Program partnerski: jakie pytania musisz sobie zadać przed jego stworzeniem?

Dzisiaj chciałbym Ci zwrócić uwagę na 3 najważniejsze pytania związane ze stworzeniem skutecznego programu partnerskiego dla Twojego biznesu. Poznaj trzy pytania – i odpowiedzi – na temat tego, jak zbudować skuteczny program partnerski.

Program partnerski - jak go stworzyć?
Program partnerski – jak go stworzyć?

Kim powinni być moi partnerzy?

Możesz oczywiście skierować swój program do wszystkich, ogłaszać go wszędzie i przyjmowac każdego na swojego partnera. Pomyśl jednak czy nie lepiej byłoby przyciągać tylko wartościowych partnerów.

Niezależnie od tego czy ktoś będzie sprzedawał czy nie będzie w jakimś wymiarze dla Ciebie kosztem. Jeżeli przynosi Ci zyski – to pokryjesz z nich te koszty. Jeżeli nie – to tylko stracisz pieniądze. A więc poszukuj ekspertów w Twojej branży, pozyskuj ich z branżowych forów internetowych albo portali społecznościowych – i pytaj osobiście czy są zainteresowani.

Szukaj osób które skupiają dużą liczbę Twoich potencjalnych klientów wokół swoich biznesów, blogów, stron internetowych, osób które mają inne spojrzenie na to co ty. Poszukuj też pasjonatów podobnych produktów i usług którzy mogą być zainteresowani jakąś formą promowania i zarabiania na Twoim biznesie.

Jak płacić partnerom?

Odpowiedz jest oczywista – tak jak w innych programach partnerskich, za pomocą prowizji od sprzedaży. Przedstawiciel handlowy którego mógłbyś zatrudnić też miałby prowizję od sprzedaży, tylko że musiałbyś mu zapłacić jeszcze pensję. A tak – płacisz procent od sprzedaży. Osobom fizycznym w oparciu o umowę o dzieło, firmom na fakturę. Jeżeli ktoś nie pracuje – nie dostaje pieniędzy. Jeżeli pracuje – dostaje. To najuczciwszy układ pod słońcem.

Jak motywować partnerów do działania?

Nawet najlepszych partnerów musisz motywować do jeszcze lepszej pracy, większej sprzedaży, większego wysiłku. Jak to robić? Oto złota zasada: spraw aby współpraca z Tobą była dla nich prosta i lukratywna.

Dlaczego prosta? Bo są zajęci. Każdy jest zajęty a o nich musisz dbać szczególnie. Jeżeli więc stworzysz proste w obsłudze narzędzia które umożliwią promocję Twoich produktów będą je chętniej wykorzystywać niż gdyby musieli zapoznać się wcześniej z 20-stronnicowym podręcznikiem. Musisz wykonać za nich tyle pracy ile tylko się da żeby oni skupili się wyłącznie na zdobywaniu klientów. To Ty musisz odpowiadać na ich pytania, Ty powinieneś prezentować szczegóły produktów, przyjmować zamówienia, płatności i reklamacje.

Dlaczego lukratywna? Musisz być szczodry. Praca z tobą musi im się opłacać dlatego zastanów się czy nie było by dobrze zbudować progów prowizyjnych na których prowizja będzie się zwiększać po przekroczeniu jakiegoś wolumenu albo kwoty sprzedaży.

Pamiętaj, że od Swoich partnerów potrzebujesz przede wszystkim ich wpływu (zasięgu) i ich klientów. Nie ich pracy jako czynności i sposobu w jaki ją wykonują. Tak na prawdę to jak to robią nie powinno Cię interesować więc tego nie ograniczaj.

Stworzenie wielopoziomowego programu partnerskiego i zarządzanie nim wcale nie jes takie trudne jak może Ci się wydawać. Możesz poszukać darmowego skryptu który Ci to ułatwi. Poszukaj np. na hotscripts.com w dziale „affiliate management software”. Opracuj program, wypromuj go, zdobądź partnerów i licz zyski!

Albo zleć to komuś innemu!

W osobnym tekście napisałem dlaczego warto stworzyć własny program partnerski oraz o tym, jak to zrobić za pomocą firmy, która się na tym zna. Znajdziesz tam też informacje o kosztach oraz sposobie wdrożenia. Powodzenia!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Ebook "Jak zacząć rozmowę cold-call?"

Zapisz się na mój BEZPŁATNY kurs "Techniki Sprzedaży" i odbierz EBOOKA o sprzedaży telefonicznej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to top