Wszystko na temat uczucia - blog o sprzedawaniu i sprzedaży
Temat uczucia

Jak odzyskać klienta, który wcześniej kupował?

Marketer Plus

Cały najnowszy numer MarketerPlus porusza temat obsługi klienta. Tak się akurat złożyło, że mój tekst także tam się znalazł – poszedł na „pierwszy ogień” w spisie treści. Polecam lekturę całego numeru, bo jest to solidna dawka konkretnej wiedzy – ale dzisiejszym wpisem chciałem nawiązać do kilkunastu (było ich dokładnie 30) maili i wiadomości na Facebook, które otrzymałem wkrótce po wydaniu tego numeru magazynu. Napisałem artykuł o tym, dlaczego klienci nie

Jak zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie klientów?

Kot w Butach

Dawno, dawno temu, u schyłku swojego życia, stary młynarz obdarował swoich trzech synów swoim majątkiem: najstarszy dostał młyn, średni osła a najmłodszy kota. Od tego kota możesz nauczyć sie sekretu, który pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż i zdobycie nowych klientów. Jak?

Sprzedawco – kim tak naprawdę jesteś?

Sprzedawco: kim jesteś?

Sprzedawcy, którzy stosują techniki wywierania presji, manipulacji rodem z NLP bardzo rzadko zyskują lojalnych klientów, za to często mają reklamacje i zwroty i nigdy nie udaje im się zbudować trwałej pozytywnej relacji z rynkiem.

Jak zdobyć lojalnych i zadowolonych klientów?

Opór klientów - jak sprzedawać przez telefon?

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie co mówi? Co to znaczy codzienna praca z klientami? A jeśli tak, to czy ten

Jak odzyskać utraconych wcześniej klientów?

Jak odzyskać utraconych klientów?

Zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i badania potwierdzają bezdyskusyjnie: sprzedawanie obecnym klientom jest łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych, którzy jeszcze niczego wcześniej od Ciebie nie kupili. Statystyki, które kiedyś sobie sporządzałem na użytek szkoleń – zarówno dla sprzedaży detalicznej jak i B2B – tylko to udowadniają. Przeciętnie, firmy, z którymi miałem kontakt na swoich szkoleniach mają 3-cio procentową konwersję, gdy sprzedają nowym klientom wobec blisko 60%, kiedy sprzedają klientom, którzy

Daj się polubić swoim klientom!

Marketing w Praktyce

Twórca brytyjskiej sieci domów towarowych Harry G. Selfridge, wśród wielu powiedzeń, jakie przeszły do historii miał również i to: „Klient ma zawsze rację”. W Polsce mówimy też „Klient – nasz Pan!”. I wielu handlowców słysząc takie słowa choćby od swojego szefa (np. na szkoleniu czy podczas „reprymendy”), zastanawia się: czy ten człowiek w ogóle wie co to znaczy codzienna praca z klientami? A jeśli tak, to czy ten człowiek miał

Pomocy! Klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych!

Klienci nie lubią agentów ubezpieczeniowych!

Czasem w biznesie jest tak, że Twoim największym wrogiem wcale nie jest konkurencja, ale lata utrwalania stereotypów na temat sprzedawców i marketingu. Oraz dziesiątki i setki tych sprzedawców, dzięki którym te stereotypy i uprzedzenia powstawały. Sprzedaż ubezpieczeń na życie Do napisania tego tekstu nakłoniło mnie szkolenie, które przeprowadziłem dla grupy osób zajmujących się sprzedawaniem ubezpieczeń na życie. Działali w ramach pewnej firmy, oferującej znane marki ubezpieczeniowe i finansowe, ale ich

Jak kontaktować się z przyszłymi klientami po raz pierwszy?

Dlaczego?

Masz tylko jedną szansę na wywarcie dobrego pierwszego wrażenia dlatego, jeżeli Ty także często kontaktujesz się z potencjalnymi klientami po raz pierwszy lub często słyszysz odmowę, zanim jeszcze zdążysz powiedzieć cokolwiek – mam dla Ciebie garść porad o tym, jak sobie radzić z pierwszym telefonem do potencjalnego klienta. Telefonem, albo spotkaniem. Motywacją do napisania tego artykułu była reakcja czytelników na mój poprzedni tekst o wymówkach klientów. Odrobina historii 10 czy