SMS, który zwiększy Twoją sprzedaż

Money.pl - Ilość smsów świątecznych wysyłanych w Polsce 2005-2008

Całkiem niedawno serwis Money.pl opublikował informacje na temat ilości SMSów wysyłanych w Polsce w latach 2005-2008 w okresie świąt Bożego Narodzenia. Liczby onieśmielają. Ale piszę o tym z konkretnego powodu.

Sam na pewno dostałeś SMSa z jakimś przekazem marketingowym. Zwykle irytującym bo wysyłany był do wszystkich, bez konkretnej selekcji grupy osób, które mogłyby być zainteresowane jego treścią. Choć czasem bardzo precyzyjnie skierowanym przekazem właśnie do Ciebie – np. gdy kończy Ci się umowa i dostajesz wiadomość z ofertą utrzymaniową.

Jak Ty możesz wykorzystać SMSy?

Money.pl - średnia liczba smsów przypadająca na 1 kartę SIM w roku

Jak widzisz obok – w 2008 roku każda karta SIM wysłala ponad 1000 SMSów (w Money.pl pomylili się i zostawili napis „dane w miliardach” co jest oczywistym błędem). Komunikacja za pomocą SMS to już chleb powszedni Polaków.

Możesz myśleć jak większość poważnych ludzi że „nie wysyłasz SMSów bo Ci się nie chce/łatwiej zadzwonić/to dziecinne”. Masz rację. Ale powiedz – czy odbierasz SMSy? Czy je czytasz nawet jeżeli podejrzewasz że to komórkowy spam?

Prawdopodobnie czytasz. Nawet, jeśli ich nie wysyłasz, to kiedy telefon mrugnie lub zadrży wydając charakterystyczny dźwięk – spojrzysz na ekran. Nie musisz ich osobiście pisać żeby być elementem w machinie marketingu komórkowego. Wystarczy że je czytasz. A już od ich treści zależy czy oferta którą w nich znajdziesz będzie Cię interesować czy nie. Bo oferta lojalnościowa może być ciekawa prawda? A kolejny SMS „ściągnij grę” już mniej.

Gdzie tu jest Mój biznes?

Masz klientów, prawda? Kupują Twoje produkty. Samochody, fryzury, ozdobione paznokcie, zabawki dla dzieci, artykuły dietetyczne, godziny w klubie fitness. Gdybyś miał ich numery telefonów komórkowych miałbyś już grupę docelową zainteresowaną Twoim biznesem i jego produktami. Za pomocą jednego telefonu komórkowego mógłbyś ich skutecznie informować o promocjach, nowościach i przecenach. Skutecznie bo:

  • docierasz do konkretnej grupy docelowej
  • trafiasz bezpośrednio na wyświetlacz telefonu Twojego klienta który już u Ciebie kupił
  • to niewiele kosztuje

Niewiele kosztuje? SMSy na taką skalę to majątek!

Może jeszcze nie wiesz, a może już wiesz – że utrzymanie klienta jest pięciokrotnie tańsze niż pozyskanie nowego. A lojalny klient daje więcej zarobić. Często wystarczy mu się tylko przypominać. Poza tym – pomyśl że osoba która nie będzie zainteresowana Twoim SMSem może przesłać go dalej komuś innemu kto może skorzystać z Twojej propozycji.

Ile to kosztuje? Możesz skorzystać z promocyjnych pakietów SMSów w ofertach „na kartę” (prepaid) albo z abonamentów, które oferują SMSy bez limitu jak np. abonament w Orange dla Firm z bezpłatnym pakietem SMSów.

Jak często używamy telefonów?
Jak często używamy telefonów? Za często. Ale możesz to wykorzystać!

Etyka – nie spamuj!

Zasada jest prosta – informuj klientów po co Ci ich numer i jeżeli sobie nie życzą SMSów – usuwaj ich z listy wysyłkowej.

Case study

Biuro podróży dzięki tej metodzie wysyłało w wakacje swoim potencjalnym klientom promocje „last minute” – tylko tym którzy byli zainteresowani takiego rodzaju wycieczkami – codziennie jedną wiadomość. Konwersja wynosiła 2%. Innymi słowy na każde 100 wysłanych smsów sprzedawano 2 pakiety wycieczek dla rodzin.

Salon samochodowy wysyłał SMSy do klientów którzy posiadali określony model samochodu gdy zbliżała się zima a dokładniej na dwa dni przed opadami śniegu, w dniu największych opadów i w następnym. Konwersja blisko 15%. 15 posiadaczy aut na 100 wysłanych SMSów zdecydowało się przyjechać do salony i kupić zimowe opony wraz z wymianą.

Wykorzystaj SMSy i zarabiaj więcej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Opublikowałem to w kategorii Marketing w firmie

Rafał Mróz

Krok po kroku pokazuję sprzedawcom jak co miesiąc zwiększyć ilość zamówień i klientów. Pomagam firmom łatwiej uzyskiwać lepsze efekty modyfikując ich strategie marketingowe. Szkolę handlowców, którzy nie chcą już więcej słyszeć w słuchawce: "Dziękuję, nie jestem zainteresowany". Jeśli potrzebujesz rozwiązania dla Siebie - zadzwoń do mnie: 608 37 38 39. Sprawdź szkolenia sprzedażowe które prowadzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top