Typy osobowości zawodowych – jaki jest Twój?

„6 Typów Osobowości Zawodowych” autorstwa Patricka Lencioniego to interesująca i mądra książka, która oferuje nowe spojrzenie na zrozumienie naszych naturalnych talentów i sił w miejscu pracy. Książka rozpoczyna się od wprowadzenia pojęcia geniuszu pracy, który Lencioni definiuje jako naturalne zdolności lub talenty, które lubimy wykorzystywać i które nas energetyzują. Wskazuje on sześć typów geniuszu pracy: […]

Feedback czyli horror dorocznej ewaluacji

Feedback to informacja zwrotna, której celem ma być zwrócenie uwagi na pozytywne i/lub negatywne zachowanie człowieka. Celem feedbacku jest uzyskanie poprawy zachowania niepożądanego (negatywnego) lub wzmocnienie czy zwiększenie częstotliwości zachowań pozytywnych. W dużych firmach i korporacjach feedback przybrał formę okresowej ewaluacji pracownika. Czasem miesięcznej, często kwartalnej, niekiedy rocznej. A czasami wszystko na raz. W małych […]

Jak sprzedawać wykorzystując strach i lęki klientów?

Jak sprzedawać wykorzystując strach i obawy? Nie jest tajemnicą, że strach i lęk bardziej motywują ludzi do decyzji/podjęcia działania niż chęć zysku i pożądanie. Po prostu ludzie wiedzą, że zysk i pożądanie zawsze wiążą się z jakimś zobowiązaniem, nakładem pracy. Zrób prosty eksperyment: zapytaj kogoś ze znajomych „Czy chcesz zyskać 200 zł miesięcznie?”. Propozycja jest […]

Techniki perswazji wg trzech ekspertów

Techniki perswazji – te świadomie użyte – pomagają przekonać innych. Ten temat interesuje mnie nieprzerwanie od 2 dekad. Pamiętam, że to wtedy przetestowałem kiwanie głową „na tak” podczas zadawania pytań typu „Czy chciałby Pan…?” i byłem zadziwiony jak bardzo jest to skuteczne. Wydaje się, że wszystko zostało już odkryte, ale… No właśnie. „Świat na TAK!” […]

Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i Internet – moja opinia

Od czego zacząć, gdy właśnie rozpoczął się Twój biznes i jeszcze nie wiesz jak to jest „być sprzedawcą”? Co zrobić gdy chcesz rozpocząć pracę w sprzedaży, ale nikt nie dał Ci wskazówek co zrobić i w jakiej kolejności, żeby sprzedać? Skończyłem właśnie czytać książkę „Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet” autorstwa Josiane Chriqui Feigon. […]

2 razy wracałem do książki „Z odwagą w nieznane”.

Jeśli sprzedajesz (czytaj: przekonujesz innych do zrobienia czegoś) to prawdopodobnie częściej słyszysz „nie” niż „tak”. Wyzwaniem jest to, co zrobisz z tym „nie” które słyszysz tak często. Bo jeśli nic – to minie chwila (u jednych to tydzień, u innych pół roku), że zaczniesz sobie zadawać pytanie: „Co ja k*** tu robię?”. Częściej słyszysz „nie” […]

Co zrobić, gdy firma zaczyna Cię przerastać?

Firma, która przestała być rodzinnym małym biznesem musi kierować się innymi zasadami w porównaniu z czasem, gdy wszystko można było załatwić pomiędzy 2-5 osobami, bo wszystkie widziały się codziennie (często przy wspólnym stole). Właściciele, którzy nadal zarządzają dużą firmą firmą tak jakby nadal była mała tracą wiele: udział w rynku – stosując te same metody […]

Czy można sprzedawać bez manipulacji?

Zbijanie obiekcji, omijanie oporu, zamykanie sprzedaży, nakłanianie do zakupu – to elementy prawie każdego konwencjonalnego sposobu sprzedaży. I każdego szkolenia sprzedażowego. Bez różnicy, czy mówimy o sprzedaży B2B czy B2C. Sprzedawcy stosują różne sposoby aby „zrobić wynik”. Manipulacja w wielu procesach kontaktu z klientem ciągle jest elementem który stanowi istotną część: od próby „ominięcia” sekretarki […]

Posts navigation

1 2 3