Jak rozmawiać z klientem przez telefon po raz pierwszy? Kiedy napisałem o tym w styczniowym Marketing w Praktyce, trzymałem prawie 30 maili. Dlatego dzisiaj, w odpowiedzi na te maile napisałem coś więcej na temat pierwszego kontaktu z klientem. A dokładniej – tzw. „cold call”. Jak rozmawiać z klientem przez telefon: cold call Cold call można […]
Tag: problemy
Daj się polubić swoim klientom!
Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie […]
Jak podnieść ceny nie tracąc klientów?
Ciągłe obniżanie cen może doprowadzić firmę tylko do jednego: plajta, bankructwo lub jak wolisz zamknięcie biznesu. Jestem tego pewien bo widziałem i ciągle obserwuję jak w dłuższym okresie czasu działa na firmę obniżanie cen pod presją konkurencji. Cena – i zawarta w niej marża – utrzymuje Twoją firmę, dlatego niskie ceny, nawet przy dużych obrotach […]
Pomocy! Klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych!
Czasem w biznesie jest tak, że Twoim największym wrogiem wcale nie jest konkurencja, ale lata utrwalania stereotypów na temat sprzedawców i marketingu. Oraz dziesiątki i setki tych sprzedawców, dzięki którym te stereotypy i uprzedzenia powstawały. Sprzedaż ubezpieczeń na życie Do napisania tego tekstu nakłoniło mnie szkolenie, które przeprowadziłem dla grupy osób zajmujących się sprzedawaniem ubezpieczeń […]
Jak kontaktować się z przyszłymi klientami po raz pierwszy?
Jak kontaktować się z klientami po raz pierwszy? Masz tylko jedną szansę na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia. Jeżeli Ty także często kontaktujesz się z potencjalnymi klientami po raz pierwszy lub często słyszysz odmowę, zanim jeszcze zdążysz powiedzieć cokolwiek – mam dla Ciebie garść porad o tym, jak sobie radzić z pierwszym telefonem do potencjalnego klienta. […]
Wymówki klientów czyli „Proszę wysłać mi ofertę mailem”
Jestem pewien, że jeśli masz już za sobą kontakt z przynajmniej 30 potencjalnymi klientami (osobisty albo telefoniczny), to na pewno choć raz udało Ci się słyszeć takie mniej więcej zdanie: „Proszę wysłać mi ofertę na maila” albo coś podobnego. To zwykła wymówka klienta, ktoś po prostu chce Ci powiedzieć w dyplomatyczny sposób „Spadaj na drzewo”. […]
Jak sprawić, aby niezdecydowani klienci chcieli kupować?
W lipcowym wydaniu Marketing w Praktyce ukazał się mój artykuł, będący rozszerzeniem jednego z sekretów, wchodzących w skład mojego bezpłatnego kursu „7 Sekretów Skutecznego Marketingu”. Rzecz o tym, jak sprawić aby potencjalni klienci, pozyskani za pomocą ankiet, rozmów telefonicznych albo bezpośrednich wizyt handlowych zdecydowali się na zakup. Bo można odwiedzić albo obdzwonić wszystkich potencjalnych klientów, […]
Prosty biznes plan, czyli jak sprawdzić czy na tym zarobię?
Wiele osób, głównie tych, które planują uruchomić własny biznes pytało mnie czy mogę polecić jakiś prosty sposób na wyliczenie, „…czy biznes się opłaci, czy będzie z niego zysk, czy firma nic nie straci” jak śpiewała Maryla Rodowicz. Są tacy, którzy bez podobnego narzędzia nie wyobrażają sobie żadnej inwestycji (a nawet prowadzenia finansów domowych!), a są […]