czwartek, 13 grudzień 2018

Obsługa klientów w recepcji: 3 ważne zadania recepcji w każdej klinice, gabinecie i poradni z branży spa & beauty:

Jak odebrać telefon żeby klientka chciała umówić wizytę w gabinecie?

Jak zwiększyć sprzedaż kosmetyków i usług na recepcji?

Jak motywować klientki do kolejnej wizyty?

Cześć, tu Rafał Mróz, jestem sprzedawcą. Od 2010 roku pomagam firmom lepiej obsługiwać ich klientów. W zeszłym roku pracowałem z kilkunastoma biznesami beauty i chcę Ci pokazać błędy, które w tej branży sprawiają, że firmy tracą pieniądze. Oprócz błędów zobaczysz też rozwiązania.

Rzeczą, o którą musisz szczególnie dbać w branży beauty to kalendarz: musi być pełen zapisów na zabiegi i konsultacje. Wtedy Twój gabinet kosmetyczny, kosmetologiczny czy poradnia dietetyczna albo klinika medycyny estetycznej zarabiają. Jak sprawić, żeby mieć więcej zapisów na zabiegi? Możesz pomyśleć tak:

Wystarczy obniżyć ceny zabiegów i klientki same przyjdą!

To jest jakiś pomysł - kiedy ceny są niższe niż u konkurencji to część klientów wtedy przychodzi do Ciebie. Ale zobacz: obniżając ceny sprawiasz, że zarabiasz mniej pracując więcej i ciężej. Przyzwyczajasz też swoje stałe klientki do tego, że mogą płacić mniej, że zawsze dostaną rabat a cena w cenniku jest tylko "papierowa". I weź pod uwagę to, że zawsze znajdzie się ktoś, kto obniży ceny tych samych zabiegów jeszcze bardziej, spójrz:

Zawsze będzie ktoś, to da niższą cenę na zabiegi kosmetologiczne np. na Gruponie
Zawsze będzie ktoś, to da niższą cenę na zabiegi kosmetologiczne np. na Gruponie i na dodatek ma dobre opinie od zadowolonych klientek!

Wniosek: obniżenie cen to nie jest rozwiązanie. Owszem, Twój kalendarz będzie prawdopodobnie pełen, ale kieszenie już niekoniecznie. Po prostu będziesz mieć dużo pracy i mało pieniędzy.

Najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży w biznesie beauty: reklama

Większość właścicielek i właścicieli tych biznesów, z jakimi się spotkałem dba o swój kalendarz w taki sposób, że inwestuje w reklamę, która - lepiej lub gorzej - sprawia że klientki (i klienci) dzwonią do gabinetu, kliniki czy salonu. Niekiedy piszą maila, a czasami, po zauważeniu reklamy pojawiają się w gabinecie na miejscu (np. kiedy mijają go po drodze). To dobry sposób o ile nie wpadniesz w pułapkę:

Jaka reklama sprawdza się najlepiej w biznesie beauty?

Najłatwiejsza (i najbardziej ogólna) odpowiedź brzmi: ta reklama, która przyprowadza klientki i one zamawiają zabiegi i za nie płacą. Problem, jaki się pojawia już od dawna to fakt, że ludzie są ślepi na reklamę bo otacza ich z każdej strony. Spójrz na to zdjęcie:

Reklama w mieście dla kliniki medycyny estetycznej
Czy reklama dla kliniki medycyny estetycznej na banerach i bilboardach (outdoor) w takim tłumie innych reklam będzie zauważona przez klientki?

Tak wygląda większość ulic w miastach w Polsce. I są kliniki medycyny estetycznej czy day-spa, city spa, gabinety kosmetologiczne które kupują reklamę na bilboardach (outdoor) bo ona im się kiedyś sprawdziła. Ale dzisiaj to działa coraz gorzej, bo:

  • trudno jest klientowi zauważyć i zapamiętać reklamę w takim tłumie (to tzw. ślepota reklamowa),
  • o uwagę klienta walczy kilkadziesiąt innych bilboardów w tym samym czasie.

Z resztą sprawdź to na sobie - przypomnij sobie, jakie reklamy udało Ci się zapamiętać dzisiaj, mijając je po drodze?

Niektóre biznesy spa & beauty mimo to, ślepo wydają pieniądze na taką reklamę wychodząc z założenia, że skoro inni tam się reklamują to znaczy, że to działa.

Reklama biznesu spa & beauty na Facebook i w Google:

Znacznie lepiej w tym świetle wygląda reklama w Internecie tj. Adwords i Facebook. Głównie dlatego, że możesz bardziej precyzyjnie kierować ją do osób, które będą zainteresowane mikrodermabrazją, depilacją, liposukcją, botoksem czy makijażem permanentnym niż każdy kto np. słyszy Twoją reklamę w radio. Na przykład wykorzystując reklamy w Facebook możesz pokazywać swoją reklamę tylko kobietom z Krakowa, w wieku od 20 do 40 lat, które zaręczyły się do pół roku temu:

Reklama na Facebook dla kliniki kosmetologicznej
Reklama na Facebook dla kliniki kosmetologicznej: możesz łatwiej dotrzeć do 2100 kobiet, które będą Twoimi klientkami.

Na takiej reklamie możesz umieścić hasło i zdjęcie związane z zaręczynami i zbliżającym się ślubem dzięki czemu będzie jeszcze skuteczniejsza niż ogólne "Zapraszamy do naszej kliniki medycyny estetycznej". Działa fantastycznie, serio!

Wadą reklamy na Facebook czy w Google Adwords jest to, że nie do każdej grupy docelowej możesz w ten sposób dotrzeć, bo nie każdy, kto mógłby być Twoim klientem korzysta z Facebooka czy spędza czas w Internecie. Przykładowo, wiele osób, które korzystają z masaży rehabilitacyjnych to osoby powyżej 65 roku życia.

Ale niezależnie od tego, którą formę reklamy stosujesz - billboard, spot w radio czy telewizji, ulotki, reklamę w gazecie czy w Internecie (Adwords, Facebook) zadaj sobie teraz najważniejsze pytanie:

Co się musi wydarzyć, żeby gabinet w branży beauty zarabiał pieniądze?

Musi wydarzyć się taki proces:

  1. Klientka, która zobaczy reklamę musi zadzwonić (albo do Ciebie przyjść), a następnie
  2. ma zamówić zabieg, pojawić się w gabinecie i za niego zapłacić.

I teraz:

  • Jeśli nie zadzwoni albo klientka nie przyjdzie (punk 1.) to znaczy, że Twoja reklama nie działa jak trzeba - jest nieskuteczna, w złym miejscu, albo trafia do złej grupy docelowej. Pieniądze wydane na taką reklamę są wtedy kosztem a nie inwestycją - pokazałem Ci to na przykładach powyżej.
  • Jeśli telefon dzwoni non-stop, ale klientki nie umawiają się na wizyty (punkt 2.) to znaczy, że reklama działa dobrze, ale problemem jest niewłaściwa obsługa klientek przez telefon oraz na recepcji. To sprawia, że klientki idą do Twojej konkurencji albo wybierają tańsze oferty zabiegów z Grupona (takie jak ta, którą pokazałem na samym początku).

Obsługa klientów na recepcji decyduje o Twoim biznesie

To od obsługi z recepcji zależy, czy Twój salon kosmetyczny, kosmetologiczny, klinika medycyny estetycznej czy gabinet masażu ma klientów i pieniądze. Nawet jeśli masz nowoczesny sprzęt, najlepszych specjalistów kosmetologii, kosmetyki, manicure, pedicure, masażu, świetnych lekarzy - to zanim klientka zdecyduje się na zabieg - ma kontakt z pracownikami recepcji. Jeśli tu coś pójdzie nie tak - Twoje nowoczesne zaplecze i świetni fachowcy będą bezużyteczni.

"Zapraszam na bezpłatną konsultację z naszą kosmetolog" już nie wystarczy

Kiedy klient dzwoni do kliniki/gabinetu to zazwyczaj osoba pracująca na recepcji od razu kieruje rozmowę w stronę umówienia konsultacji czy to z lekarzem, rehabilitantem, masażystą, dietetykiem czy z kosmetologiem. Tu masz przykłady (pytałem o usunięcie kurzych stopek), posłuchaj:

Głównym powodem dlaczego tak to wygląda jest fakt, że osoba z recepcji zazwyczaj nie jest kosmetologiem czy lekarzem - a nawet jeśli jest, to nie może zaproponować właściwego rozwiązania obejrzenia i dokładnego wywiadu z klientem. Oczywiście, gdy klientka przyjdzie już na taką konsultację, szansa, że zakupi zabieg jest zdecydowanie większa. Stąd ten pęd w kierunku umówienia konsultacji.

Niestety taka forma przestała działać. A nawet działa na Twoją niekorzyść, bo:

  • Po pierwsze - jak słychać na powyższych nagraniach - wszyscy to stosują. W efekcie coś takiego jak "bezpłatna konsultacja" nie ma żadnej wartości. Jeśli klient dzwoni do wielu gabinetów po to, żeby porównać usługi to nie widzi niczego, co by wyróżniało te miejsca między sobą.
  • Po drugie - nawet bezpłatna konsultacja wymaga zaangażowania - trzeba znaleźć czas i przyjechać do gabinetu co w praktyce oznacza 1-3 godziny. Trudno jest przekonać klientkę, aby wygospodarowała ten czas i przyszła akurat do Ciebie jeśli mówisz dokładnie to samo co Twoi konkurenci.
  • Po trzecie - taki sposób rozmowy z klientem sprawia, że zamiast czuć się wyjątkowo, budować w sobie przekonanie, że jego sprawa (problem, efekt na którym mu zależy) będzie w dobrych rękach - czuje że jest kolejnym numerem w systemie, traktowanym szablonowo.
  • Po czwarte - obawa recepcjonistki przed udzieleniem klientowi konkretnej informacji o zabiegu jest wyczuwalna i to hamuje jego decyzję o umówieniu się na tą konsultację.

W efekcie - nawet gdy telefon dzwoni cały czas - masz pusty kalendarz, bo klientki "Jeszcze muszą się zastanowić", "Muszą jeszcze coś sprawdzić", "Tylko sprawdzają" albo "Jeszcze nie wiedzą czy się zdecydują". A potem idą do konkurencji.

Jak recepcja spa & beauty odpowiada na maile od klientów?

Generalnie wygląda to tak samo jak w przypadku rozmowy telefonicznej. Poza tym, że zasypują klientów dziesiątkami informacji, branżowych zwrotów, nazw zabiegów - nakłaniają go do umówienia się na konsultację:

Żebyśmy się dobrze zrozumieli: trzeba nakłaniać klientów do tego, aby odwiedzili Twój gabinet i bezpłatna (albo płatna) konsultacja jest jednym ze sposobów, aby to uczynili. Tylko że to trzeba zrobić w odpowiedni sposób i we właściwym momencie. W innym wypadku to wygląda tak, jakby mężczyzna prosił kobietę o rękę na pierwszej randce. Która z kobiet się na to zgodzi?

A jak wyglądał by Twój biznes beauty z lepszą obsługą klientów na recepcji?

Wyobraź jak mógłby wyglądać Twój biznes spa & beauty gdyby obsługa klientów na recepcji, tych którzy dzwonią i piszą maile była o 2 poziomy wyżej? Jak by to wpłynęło na Twoje przychody i liczbę klientów gdyby:

  • kalendarze Twoich specjalistów były szybko zapełnione i to w co najmniej 82%?
  • 6 na 10 odebranych na recepcji telefonów kończyło się umówieniem wizyty?
  • "gruponowe" ceny zabiegów u konkurencji przestały być dla Ciebie problemem, który spędza Ci sen z powiek?
  • co najmniej 25% klientek kupowało kosmetyki do pielęgnacji domowej lub droższe zabiegi?

A teraz przestań sobie to wyobrażać. Jeśli chcesz w taki sposób zmienić swoją firmę to mam dla Ciebie rozwiązanie:

Zapraszam Cię na moje szkolenie online

Szkolenie online Recepcja PLUS dla pracowników recepcji i obsługi klienta

To szkolenie online powstało w wyniku kilkunastu szkoleń, które przeprowadziłem w minionym roku w klinikach, gabinetach i salonach z branży spa & beauty oraz w kilku poradniach dietetycznych i  gabinetach masażu i rehabilitacji. To, czego tam uczyłem właścicieli i działy recepcji  zebrałem w jeden, kompletny program edukacyjny, który możesz wykorzystać w swoim biznesie beauty. Co ważne - możesz wziąć na to szkolenie swoich pracowników zwłaszcza, gdy są zaangażowani w obsługę klienta.

Szkolenie Recepcja PLUS nauczy Cię:

  • jak odbierać telefony i odpisywać na maile aby zdecydowanie zwiększyć ilość zapisów na recepcji
  • jak proponować dodatkowe usługi i kosmetyki do zakupu, aby klientka nie czuła się naciskana
  • co zrobić, żeby klientki nie porównywały Cię z konkurencyjnymi firmami

Poznasz też kilkanaście praktycznych wskazówek, które najlepiej sprawdzają się w biznesie beauty - między innymi:

  • kiedy stosować otwarty i zamknięty kalendarz ustalając termin wizyty?
  • jak i dlaczego lepiej stosować widełki gdy klient pyta o cenę?
  • w którym momencie zamykać paragon (kasować) klientki?
  • jak zadbać o dobre ostatnie wrażenie i czemu jest równie ważne jak pierwsze?

Nauczysz się też lepiej reagować w sytuacjach kryzysowych, w których teraz nie wiesz:

  • jak poradzić sobie z klientkami, które nie są zadowolone z efektu lub wykonanych zabiegów?
  • co masz zrobić z klientką "Zombie" która chce otrzymać od Ciebie tyle ile się da, ale za darmo (gratis)
  • jak zminimalizować ryzyko tego, że klientka podzieli się negatywną opinią w Internecie lub na Twoim profilu Facebook, gdyby coś poszło nie tak?

Nadal masz wątpliwości?

Zobacz jakie uzyskuję oceny i opinie (źródło: Facebook):

  • 5 star review  Panie Rafale bardzo dziękuje za przydatną i konkretną wiedzę , która pan przekazuje pozdrawiam Jolanta Szymańska

    thumb Jolanta Szymanska
    1/31/2018

    5 star review  Powiem tak, dzisiaj rano byłem jeszcze w gęstej mgle. Po prawie godzinnej rozmowie z p. Rafałem, wyszło słonce i już jestem na drodze pełnej drogowskazów. Wszystko jest jest jasne i zrozumiałe! Teraz nic tylko brać się do pracy. Wszystkim handlowcom gorąco polecam. Panu Rafałowi jeszcze raz dziękuję za konkretną i konstruktywną rozmowę. Tomasz Lisakowski

    thumb Jastarnik Viva Hel
    9/14/2018

    5 star review  Polecam, prosto i na temat. Konkretne techniki oraz przykłady wykorzystania ich w życiu sprzedawcy. Bez lania wody i "magicznych sztuczek". Brawo.

    thumb Łukasz Żukowski
    1/30/2018
  • 5 star review  Świetne, absolutnie świetne porady!

    thumb Dorota Łozińska
    1/30/2018

    5 star review  Konkretny człowiek. Można porozmawiać sensownie o sprzedaży offline i online bez używania słów "social media", "brand" i "marketing" w każdym zdaniu ;)

    thumb Mikołaj Zdunek
    2/01/2018

    Pan Rafał to nietuzinkowy człowiek i profesjonalista posiadający ogromny zasób wiedzy. Istotna jest jego prostota przekazu, która pozwala w łatwy sposób poznać tajniki marketingu i biznesu. Nie jest człowiekiem skomplikowanym co daje efekt przyjemnej rozmowy. Budzi w sobie zaufanie, dzięki czemu może ciebie prowadzić jak dziecko za rękę po bardzo ważnych segmentach twojego projektu. Rozmowa z nim uświadomiła mi jak mało wiem, jak z pozoru nieistotne sprawy, a bardzo proste, mogą wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na powodzenie założonego celu, i powiem wprost.- Jeśli będziesz upierać się przy swoim, a on uzna twą wiedzę za błędną, to przegrasz. A jeżeli właśnie pozwolisz prowadzić się za rękę to wygrasz wszystko. Ja w to wierzę, i dlatego gorąco polecam Pana Rafała.

    thumb Paweł Latoń
    8/30/2018
  • 5 star review  Pan Rafał to nietuzinkowy człowiek i profesjonalista posiadający ogromny zasób wiedzy. Istotna jest jego prostota przekazu, która pozwala w łatwy sposób poznać tajniki marketingu i biznesu. Nie jest człowiekiem skomplikowanym co daje efekt przyjemnej rozmowy. Budzi w sobie zaufanie, dzięki czemu może ciebie prowadzić jak dziecko za rękę po bardzo ważnych segmentach twojego projektu. Rozmowa z nim uświadomiła mi jak mało wiem, jak z pozoru nieistotne sprawy, a bardzo proste, mogą wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na powodzenie założonego celu, i powiem wprost.- Jeśli będziesz upierać się przy swoim, a on uzna twą wiedzę za błędną, to przegrasz. A jeżeli właśnie pozwolisz prowadzić się za rękę to wygrasz wszystko. Ja w to wierzę, i dlatego gorąco polecam Pana Rafała.

    thumb Paweł Latoń
    8/30/2018

    5 star review  Pan Rafał ma bardzo dużą wiedzę i bogate doświadczenie w temacie sprzedaży. Pomógł mi zrozumieć zagadnienie sprzedaży i pokazał kierunek jak dotrzeć do swojego idealnego klienta. Bardzo polecam wszystkim,którzy chcą poznać tajniki marketingu i zyskać więcej klientów.

    thumb Monika Kozłowska
    10/10/2017

    5 star review  Pan Rafał Mróz. Rzadko kiedy spotyka się fachowca tej klasy. Profesjonalny, z indywidualnym podejściem do problemu. Chcesz zwiększyć swoją efektywność pracy, sprzedaży? Masz problem z klientem, którego nie możesz rozwiązać? Musisz się umówić z Panem Rafałem na rozmowę. POLECAM!

    thumb Tomasz Janowski
    7/13/2018

Zamów szkolenie teraz!

Szkolenie online Recepcja PLUS dla pracowników recepcji i obsługi klienta

W ramach szkolenia otrzymasz dostęp na 12 miesięcy do materiału video (2h 50min.) oraz materiału (PDF ze skryptem rozmowy i schematem budowy własnej rozmowy w oparciu o zawartość szkolenia). Po 30 dniach, na życzenie otrzymasz pocztą imienny, drukowany certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest wydany przez firmę Fabryka Rozwoju, która jest akredytowaną instytucją szkoleniową (wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.12/00101/2011) i posiada certyfikat jakości na usługi szkoleniowe akredytowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

100% gwarancji skuteczności albo zwrot Twoich pieniędzy

Gwarancja skuteczności albo zwrot pieniędzy.Wszystko czego uczę na tym szkoleniu zastosowane w Twoim biznesie beauty przyniesie Ci co najmniej 15% wzrost zysku. Nie musisz brać mnie za słowo. Po prostu wprowadź te techniki odbierania telefonów, odpisywania na maile, dosprzedaży w recepcji i inne, których uczę w ciągu pierwszych 30 dni dostępu do szkolenia. Jeśli z jakiegoś powodu będzie inaczej - napisz mi maila "Oddaję szkolenie", zwrócę Ci całą zapłaconą kwotę, natychmiast. Niczego nie musisz mi tłumaczyć. To uczciwe.

Nadal się zastanawiasz? To spójrz:

Zrobiłem kalkulację reklamy outdoor dla gabinetu kosmetologicznego, która pokaże Ci ile kosztuje reklama na billboardach w Krakowie. Tak napisałem "kosztuje", bo jeśli wydasz takie pieniądze na reklamę (za to możesz mieć długie i bardzo fajne wakacje!) a recepcja, odbierając telefony będzie robić błędy to Twoje pieniądze będą zmarnowane. Oto pytanie i poniżej odpowiedź z wyliczeniem:

Czy reklama salonu na billboardach się opłaca?

Oto kalkulacja: billboard w mieście to minimum 600 zł netto za 1 tablicę:

Cennik bilboardów w mieście
Cennik bilbordów w Krakowie. Do tego dodaj wydruk i wyklejenie i pomnóż przez tyle tablic, ile uważasz (choć minimum 10 żeby akcja reklamowa miała sens).

Żeby taka reklama gabinetu kosmetologicznego czy kliniki medycyny estetycznej była zauważona trzeba mieć minimum 10 bilbordów (inaczej się nie utrwali, bo tych reklam jest mnóstwo - zobacz wcześniejsze zdjęcie). Kwota rośnie więc do prawie 6000 zł netto. Do tego dochodzi druk reklam (ok 150 zł za bilbord) i jej wyklejenie (ok 50 zł za bilbord). Zatem 10 billboardów to 8000 zł netto na 1 miesiąc.

Podobnie będzie wyglądała kalkulacja w przypadku reklam w radio czy lokalnej gazecie albo telewizji kablowej. Kwota będzie nieco mniejsza (spoty radiowe to wydatek na poziomie kilkuset złotych, podobnie z gazetami, do tego koszty emisji/druku w wydaniu gazety - od 300 do 1000 zł).

Teraz musisz odpowiedzieć sobie na jedno, proste pytanie:

Czy stać Cię na marnowanie swoich pieniędzy?

Jeśli tak - zamknij tę stronę i nie ma tematu. Ale jeśli nie chcesz tracić swoich pieniędzy na reklamę, która mimo swojej skuteczności i dzwoniącego telefonu nie zamienia się w umówione wizyty to poniżej masz rozwiązanie. Zdecyduj, czy chcesz z niego skorzystać.

Szkolenie online Recepcja PLUS dla pracowników recepcji i obsługi klienta

Tutaj są odpowiedzi, których szukasz:

Czy od razu dostanę dostęp do całego szkolenia?
Tak. Natychmiast po opłaceniu zamówienia otrzymujesz pełny dostęp do całego szkolenia na 12 miesięcy.
Dla kogo jest to szkolenie?

To jest szkolenie dedykowane osobom pracującym z klientem na recepcji (recepcjonistki) oraz tej części kosmetologów, masażystów, kosmetyczek, lekarzy którzy chcą skuteczniej umawiać kolejne wizyty oraz dosprzedawać (up-sell i cross-sell) kosmetyki, dodatkowe zabiegi itp. Głównie skupia się na 2 aspektach: prowadzeniu rozmowy telefonicznej (odbieranie telefonu na recepcji) której celem ma być umówienie wizyty lub konsultacji w gabinecie oraz pracy z klientką, która jest na recepcji. Szkolenie obejmuje także temat sposobu odpowiadania na maile, które trafiają na recepcję.

Dedykowane jest pracownikom i właścicielom salonów wellness, kosmetycznych, city spa, day spa, klinik kosmetologicznych, klinik medycyny estetycznej, gabinetów  masażu i poradni dietetycznych. 

Nie obsługuję klientek bo mam od tego recepcję. Czy mogę im pokazać to szkolenie?

Tak. Masz do niego dostęp przez 12 miesięcy i możesz je odtwarzać na dowolnym komputerze, tablecie czy telefonie. Możesz więc zrobić tak, że zalogujesz się na komputerze w recepcji i osoby z obsługi na recepcji będą uczestniczyć w tym szkoleniu tyle razy ile będą potrzebować, dopóki wszystkie pracują w tej samej firmie (u Ciebie).

Jak wygląda to szkolenie?

Szkolenie trwa 2 godziny i 50 minut i ma formę prezentacji video.  NATYCHMIAST po opłaceniu udziału w kursie otrzymasz do niego dostęp na 12 miesięcy (login i hasło przyjdą na Twojego maila) - w tym czasie nagrania możesz oglądać wielokrotnie na komputerze albo telefonie czy tablecie. 

Do szkolenia dołączony jest plik PDF ze schematem rozmowy oraz ćwiczeniem do stworzenia własnego bazując na wiedzy ze szkolenia.

30 dni po zamówieniu szkolenia otrzymasz na życzenie imienny, drukowany certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla 1 osoby, chyba, że zakupiony przez Ciebie pakiet zawiera większą liczbę certyfikatów (np. dla pracowników). 

Czy na szkoleniu zobaczę gotowy skrypt rozmowy z klientką?

Tak. Szkolenie pokazuje konkretny skrypt rozmowy (scenariusz rozmowy) z dosłownymi zwrotami. To konkretne sposoby na rozpoczęcie rozmowy (odebranie telefonu, przywitanie klientki na recepcji), zadawanie właściwych pytań, umawianie terminów, pracę z wątpliwościami oraz schemat przy dosprzedaży (up-sell i cross-sell).  Zamiast ogólników w stylu "masz słuchać klienta" otrzymujesz gotowe instrukcje do natychmiastowego wdrożenia na swojej recepcji.

Czemu nie mogę mówić przez telefon że zapraszam na konsultację z kosmetologiem?

Bo to za mało, żeby przekonać klientkę do odwiedzin. Ludzie mają mało czasu. Gdy ktoś dzwoni, to zwykle albo jest nastawiony na konkretny zabieg albo na rozwiązanie swojego problemu i zanim stwierdzi, że przeznaczy swój czas na bezpłatną konsultację kosmetologiczną musi wydarzyć się coś więcej. Coś, co ją przekona, że warto swój czas przeznaczyć na wizytę właśnie w tym miejscu.

Nawet, jeśli jest to wizyta bezpłatna ta osoba musi poświęcić na nią swój czas - dlatego tak ważne jest, aby na skutek rozmowy wybrała właśnie Twój gabinet a nie konkurencję.

Każdy oferuje bezpłatną konsultację kosmetologa więc "darmowość" tej konsultacji to żadna atrakcja. Jeśli klientka wcześniej dzwoni do 4 innych gabinetów (klinik) i Ty też mówisz do niej to samo co słyszała u innych, to nie dziw się, że nie chce się umówić tylko odpowiada "To ja się jeszcze zastanowię" i wybiera tego, kto ma najniższą cenę.

Serio oddasz mi pieniądze, bez żadnych pytań?

Tak. Ja wiem, że to czego uczę działa na 110%. Ale jeśli w ciągu 30 dni od zakupu szkolenia stwierdzisz, że to nie to i chcesz swoje pieniądze z powrotem - oddam Ci je od razu. Napisz do mnie maila z tematem  "Oddaję szkolenie" i tyle.

Mam inne pytanie...

Masz inne pytanie? Zadaj mi je mailem: rafal.mroz@wykorzystajto.pl lub zadzwoń: 608 37 38 39.

Jak widzisz - niczym nie ryzykujesz. Po co masz czekać dalej i tracić pieniądze i kolejne klientki?

Pracujesz w branży beauty?

Mam dla Ciebie 4 wskazówki

Które pomogą Ci szybko zwiększyć zysk. Ale tylko jeśli pracujesz w branży beauty/spa/welness/medycyny estetycznej.