Szkolenie: Sprzedaż usług transportowych, zdobywanie klientów przez telefon (TSL)

Telefoniczna sprzedaż usług transportowych i spedycyjnych jest coraz trudniejsza. Zobacz:

  • Trudno jest przekonać nowych klientów (nawet niskimi cenami), żeby chociaż dali szansę, spróbowali współpracy.
  • Dotarcie do decydenta (poradzenie sobie z sekretarką) jest coraz trudniejsze - szczególnie w firmach, które mają dużo ładunków.
  • Branża TSL jest bardzo konkurencyjna - są tysiące firm, które podkupują sobie pracowników, a ci próbują zabierać ze sobą "swoich"klientów. 
  • Systemy wspomagające sprzedaż (giełdy transportowe np. trans, timocom, wtransnet) dopuszczają do rynku klientów końcowych (firmy produkcyjne, handlowe) co sprawia, że działy transportu same znajdują najlepsze ceny i warunki,
  • Nawet w sytuacji, gdy klienci sami dzwonią albo wysyłają maile i pytają o wyceny ładunków - to gdy otrzymają propozycję/ofertę - nie dają znaku życia i po chwili okazuje się, że sprzedali ładunek taniej gdzieś indziej.
Sprzedaż przez telefon usług transportowych i spedycyjnych jest coraz trudniejsza. Ale możne być łatwiejsza, jeśli zmieni się podejście do rozmów telefonicznych.

W takiej sytuacji wyjście poza tłum telefonów z firm transportowych i spedycyjnych, które dzwonią do decydenta jest rzeczywiście bardzo trudne. A gdy się już uda - nakłonienie go do współpracy staje się także wielkim wyzwaniem. Być może ten wstęp sprawił, że myślisz teraz - "tak, to jest właśnie to co hamuje moją firmę!".

Rozwiązaniem, które mogę zaproponować Twoim specjalistom ds. sprzedaży jest szkolenie, które pomoże im skuteczniej zdobywać nowych klientów nawet w takich okolicznościach. To czego się nauczą działa dlatego, ponieważ to zupełnie inne podejście w sprzedaży telefonicznej niż tradycyjnie stosowany skrypt typu "Dzień dobry, nazywam się Rafał Mróz i dzwonię z firmy transportowej/spedycyjnej, żeby zapytać z kim mogę porozmawiać o transporcie i przewozie Waszych towarów." To podejście działało w 1990 roku. Teraz - z powodów, które wymieniłem powyżej - jego skuteczność jest marginalna i musisz to zmienić, jeśli chcesz dalej zwiększać sprzedaż.

Za moment poznasz szczegóły tego szkolenia, ale wiem, że teraz zastanawiasz się ile takie szkolenie będzie kosztować?

Cena szkolenia

8800-13500 zł netto, w zależności od kilku aspektów ustalanych indywidualnie, płatne w 2 częściach 40/60, bez względu na miejsce w Polsce. Cena obejmuje wszystkie koszty związane z moim przyjazdem, pobytem i przeprowadzeniem szkolenia. Każdy uczestnik otrzymuje materiały (oprawa skoroszytowa) oraz imienny certyfikat uczestnictwa.

Szkolenie dostarcza dobrych i sprawdzonych rozwiązań dla pracowników firm transportowych i spedycyjnych,

których zadaniem jest:

  • sprzedaż usług FTL, LTL i drobnicowych (drogowych, morskich, lotniczych)
  • pozyskiwanie nowych klientów na usługi transportowe (firmy handlowe, produkcyjne)
  • wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktu telefonicznego z firmami z określonych branż (hutnicza, spożywcza, odzieżowa, motoryzacyjna) w przypadku sprzedaży usług specjalizowanych (ADR, chłodnie, lawety)
  • negocjacje z klientami przed podpisaniem umów na świadczenie usług transportowych lub spedycyjnych
  • odzyskiwanie klientów którzy odeszli do konkurencji lub nie zlecają tak często jak kiedyś

Szkolenie rozwiązuje specjalistyczne problemy, które pojawiają się w branży TSL podczas sprzedaży telefonicznej, na przykład:

  • jak "wejść" do klienta, który już ma dostawcę usług transportowych, współpracuje już z firmą spedycyjną albo ma własny dział transportu i tabor.
  • trudność w dotarciu do osób decyzyjnych w firmach, które mają dużo ładunków, bariera sekretarki/asystenta którą trudno pokonać
  • jak przekonać klientów, którzy nie chcą przekazać choć jednego zlecenia "na próbę"
  • jak przekonać tych, którzy zlecają transporty sporadycznie aby zakres współpracy został poszerzony

Jest to zamknięte szkolenie, którego program jest indywidualnie dopasowywany do sytuacji konkretnej firmy TSL (produkty, struktura, organizacja, kadra) oraz potrzeb uczestników poprzez ankiety online i/lub odłuch obecnie prowadzonych rozmów telefonicznych.

Od 2010 roku to szkolenie zostało zrealizowane w blisko 20 firmach transportowych, spedycyjnych oraz produkcyjnych/handlowych gdzie własny tabor był powodem sprzedaży usług transportowych na zewnątrz.

Czas trwania szkolenia i termin:

Szkolenie trwa 2 dni szkoleniowe tj 16 godzin. Terminy ustalane są indywidualnie (również w weekendy).

Miejsce szkolenia:

Siedziba klienta lub miejsce przez niego wybrane i opłacone na terenie Polski.

Metody wykorzystywane podczas szkolenia:

prelekcja, instruktaż, ćwiczenia w grupach i indywidualne, ćwiczenia fizyczne, eksperymenty, burza mózgów, dyskusja, analiza przypadków, odsłuchy rozmów.

Opcjonalnie, po szkoleniu:

analiza nagrań (tzw. odsłuchów), asysta sprzedażowa, okresowe spotkania z uczestnikami.

Scroll to top

Pracujesz w branży beauty?

Mam dla Ciebie 4 wskazówki

Które pomogą Ci szybko zwiększyć zysk. Ale tylko jeśli pracujesz w branży beauty/spa/welness/medycyny estetycznej.