trudno nawiązać relację z takimi klientami. Zakup oznacza zwykle minimalną marżę (sprzedaż okien „dla sztuki”). Na szkoleniu pokazuję jak napisać ofertę która wpłynie na postrzeganie klientów tak, by zauważyli swój zysk mimo wyższej ceny i braku rabatów.
  • obsługa klienta marketowego – który przyzwyczaił się do cen z marketów. Choć łatwo można wykazać różnice konstrukcyjne w oknach i drzwiach produkowanych „pod market”, to klient i tak będzie przyrównywał ceny z salonu stolarki otworowej do marketu.
  • obsługa trudnych klientów (roszczeniowych) – którzy dużo oczekują, często agresywnych. Mimo finalizacji sprzedaży okien i drzwi obsługa klientów tego typu jest dużym psychicznym obciążeniem dla handlowców stolarki otworowej.
  • wewnętrzna konkurencja pomiędzy dealerami tego samego producenta okien czy drzwi albo zewnętrzna konkurencja innych salonów stolarki okiennej czy drzwiowej. .
  • duży nakład pracy w stworzenie oferty dla klienta (pomiar, wycena) który nie kończą się zakupem okien czy drzwi (brak informacji od klienta, kupuje w innym salonie)
  • niska skuteczność ofert wysyłanych mailem (brak odpowiedzi albo wybór oferty innego sprzedawcy okien)
Szkolenie sprzedaż drzwi i bram
Szkolenie sprzedaż drzwi i bram – robionych na zamówienie, metodami rzemieślniczymi, z wysokiej jakości drewna, szkła, stali i aluminium. One są droższe niż masowo wytwarzane produkty i duża grupa klientów porównuje wtedy oferty rzemieślników do dużych producentów cisnąc na cenę.

Ponadto jeszcze te 3:

  • wątpliwości i obiekcje które powstrzymują klientów przed zakupem okien u konkretnego sprzedawcy stolarki okiennej (np. w wyniku opinii w Internecie)
  • właściwe reagowanie na „turystykę okienną” (klienci krążą po salonach stolarki po to, żeby uzyskać niższą cenę i lepsze warunki zakupu). Turystyka zakupowa to dzisiaj standard u klientów: wysyłają to samo zapytanie do 4-5 firm i porównują ceny
  • radzenie sobie w sytuacji, gdy to firma (producent okien, drzwi) nie dotrzymuje terminów.

Szkolenia dla sprzedawców okien są realizowane w siedzibie firmy (albo innym miejscu w Polsce), w dogodnym dla Was czasie.

Jak sprzedawać okna i drzwi w 2025 roku ?

Program Czyste Powietrze i ulga termomodernizacyjna sprzyjają sprzedaży stolarki otworowej, ale to nie wystarczy. Po prostu: klienci którzy zamierzają kupić nowe albo wymienić stare okna wykonują turystykę zakupową.

Oto na czym polega turystyka zakupowa albo inaczej konkurs piękności ofert:

  • klienci sprawdzają firmy w okolicy (np. w Google okna Toruń) a potem:
  • oceniają firmy przez pryzmat opinii, które o nich znają w Google, na Facebooku, na portalach typu OknoTest, GoWork aby następnie
  • wybrać 5-6 firm, do których wysyłają to samo zapytanie i
  • przeanalizować otrzymane od nich oferty.

Pod kątem ceny. Bo wszystko inne wydaje im się identyczne – profile, okucia, szyby, montaż. Wydaje im się.

Dzieje się to bez wizyt w salonach i rozmów z handlowcami – czyli punktów, w których można na nich wpłynąć, wyedukować, pokazać różnice. Mail i tyle.

Tego nie da się wygrać, jeśli nie wiesz jak wyjść z takiego porównania. Nawet, jeśli masz najniższe ceny (bo to będzie podejrzane).

Szkolenie sprzedaż okien w salonie stolarki okiennej
Szkolenie sprzedaż okien zaczyna się na samym początku tego procesu: chodzi bowiem o to, aby to Twój salon stolarki wygrał porównanie klienta, potem – aby wysłał do Ciebie zapytanie i w końcu: aby to Twoja oferta zwyciężyła.

Szkolenie dla działu sprzedaży dealerskiej producenta okien i drzwi

Sprzedaż do dealerów jest wymagająca przede wszystkim dlatego, że producenci okien szukają dealerów wśród salonów, które już współpracują z konkurentami. To naturalnie sprawia, że te salony nie chcą ochoczo współpracować z nowymi producentami.

Szkolenie Pozyskiwanie dealerów stolarki okiennej
Szkolenie Pozyskiwanie dealerów stolarki okiennej dla działów eksportu i sprzedaży u producentów okien pozwala handlowcom wyjść poza utarty schemat poszukiwania nowych dealerów na dojrzałym rynku (Niemcy, Włochy, Belgia, Francja, Polska).

Techniki, których uczę na tym szkoleniu są dedykowane handlowcom z działu sprzedaży dealerskiej producenta okien. Ułatwiają zrobienie 4 rzeczy, które teraz zwykle działają kiepsko – możesz to sprawdzić w swojej firmie. Te rzeczy to:

  • łatwiejsze nakłanianie salonów sprzedaży okien konkurencji do rozpoczęcia współpracy z nowym producentem okien czy drzwi. Efektem jest większa skuteczność telefonów jeśli chodzi o umawianie spotkań oraz skuteczność samych spotkań. Wszystko dzięki wyjściu poza klasyczny schemat „mamy piękne i trwałe okna w dobrej cenie”.
  • szybsze radzenie sobie z wątpliwościami i obiekcjami przez telefon („nie mam czasu”, „nie interesuje mnie to”, „już mamy dostawcę okien i nie interesuje nas inny”)
  • szybsze wypełnianie kalendarza spotkań z zainteresowanymi dealerami (salonami stolarki otworowej).
  • uzyskiwanie prawdziwych kryteriów istotnych dla dealera (właściciela salonu stolarki otworowej) które hamują go przed rozpoczęciem współpracy. Niestety, zwykle handlowcy otrzymują w odpowiedzi tylko wymówki (np. „macie za wysokie ceny”, „jestem zadowolony ze współpracy z obecnym dostawcą okien/drzwi”).

Co sprawia, że to ja powinienem przyjechać do Twojego salonu?

To co odróżnia mnie od trenerów/szkoleniowców to fakt, że od 2010 roku na co dzień sprzedaję: przez telefon i na spotkaniach osobistych. Dotychczas przeprowadziłem szkolenia dla producentów stolarki otworowej w zakresie pozyskiwania dealerów (salonów) – w dużych firmach takich jak Domel, mniejszych jak Tradycja czy Adezo ale pracuję także z handlowcami z salonów sprzedaży okien – to zwykle małe, rodzinne firmy tak jak Adwil z Tczewa czy Rema z Włoszczowy.

Szkolenie sprzedaż stolarki otworowej
Szkolenie sprzedaż stolarki otworowej w salonie z ekspozycją drzwi, okien i bram garażowych. Głównym celem jest zwiększenie skuteczności ofert wysyłanych przez handlowców i wygrywanie „konkursów piękności„.

Handlowców obsługujących klientów indywidualnych nauczyłem wywierania wpływu na klientów w taki sposób, że przestają skupiać się na cenie i odrzucają najtańsze oferty które wcześniej rozważali (poprzez wprawianie ich w stan wątpliwości). W ten sposób udało się odzyskać średnio 3 na 10 klientów, którzy wcześniej odchodzili do tańszych ofert/salonów.

Handlowcy poszukujący dealerów, nowych punktów sprzedaży okien uzyskali o 5-12% więcej spotkań. Wszystko przy tej samej ilości telefonów (albo maili).

Wskazówki i instrukcje z moich szkoleń dla dealerów łatwo znajdziesz w branżowych periodykach sprzedażowych np. As Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży i inne. Jestem prelegentem na konferencjach Pulsu Biznesu i Forum Media.

Cena szkolenia dla sprzedawców okien/

W zależności od kilku czynników to szkolenie trwa 2 lub 1 dzień (16-8h). Cena mieści się w kwocie pomiędzy 13 200 a 5 600 zł netto. Żeby dostać konkret dla swojej fabryki okien czy  salonu sprzedaży okien zadzwoń do mnie: 608 37 38 39 albo napisz: rafal.mroz@wykorzystajto.pl

Scroll to top