Szkolenia dla sprzedawców okien i stolarki otworowej: drzwi i okien. Moje szkolenie jest prawdopodobnie jedyną taką opcją dostępną na rynku. Oczywiście pod warunkiem, że sprzedaż w salonie stolarki okiennej i praca z klientami na budowie (albo w ich mieszkaniu) mają dla Ciebie znaczenie. Zobacz:
Czego uczę sprzedawców okien i drzwi?
9 rzeczy. A każda z osobna to:
- obsługa klienta rabatowego – który ciśnie na upust, mimo, że polityka firmy (producenta okien, drzwi) jest sztywna. Co powiedzieć klientowi który chce rabat? Handlowcom pracującym u sprzedawcy stolarki otworowej trudno nawiązać relację z takimi klientami. Zakup oznacza zwykle minimalną marżę (sprzedaż okien „dla sztuki”). Na szkoleniu pokazuję jak napisać ofertę która wpłynie na postrzeganie klientów tak, by zauważyli swój zysk mimo wyższej ceny i braku rabatów.
- obsługa klienta marketowego – który przyzwyczaił się do cen z marketów. Choć łatwo można wykazać różnice konstrukcyjne w oknach i drzwiach produkowanych „pod market”, to klient i tak będzie przyrównywał ceny z salonu stolarki otworowej do marketu.
- obsługa trudnych klientów (roszczeniowych) – którzy dużo oczekują, często agresywnych. Mimo finalizacji sprzedaży okien i drzwi obsługa klientów tego typu jest dużym psychicznym obciążeniem dla handlowców stolarki otworowej.
- wewnętrzna konkurencja pomiędzy dealerami tego samego producenta okien czy drzwi albo zewnętrzna konkurencja innych salonów stolarki okiennej czy drzwiowej.
- duży nakład pracy w stworzenie oferty dla klienta (pomiar, wycena) który nie kończą się zakupem okien czy drzwi (brak informacji od klienta, kupuje w innym salonie)
- niska skuteczność ofert wysyłanych mailem (brak odpowiedzi albo wybór oferty innego sprzedawcy okien)
Ponadto jeszcze te 3:
- wątpliwości i obiekcje które powstrzymują klientów przed zakupem okien u konkretnego sprzedawcy stolarki okiennej (np. w wyniku opinii w Internecie)
- właściwe reagowanie na „turystykę okienną” (klienci krążą po salonach stolarki po to, żeby uzyskać niższą cenę i lepsze warunki zakupu)
- radzenie sobie w sytuacji, gdy to firma (producent okien, drzwi) nie dotrzymuje terminów.
Szkolenia dla sprzedawców okien są realizowane w siedzibie firmy (albo innym miejscu w Polsce), w dogodnym dla Was czasie.
Szkolenie dla działu sprzedaży dealerskiej producenta okien i drzwi
Sprzedaż do dealerów jest wymagająca przede wszystkim dlatego, że producenci okien szukają dealerów wśród salonów, które już współpracują z konkurentami. To naturalnie sprawia, że te salony nie chcą ochoczo współpracować z nowymi producentami.
Techniki, których uczę na tym szkoleniu są dedykowane handlowcom z działu sprzedaży dealerskiej producenta okien. Ułatwiają zrobienie 4 rzeczy, które teraz zwykle działają kiepsko – możesz to sprawdzić w swojej firmie. Te rzeczy to:
- łatwiejsze nakłanianie salonów sprzedaży okien konkurencji do rozpoczęcia współpracy z nowym producentem okien czy drzwi. Efektem jest większa skuteczność telefonów jeśli chodzi o umawianie spotkań oraz skuteczność samych spotkań. Wszystko dzięki wyjściu poza klasyczny schemat „mamy piękne i trwałe okna w dobrej cenie”.
- szybsze radzenie sobie z wątpliwościami i obiekcjami przez telefon („nie mam czasu”, „nie interesuje mnie to”, „już mamy dostawcę okien i nie interesuje nas inny”)
- szybsze wypełnianie kalendarza spotkań z zainteresowanymi dealerami (salonami stolarki otworowej).
- uzyskiwanie prawdziwych kryteriów istotnych dla dealera (właściciela salonu stolarki otworowej) które hamują go przed rozpoczęciem współpracy. Niestety, zwykle handlowcy otrzymują w odpowiedzi tylko wymówki (np. „macie za wysokie ceny”, „jestem zadowolony ze współpracy z obecnym dostawcą okien/drzwi”).
Czemu ja powinienem przyjechać do Twojego salonu?
To co odróżnia mnie od trenerów/szkoleniowców to fakt, że od 2010 roku na co dzień sprzedaję: przez telefon i na spotkaniach osobistych. Dotychczas przeprowadziłem szkolenia dla producentów stolarki otworowej w zakresie pozyskiwania dealerów (salonów) oraz dla samych salonów sprzedaży okien łącznie u ponad 30 firmach.
Handlowców obsługujących klientów indywidualnych nauczyłem wywierania wpływu na klientów w taki sposób, że przestają skupiać się na cenie i odrzucają najtańsze oferty które wcześniej rozważali (poprzez wprawianie ich w stan wątpliwości). W ten sposób udało się odzyskać średnio 3 na 10 klientów, którzy wcześniej odchodzili do tańszych ofert/salonów.
Handlowcy poszukujący dealerów, nowych punktów sprzedaży okien uzyskali o 5-12% więcej spotkań. Wszystko przy tej samej ilości telefonów (albo maili).
Wskazówki i instrukcje z moich szkoleń dla dealerów łatwo znajdziesz w branżowych periodykach sprzedażowych np. As Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży i inne. Jestem prelegentem na konferencjach Pulsu Biznesu i Forum Media.
Cena szkolenia dla sprzedawców okien
W zależności od kilku czynników to szkolenie trwa 2 lub 1 dzień (16-8h). Cena mieści się w kwocie pomiędzy 13 200 a 5 600 zł netto. Żeby dostać konkret dla swojej fabryki okien czy salonu sprzedaży okien zadzwoń do mnie: 608 37 38 39 albo napisz: rafal.mroz@wykorzystajto.pl